Mt3 Skrevet 20. mars 2024 #21 Skrevet 20. mars 2024 Arkana skrev (12 minutter siden): Sånne kommentarer synes jeg er unødvendige. Du vet ingenting om hva som feiler andre. F.eks. har mine barn venner med migrene som kan være borte fra skolen pga dette, men så forsvinner hodepinen på kvelden og de kan selvsagt få leke med venner da (eller mener du at barn med slike sykdommer skal straffes ekstra ved å ikke få være sosiale når de klarer?) og så kanskje er det ny migrene dagen etter. Og det er mange andre sykdommer som kan utarte seg på lignende måte. Å ha slike uforutsigbare sykdommer er ekstra slitsomt når fremmede skal mene alt mulig rart om hvor syk noen egentlig er. Jeg synes virkelig man skal holde seg for god til å synse om andres liv. Når den du siterer skriver 'i skolekretsen' så gjelder det nok mange barn og ikke bare noen få enkeltindivider. Selv om en mener regelen om at 'er en for syk til skole, er en for syk til venner' bør følges, så betyr det jo ikke at det at en mener det ikke er rom for forståelse om at enkelte kronisk syke bør få treffe venner når de kan. At barn lærer at en ikke får treffe venner og at det er kjedelig å være hjemme fra skolen pga sykdom tenker jeg er en fordel (da sett bort fra de som har kroniske lidelser) for da slipper en at barna "bløffer" sykdom/hjemme for den minste antydning til ubehag, bare for å få være hjemme å game/se filmer/kose seg.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #22 Skrevet 20. mars 2024 Mt3 skrev (Akkurat nå): Når den du siterer skriver 'i skolekretsen' så gjelder det nok mange barn og ikke bare noen få enkeltindivider. Selv om en mener regelen om at 'er en for syk til skole, er en for syk til venner' bør følges, så betyr det jo ikke at det at en mener det ikke er rom for forståelse om at enkelte kronisk syke bør få treffe venner når de kan. At barn lærer at en ikke får treffe venner og at det er kjedelig å være hjemme fra skolen pga sykdom tenker jeg er en fordel (da sett bort fra de som har kroniske lidelser) for da slipper en at barna "bløffer" sykdom/hjemme for den minste antydning til ubehag, bare for å få være hjemme å game/se filmer/kose seg. Selv om det er i skolekretsen så vet hun nok ikke alt om sndre likevek. De færreste heldigvis går rundt å forteller barnas sykehistorie Anonymkode: e8c57...f80 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå