Kokkosbananas Skrevet 5. juni #41 Del Skrevet 5. juni Kjenner meg veldig igjen i historien din, ift hvordan man endte som man endte. Her ble tre barn, tre byggeprioder med nye hus og sykdom I familien- rett og slett en "god" unnskyldning for å bare drite i egen kropp og helse. Endte med å gå opp over 40 kg i vekt på de mest pregede årene. Men samme år jeg fylte 30, så følte jeg også at ungene var blitt litt mer selvstendige og jeg fikk hodet over vann... endelig. Jeg tok tak og gjør det fremdeles. Vektnedgangen er jeg i mål med, men jobber fremdeles for å skape og opprettholde sunne og bærekraftige vaner. Med bærekraftig mener jeg da vaner jeg kan leve godt og lykkelig med i lengden. Nå har jeg gått ned godt over 40 kg og 46 cm i midjemål. Ikke minst fått en ny hverdag og livsgnist. Du har begynt på en kjempe viktig og positiv reise, som jeg er sikker på du kommer til å få mye glede av til slutt. Jeg må innrømme at det var veldig hardt i starten, men så ble det hele faktisk både givende og gøy. Masse lykke til 😁 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariatherese Skrevet 10. juni Forfatter #42 Del Skrevet 10. juni Takk for gode tilbakemeldinger, @Amatariel, @123qwe og @Kokkosbananas! Høres ut som at vi alle har en fornuftig tilnærming til problematikken og jeg tar med meg alle innspill. Du kan jo virkelig vise til imponerende resultater @Kokkosbananas! Jeg bøyer meg i hatten Forrige uke ble litt hektisk. Startet litt dårlig mtp kosthold og ikke tid til trening (det må vike når jeg jobber 13-timersdager). Men bedret kosthold i løpet av uka og tror totalen landet greit. Glemte å veie meg på fredag, så tenker veiing denne uka her. Denne uka blir dog enda mer hektisk; mye jobb, sommeravslutninger her og der, dugnad, og delvis bortreist mann. Her er det bare å holde seg fast og henge på! Blir begrenset trening pga kalenderen men jeg får inn en del skritt, det viktigste nå er uansett maten. Startet uka med en fin mandag med en liten løpetur og en bitteliten styrkeøkt føler jeg har en bedre flyt på maten akkurat nå. Skjærer appelsin i biter og spiser med gaffel fra en skål når jeg er hjemme og fysen. Er jo så godt! Spiser mer kylling og er ikke så sulten. Teller kalorier av og til for å holde styringa og kan ikke kjøpe godteri uansett om det er onsdag eller lørdag. Ellers har jeg fått en påminnelse om at livet er skjørt og uforutsigbart. Noen jeg kjenner har mistet sin kjære helt brått og uventet. Vekt og klesstørrelse kjennes mindre viktig da. Det betyr så mye mer å være god og omsorgsfull med de man har rundt seg, samtidig som at man tar var på helsa uten at fokuset ligger på buksestørrelsen.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123qwe Skrevet 11. juni #43 Del Skrevet 11. juni Høres ut som at du har en ganske heftig periode på jobb. Men det jeg leser fra teksten din er at du har klart å holde en balanse i alt selv om livet er travelt. Veldig bra jobbet! 🌸 Virker som om at den jobben du har gjort så langt har begynt å gi litt avkastning? Det er helt sant som du skriver, slike hendelser setter ting litt i perspektiv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariatherese Skrevet 21. juni Forfatter #44 Del Skrevet 21. juni Nå var det lenge siden jeg har skrevet her igjen. Forrige uke gikk kort oppsummert ganske dårlig i matveien, mye raske løsninger og myyye snacks. Såklart både avslutninger og bursdager og det som er av unnskyldninger også. Denne uka startet likt, men nå er jeg på en reise og tilbake på søndag. Her spiser jeg generelt litt mindre mat, og en del mindre snacks. Passer meg egentlig veldig bra Aktivitetsnivået er stort sett bra. Såklart med noen unntak, men løper oftest 3 ganger i uka og det er mental terapi for meg. Prøver å få inn litt mer styrke også men det er når jeg har overskudd. Kampen for min del ligger fortsatt i kostholdet. Prøver å bli flinkere til å planlegge mat, jeg kan absolutt ikke ha godteri i hus, og spise litt bedre måltider som holder søtsuget sånn medium i sjakk. Min store last er snacksing. Som før merker jeg stor forskjell pga menssyklus. Har hormonspiral i dag, men er innom tanken på å ta den ut etterhvert. Selv om det sikkert er ønsketenkning at denne har en effekt på kosthold/humør/pms så har jeg aldri før vært SÅ påvirket av syklusen min. Eller kanskje det er alderdommen, jeg blir jo snart 30 🤪 Vekta har variert mellom 73,3 og 74,8 de siste ukene så jeg er mer eller mindre på stedet hvil. Kanskje kan en god helg nå bekke meg ned mot 72 i neste uke, men da venter jeg mensen. Såååehh… Prøver å ikke fokusere så mye på vekt men heller livsstil og trivsel i egen kropp. Blir feks mindre oppblåst med en gang jeg spiser sunnere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 23. juni #45 Del Skrevet 23. juni Kostholdet er ofte en kamp ja, men du må virkelig klappe deg selv på skuldra for så mange løpeøkter! For mange av oss er trening en kamp i tillegg til kostholdet 🙈 Så veldig bra jobba! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariatherese Skrevet 23. juni Forfatter #46 Del Skrevet 23. juni Takk for det, @Amatariel! Ja trening for meg kommer naturlig, så jeg er glad for det før ble jeg motivert til å spise sunnere når jeg trente mer også, følte meg alltid bedre på treninga da. Nå er det en million unnskyldninger og bortforklaringer for dårlig kosthold. Livet har vært voldsomt hektisk i noen år, men jeg må også bare ta meg sammen og spise sunnere. Så enkelt, og så vanskelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariatherese Skrevet 7. juli Forfatter #47 Del Skrevet 7. juli Da var ræva trygt plassert på ferie her blir jeg i tre uker. Ukene som har vært nå i forkant har vært veldig hektisk mtp jobb og diverse, og jeg har ikke spist bra. Ferien har også starta med elendig kosthold. Sånn her kan jeg ikke ha det i tre uker og jeg blir oppblåst ut av en annen verden av det. Vekt før ferie viste 73,7kg. Den enkleste justeringen er å ikke drikke alkohol så ofte. Jeg må ikke ha et glass vin eller en øl på kvelden, selv om de andre jeg er med nyter det. Enkle kalorier å spare. Aktivitetsnivået er godt, over 10.000 skritt de fleste dagene (fordelen med småbarn i alskens lekeparker, badeland osv) og med mulighet for noen korte kroppsvekt-styrkeøkter og joggeturer. I morgen er det mandag og ny uke, så det frister å si at jeg bør holde meg unna godteri/is/snacks. Jeg har bevist for meg selv mange ganger at jeg ikke greier å begrense meg, så da er vel total nekt det beste🤷♀️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123qwe Skrevet 15. juli #48 Del Skrevet 15. juli Håper du kan nyte ferien din selv om maten er en greie du streber med. Du er i hvertfall i veldig mye bevegelse med over 10 000 skritt hver dag! 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariatherese Skrevet 15. juli Forfatter #49 Del Skrevet 15. juli Uken som gikk, uke 28, 1/3 ferieuker: Mandag: våknet og tenkte på godteri. Galskap! Men dagen gikk helt fint uten. Fokuserte på å spise før blodsukkeret fikk dale for mye, og det kjentes helt uproblematisk. Ingen alkohol. Bare 6.700 skritt og ingen treningsøkt. Tirsdag: tenkte litt på godteri, var tilogmed sulten på butikken og beundret godteri-utvalget, men minnet meg selv på at dette ikke er så godt som jeg tror. Og at jeg føler meg elendig etterpå dersom jeg spiser det. Da gikk det helt fint uten. Drakk 2 enheter alkohol på kvelden. 10.100 skritt og ingen treningsøkt. Onsdag: takket pent nei til kanelsnurr etter frokosten og nei til is i 30grader pluss. Det krevde litt viljestyrke, men var ikke så vanskelig heller. Følte jeg klarte meg veldig fint gjennom hele dagen, lengtet ikke like mye etter godteri som de to dagene før. Vi hadde en feiring av en merkedag i reisefølget og det ble 4 enheter alkohol (søren det hørtes mye ut, men det var fra kl 16-22 altså! 😜). 10.300 skritt og ingen treningsøkt. Torsdag: ingen is, godteri eller potetgull og det fristet heller ikke. Stort sosialt lag med 3 enheter alkohol, og så det ble noen biter ost og kjeks. 10.100 skritt, 30 min styrkeøkt med bare kroppsvekt. Alt i alt fornøyd med ukas utvikling ang å kutte godteri, men jeg må nok kutte ut alkohol nå når det sosiale kjøret roer seg for å få en endring på vekta. Fredag: hadde ikke noe lyst på godteri 🤩 13.800 skritt, en rolig løpetur på ca 7km på kvelden, og ingen alkohol. Lørdag: ingen problem å holde seg unna godteri - helt til barna skulle få kjøpe lørdagsgodt på en enormt stor godteributikk. Ah, DET frista! Vurderte å kjøpe bare en liiten pose med godteri til meg selv, så jeg kan spise bare litt på lørdag og ingenting igjen før til neste lørdag. Landa heldigvis på at det kom til å føles best om jeg sto imot og det greide jeg. Ellers var dagen uproblematisk angående «godtestopp». 12.900 skritt, ingen treningsøkt og ingen alkohol. Søndag: Ikke noe lyst på godteri gjennom dagen. Syklet rolig tur på 12km med familien. Hadde planlagt å få til en liten joggetur men rakk det ikke. 7.900 skritt, ingen treningsøkt, 3 enheter alkohol. Men så, passelig snurra av alkohol og trøtthet, spiste jeg noen biter godteri og potetgull under EMfinalen. Oh well. Det var lite, det var ikke så godt, prøver å ikke grave meg ned av den grunn. Selv om det irriterer meg litt at jeg gjorde det. Kjører på med friskt mot denne uka! Holder meg unna godteri - og skal begrense alkoholen mer nå som det (nesten) ikke er flere feiringer igjen denne ferien. Syns ellers at det er veldig fint å ikke ha badevekt tilgjengelig på ferien. Da kan jeg kanskje stå i en «godtestopp» litt lengre og ikke miste motivasjonen av at vekta ikke stuper etter bare én litt sunnere dag. Likevel vet jeg at jeg gjør noe bra for kroppen. Eventuell vektøkning i ferien hadde bare vært enda større hvis jeg spiste godteri som før hver dag i tillegg. Jeg tenker at det er fullt oppnåelig å fortsette de neste to ukene på ferie uten godteri, og med samme aktivitetsnivå (eller høyere enn denne uken har vist til). Og så kan jeg sakte men sikkert prøve å velge sunnere og magrere i matveien i tillegg. Blir jo faktisk litt spennende å se om jeg går mye opp, blir på stedet hvil, eller kanskje greier å få til en marginal nedgang, etter disse 3 ukene… 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123qwe Skrevet 15. juli #50 Del Skrevet 15. juli Så sykt bra jobbet! Det er så herlig når man klarer å skape nye vaner litt og litt. Uansett om du går opp eller ned på ferie så på lenger sikt er det den livsstilsendringa som gir varige resultater. Får du nye vaner på plass så er det så mye lettere å beholde vekta når du først har gått ned. Kudos til deg, ble inspirert av å lese om uka di :-). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariatherese Skrevet 15. juli Forfatter #51 Del Skrevet 15. juli Takk for det, @123qwe! har lest dine siste oppdateringer og kjenner meg SÅ igjen med at søvn påvirker sulten. Det skulle to barn til for at jeg så den sammenhengen selv. Ikke rart jeg har gått opp i vekt de siste par åra da😂 men i ferien sover jeg stort sett mer enn i hverdagen, så kanskje det er derfor lettere å unngå sååå mye søtt nå. En tanke å ta med seg når hverdagen kommer igjen - prioritere litt mer søvn! Og ja, tenker en fin start for meg er å venne meg av med så mye godteri som jeg før har spist. Både for vektnedgangens skyld, men også med ønske om en langvarig endring for livskvalitetens skyld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariatherese Skrevet 21. juli Forfatter #52 Del Skrevet 21. juli Uken som gikk, uke 29, 2/3 ferieuker: Mandag: Ikke godteri, ikke alkohol. 7.800 skritt, ingen trening. Litt forvirra over at kroppen har hoppet over en mensturasjon (??? skjer aldri hos meg, skulle hatt mens i slutten av juni) og jeg har vært litt fysen i dag. Jeg prøver bare å spise mer mat da for å dempe suget. Kanskje er jeg fysen også fordi jeg «sprakk litt» på søndags kveld. Tirsdag: Ikke godteri, ikke alkohol. 8.500 skritt, ingen trening. Har hatt en plan om å trene flere dager denne ferien, men planen har utgått pga varmen eller andre planer med familien. Om det ikke blir mye og hvertdall ikke noe hard trening i ferien, bør jeg som minimum få inn litt mer skritt igjen hvertfall. Spiste også litt vel mye mat i dag, og jeg må passe på dette selv om jeg ikke spiser godteri. On the bright side: ingen problem å avstå fra godteri i dag🥳 Onsdag: Ikke godteri, 3 enheter alkohol. 6,6 km rolig joggetur, alt for varmt, tunge ben og bare pesing ☠️ 12.500 skritt. Torsdag: Ingen godteri, ingen alkohol. Bare 5.900 skritt. Sløv dag i sola. Fredag: Ingen godteri, 3 enheter alkohol. Liten joggetur på 5km. Fikk mensen! Kroppen er på bærtur. Sikkert ikke vandt med godteristopp 🤪 16.700 skritt. Lørdag: Ingen godteri, ingen alkohol. 6.300 skritt. En liten kroppsvekt-styrkeøkt på 25 min. Søndag: Ingen godteri, ingen alkohol. 11.200 skritt. Ingen trening. Takket nei til nybakte kanelsnurrer. Vurderte det et øyeblikk for «det er jo ikke så farlig», men droppet det heldigvis. Tenkte det samme om en kald og god is i varmen. Minner meg selv på at det er ikke så godt som jeg tror, og at jeg blir stolt av meg selv når jeg sier mer nei enn ja til godis nå for en periode. Det er en slags mestringsfølelse i det. Alt i alt føler jeg egentlig at sukkersuget jeg før har hatt hver eneste dag nå er blitt borte. Jeg spiser det jeg vil sånn ellers, så vekta kan vel være i pluss etter ferien for alt jeg vet. Men, her tar vi et steg av gangen. Bygger opp bedre vaner nå og lærer meg at jeg ikke må ha sjokolade til trøst, mellommåltid, fordi jeg kjeder meg, fordi barna er slitsomme, fordi jeg fortjener det, eller hva det måtte være. Ila uka har jeg spist noen dadler med sånn sur colasmak, og tre proteinbarer caramel/sjokolade fra barebell. Det er egentlig juks i min bok, men samtidig - pick your battles! Har holdt meg unna smågodt, vanlig sjokolade og potetgull og det er ganske bra til meg å være så kan målet være å droppe sånn «juks» i neste uke også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123qwe Skrevet 22. juli #53 Del Skrevet 22. juli Jeg leser det som at du har hatt en veldig bra uke! Ikke verst å gjøre slike endringer på ferie 13 hours ago, mariatherese said: Minner meg selv på at det er ikke så godt som jeg tror, og at jeg blir stolt av meg selv når jeg sier mer nei enn ja til godis nå for en periode. Det er en slags mestringsfølelse i det. Ja, jeg kjenner også på det å kunne si nei og ikke bare spise på autopilot kjennes godt ut. Man går litt styrket ut av de situasjonene når man klarer å gjøre en endring i atferd. 12 hours ago, mariatherese said: Bygger opp bedre vaner nå og lærer meg at jeg ikke må ha sjokolade til trøst, mellommåltid, fordi jeg kjeder meg, fordi barna er slitsomme, fordi jeg fortjener det, eller hva det måtte være. Kjenner meg igjen i at jeg har brukt mat til selvregulering og belønning. Trudde ikke jeg gjorde det, men når jeg begynte å følge litt etter på spisemønster når det gjaldt godis så ble det ganske tydelig at det var nettopp det jeg drev med. Særlig etter at jeg fikk barn så har mye av frustrasjonen over lite søvn og barn i trassalder blitt dempet med godteri og slikt. Men nå er det endring på veg og det er jeg glad for 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariatherese Skrevet 22. juli Forfatter #54 Del Skrevet 22. juli Takk for engasjementet, @123qwe! ja jeg har hatt en veldig positivt utvikling og jeg er godt fornøyd gleder meg også til å ta bedre valg i hverdagen. Kjenner meg igjen i din beskrivelse! Små barn frarøv meg søvn og egentid og det har resultert i følelsesmessig overspising jeg egentlig ikke trodde at jeg drev med. Men da er det enda godt vi tar tak nå håper sommern din er super! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariatherese Skrevet 27. juli Forfatter #55 Del Skrevet 27. juli Mandag: Oups! 1 enhet alkohol, og en skål med smågodt. Valgte å kose meg på kveldstid foran TVen, og kjente at det var digg men ikke SÅ digg som man tror. Det var positiv spising (om man kan kalle det det 😂), uten skam og i en normal mengde, og på kveldstid foran en TV og ikke i mellom de egentlige måltidene midt på dagen. Men ai, hadde jo egentlig tenkt å holde meg unna. Da syns jeg at jeg skal holde meg unna resten av uka ikke som en straff til meg selv, for livet skjer og jeg har ikke dårlig samvittighet ettersom jeg har vært ganske så disiplinert denne ferien. Men fordi jeg har det aller best uten godteri og kroppen min trenger en ordentlig justering i lang tid fremover. 10.200 skritt og ingen trening. Tirsdag: Ingen godteri, ingen alkohol. 10.600 skritt, ingen trening. Fikk litt lyst på godis på kvelden, fordi «det kan jo ikke skade, jeg har vært ganske flink» osv, men holdt meg unna sikkert cravings etter mandagens utskeielse. Litt slitsomt, men absolutt ikke umulig, å avstå fra fristelsen. Onsdag: Ingen godteri, ingen alkohol. Ingen trening, men 16.900 skritt. Ingen sukkercravings utenom helt på slutten av kvelden. Tok et par dadler da suget holdt på å friste meg ned i en smågodtpose på kvelden der. Minner meg selv på at jeg har lyst på et lavere tall på vekta mer enn jeg har lyst på de bitene med godteri. «Nothing tastes as good as skinny feels» osv 🤪 neida, joda… Torsdag: Ingen godteri, 1 enhet alkohol, ingen trening. 10.100 skritt. Fredag: Litt godteri, ingen alkohol. Ingen trening, 8.300 skritt. En kvikklunsj, litt smågodt, en stratos-bar. Hjemreise og jeg var altså så sinnsykt sulten på et tidspunkt der det var lenge til mat, og tok noen dårlige valg. Lørdag: vel denne dagen er så vidt i gang. Men jeg gikk på vekta. Og altså… 75,0kg. Altså 1,3kg opp på 3 uker ferie. Spiste mat seint i går kveld så noe er vel vann og mat og sånt, men jeg hadde virkelig håpa å se 72-tallet. Det sier vel alt om hvor mye jeg lurer meg selv. Da tenker jeg at jeg må kjøre på med kaloritelling en periode for det hjelper ikke å kutte godteri vesentlig, tydeligvis. Positive endringer fra ferie til hverdag er at jeg omtrent ikke drikker alkohol til vanlig, og jeg spiser mye mindre burger/pizza/fries enn på ferie. Men godteri tror jeg er vanskeligere å motså til vanlig, men jeg skal fortsette å gjøre en innsats for å kutte det ut. Men ah, det var litt ergerlig. Føler jeg har gjort en innsats jeg denne ferien. Andre ting jeg har lært av denne ferien: jeg bør sove mer, og skal prioritere å legge meg tidligere i hverdagen. Jeg funker best uten godteri tilgjengelig hjemme. Om jeg «sprekker», tar det bare to-tre dager før sukkersuget gir seg helt. Så det er faktisk ingen problem det heller, med andre ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123qwe Skrevet 27. juli #56 Del Skrevet 27. juli Ut i fra det du skriver så virker det som at du har fått et bedre forhold til godteri de fleste dagene. Og det har du gjort på ferie. Det synes jeg er ganske bra. Men skjønner godt den skuffelsen av å gå på vekta når man trur man har gjort en grei jobb mtp mat. Har selv hatt samme erfaring med vektoppgang på ferie. Men det skal sies at mye har vært vannvekt, og litt fet da. Det er jo mulig at vekta ikke er så ille når du tester igjen om noen dager. Det høres ut som at du tar noen viktige refleksjoner med deg fra ferien 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 28. juli #57 Del Skrevet 28. juli Så flink du er mariatherese! Veldig imponert over din juli måned. Man blir absolutt mer fokusert og bevisst når man logger slik som dette, det burde jeg kanskje også ha gjort egentlig... Og så flink du er til å unngå daglig godteri m.m. Det beste er når man faktisk kjenner at man ikke trenger dette og at kroppen har det best uten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariatherese Skrevet 29. juli Forfatter #58 Del Skrevet 29. juli Takk for svar dere Jeg var potte sur da jeg skrev her sist. Veide 74,4kg i dag så da er nok ikke netto økning sååå stor og det er jo bra. Men, definisjonen på galskap er å gjøre det samme på nytt og forvente et annet resultat. Så her må jeg spisse taktikken litt. Kjører full godtestopp - det har jeg trivdes med og det er enkelt for meg å forholde meg til. Om jeg sprekker nå og da (det kommer jo til å skje) føler jeg meg fint rustet til å håndtere det. Jeg vil ha godteri ut av hverdagen min og må lære meg det. Jeg er glad i å trene men tenker at trening får bli siste pri per nå. Jeg trener når jeg vil og det jeg vil og passer på å gå noen skritt om dagen så går det greit. Men så var det maten… skal jeg ha periodevis faste? Telle kalorier? Jeg vet ikke helt hva jeg skal gidde og om jeg skal ha noen fjong strategi - utenom at jeg må spise litt mindre, magrere og sunnere. Hverdagen er i gang nå, jeg er motivert for å ta bedre valg og jeg gleder meg til å ha på min stramme fine kjole på julebord i år og føle meg BRA, og en romslig bunad neste mai. Dermed basta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 29. juli #59 Del Skrevet 29. juli You go! Det viktigste man må ha på plass er motivasjon, og det høres ut som det ikke er noe problem hos deg nå. Akkurat hvilken fremgangsmåte man skal ha er så individuelt, men veldig sant at det ikke er lurt å gå for noe som tidligere har feilet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariatherese Skrevet 2. august Forfatter #60 Del Skrevet 2. august (endret) Uke 31: Mandag: fokus på å drikke mer vann særlig på jobb. Telte kalorier litt på slump i Lifesum, landa på omtrent 1.500. Lifesum estimerer kaloribehov 1.500 for å gå ned 0,6kg i uka. Ingen trening, ingen godteri. Litt fysen på kvelden men spiste appelsin da så gikk det fint. Tirsdag: telte kalorier i Lifesum, men spiste middag ute så da mister jeg fort oversikten og det blir veldig omtrentlig. Ca 1.900 kcal. Gikk tur på 8km med familien, spiste en stor kanelsnurr på turen. Tok en joggetur ute hjemme etter turen, jogga 5km. Da var jeg ganske tung i beina og pulsen var høy til tross for det som ellers er rolig tempo. Men jeg hadde jo vært på en tur allerede, og er tyngre og i dårligere form enn før så det er jo ikke så rart. Utenom kanelsnurr - ingen godteri. Onsdag: telte kalorier, men spiste sushi takeaway på kvelden og aner ikke hvor mye kcal det var. Endte på 2000-2500 avhengig av den sushien. Ingen trening, ingen godteri og ingen godterisug. Torsdag: telte kalorier, ca 1.500. Ingen godteri, ingen godterisug før på kvelden når barna var lagt, for da var jeg ganske sliten. Tvang meg selv til å stå imot. Tok en middels rolig 5km på mølla på før natta og det føltes bra. Fredag: Vekt 73,8kg. Veide 73,7 før jeg dro på ferie, så da føler jeg at den skaden fra ferien er reparert. Føler at jeg har gjort en grei innsats uten at jeg har hata livet av den grunn så langt denne uka. Så er det bare å smøre seg med tålmodigheta jeg ikke har for å se effekten av dette over tid. Vi reiser bort i helga. Da tenker jeg å (prøve å) unngå godteri. Jeg har færre tilfeller av småspising/snacks om dagene og det kjennes bra så jeg vil opprettholde det. Det kan bli litt vanskelig, for de vi skal til setter frem mye digg på kveldene! Det kan derimot bli et glass vin både på fredag og lørdag. Da kan jeg «velge meg» et glass vin i stedet for godteri. Ikke sunt det heller, men mye lettere å begrense for min del😅 Skal prøve å røre meg litt også, kanskje får jeg inn en løpetur ila helga. Endret 2. august av mariatherese 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå