Gå til innhold

Er det mulig å legge til minnekontoforvalter etter at fb har gjort om kontoen til minnekonto?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min bror gikk bort i fjor, og noen måneder senere fikk jeg høre om at det er mulig å gjøre om avdødes fb side til en minneside der folk kan skrive ting eller legge ut bilder, og at den som er administrator av siden kan styre den.

Jeg tenkte at det hadde min bror likt, så jeg fant et skjema jeg fylte ut med URL adresse, kopi av skifteattest og mitt navn og mail adresse, siden jeg skulle være administrator. 

Noen minutter senere så jeg at fb siden hans var stengt, og det stod "Minneside" på den, men ikke mulig for meg å åpne opp eller administrere.

Jeg har googlet meg halvt ihjel for å finne ut om jeg har gjort noe galt eller om det er fb som har gjort noe galt når de har stengt den permanent.

Fant en side på fb der det stod at hvis avdøde ikke hadde nevnt ut en administrator på forhånd, måtte man til domstolen for å få ordnet det, men da jeg ringte Tingretten skjønte de ikke hva jeg snakket om.

Faen så irriterende altså!

Anonymkode: f1b84...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Minneside på Facebook er slik. Du får ikke skrive noe på siden deres. Det er du som har misforstått hva en minneside er på Facebook. 

Anonymkode: 46d26...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Minneside på Facebook er slik. Du får ikke skrive noe på siden deres. Det er du som har misforstått hva en minneside er på Facebook. 

Anonymkode: 46d26...8a8

 

Jeg har ikke misforstått.

Min kollega laget sin manns fb profil om til minneside og hun administrerer den, men hun husker ikke akkurat hvordan hun gjorde det, men husker hun fylte ut et skjema på fb og la ved dokumentasjon på dødsfallet og sitt navn/mail adresse.

Hun viste meg hvordan mannens minneside så ut og det stod ;"Til minne om ××× ×××" og litt lenger ned kunne folk skrive noe.

Ts

Anonymkode: f1b84...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke misforstått. 
Jeg er administrator for en minneside/profil på fb. Men jeg ble valgt på forhånd da avdøde ble syk. Det eneste jeg måtte gjøre da han døde var å sende inn bevis på at han var død - siden jeg allerede var valgt. Aner ikke hva du må gjøre, men du har ikke misforstått iallfall 😊

Anonymkode: 3110f...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Du har ikke misforstått. 
Jeg er administrator for en minneside/profil på fb. Men jeg ble valgt på forhånd da avdøde ble syk. Det eneste jeg måtte gjøre da han døde var å sende inn bevis på at han var død - siden jeg allerede var valgt. Aner ikke hva du må gjøre, men du har ikke misforstått iallfall 😊

Anonymkode: 3110f...f7a

Har skjønt at slik du gjorde det er ét alternativ for å kunne administrere  minnekonto.

Kollegaen min som ordnet sin avdødes manns fb om til minneside, var ikke lagt inn som minnekontoforvalter på forhånd, men mener at hun gjorde det samme som meg da hun fylte ut skjema, men husker ikke akkurat hva hun gjorde.

Informasjonen til fb er så forvirrende og vanskelig å forstå, og ikke mulig å komme i kontakt med de heller.

Det plager meg at jeg ikke klarer å få ordnet dette, da jeg vet at mange hadde satt pris på min brors minneside.

Ts

Anonymkode: f1b84...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...