Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Inspirert av en annen tråd her:

Hvorfor bør man velge korte studier og hvorfor bør man velge å ikke studere?

Er det noen fordeler ved disse valgene som folk burde tenke mer over?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grunnen til at mange ikke studerer, er kanskje at det dukker opp en jobb, som er mye mer fristende enn å studere. Så blir det bare sånn, vanskelig å starte med studier desto eldre man blir. De jeg kjenner som ikke studerer, skjedde hvertfall dette med. Evnt at man bor utpå landet og ikke vil flytte til en by (man har kjæreste, hus etc)

De som tar kort utdanning (feks ett år med grafisk design), har vel fått den utdanningen de ønsker utfra det ene året, evnt tenker de kan supplere med mer etterhvert. Kanksje de kan det de trenger fra før, men vil ha papirer.

Jeg er glad jeg studerer, selv om jeg ikke vet helt hvor det kommer til å ende.

Skrevet

Kort eller ingen utdanning er bra, for det er da man tjener penger i tillegg til å slippe dyre studielån!

Gjest Fruktfat
Skrevet

jeg ble frisør fordi det er det jeg alltid har hatt lyst til ,rett og slett.

om jeg måtte gå tre-fire år på høyskole for å bli det, så hadde jeg gjort det.

utdanningsløpet hadde ikke noe å si.

Gjest Betty Boop
Skrevet

Kjente faktisk en dame som dro tilbake og fulgte forelesninger på universitetet etter at hun gikk av med pensjon. Hun hadde universitetsutdannelse fra før. Nå ville hun lære mer.

Det forteller meg at det er aldri for sent. :ler:

Det kan være mange og sammensatte grunner til at folk som ønsker seg en lengre utdannelse ikke ser noen mulighet til å realisere det. Og mange mennesker har spesielle interesser som ikke krever noen lenger utdannelse, men som er noe de kan trives med å jobbe med i mange år fremover.

Skrevet
Kjente faktisk en dame som dro tilbake og fulgte forelesninger på universitetet etter at hun gikk av med pensjon. Hun hadde universitetsutdannelse fra før. Nå ville hun lære mer.

Det forteller meg at det er aldri for sent.  :ler:

Det kan være mange og sammensatte grunner til at folk som ønsker seg en lengre utdannelse ikke ser noen mulighet til å realisere det. Og mange mennesker har spesielle interesser som ikke krever noen lenger utdannelse, men som er noe de kan trives med å jobbe med i mange år fremover.

Spørsmålet var vel hvorfor folk ikke tok utdanning eller lengre utdanning..

Gjest Betty Boop
Skrevet
Spørsmålet var vel hvorfor folk ikke tok utdanning eller lengre utdanning..

Og som sagt kan det være mange sammensatte og private årsaker til det.

Gjest Karamell
Skrevet

Jeg har lyst å bli fotograf, eller jobbe med grafisk design. Innen mange kreative yrker betyr det lite hvor mye utdanning du har, fordi det som teller er om du er kreativ og presterer! Gode ideer kan like godt fås inspirasjon til i arbeidslivet som under utdanning.

Det er jo i jobb man virkelig lærer!

Skrevet

Ja selvfølgelig men kreative yrker fordrer også ofte utdannelse!

De få som får til suksess uten utdannelse er få.

Skrevet

Kjell Inge Røkke har ingen utdanning og han har suksess.

Gjest Karamell
Skrevet

Så du anbefaler altså dyre, dårlige skoler som MI osv. fordi man absolutt skal ha en utdanning innen det kreative? Da er det mye bedre å ta noe utdanning innen ledelse og bedriftsøkonomi spør du meg!

Er ikke alle som bor i Oslo og kan gå på Westerdals!

Skrevet
Hvorfor bør man velge korte studier og hvorfor bør man velge å ikke studere?

Er det noen fordeler ved disse valgene som folk burde tenke mer over?

Jeg synes ikke man bør velge korte studier/ingen studier. Man bør velge yrke etter interesserer,egenskaper,ønsker og hva man kan få jobb som.

Jeg er hjelpepleier-har kun gått på videregående. Jeg er 26 år,men har allikvel jobbet lenge og har en jobb jeg trives kjempe godt i! Når jeg var nyutdannet søkte jeg i kommunene rundt her jeg bor, og jeg fikk napp nesten overalt.

Det kan godt hende at jeg blir lei av jobben min og ønsker andre utfordringer,da kan jeg heller ta meg noen år på høyskole/universitet,men enn så lenge så er jeg kjempe fornøyd med jobben min! :)

Jeg hadde ikke valgt å "bare" bli hjelepleier hvis det var et yrke det var vanskelig å få jobb som....

Skrevet
:) Jeg valgte en kort utdanning, er ingeniør, det tok 3 år. Men lønna er så utrolig bra uansett sektor, så det anbefaler jeg alle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...