Gå til innhold

Hvor skadelig er et par sigaretter?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

jeg røyker vanligvis ikke, jeg har faktisk aldri røyket i mitt 22 år gamle liv. men på en fest på fredag så var jeg så dum at jeg tok 4-5 røyk. det skal jeg såklart aldri gjør igjen. men hvor mye skade har jeg egentlig gjort? :grine:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke nok til at du behøver å bekymre deg

Skrevet

Sannsynlig ikke nok til at du trenger å være redd. Men om du skulle bli fristet en annen gang så tenk på dette:

1 sigarett kan være nok til at det skjer opp til 10.000 mutasjoner i celler i kroppen din. :overrasket:

Skrevet
jeg røyker vanligvis ikke, jeg har faktisk aldri røyket i mitt 22 år gamle liv. men på en fest på fredag så var jeg så dum at jeg tok 4-5 røyk. det skal jeg såklart aldri gjør igjen. men hvor mye skade har jeg egentlig gjort?  :grine:

Trakk du ned?

Gjest trådstarter, meg
Skrevet

1 sigarett kan være nok til at det skjer opp til 10.000 mutasjoner i celler i kroppen din. :overrasket:

:overrasket::grine:

Trakk du ned?

trakk ned kanskje litt under halvparten av gangene..

Skrevet
:overrasket::grine:

trakk ned kanskje litt under halvparten av gangene..

Ok, du dør ikke av å ha tatt et par sigaretter på en fest EN gang i livet. Er mange som ikke dør av å være storrøykere hele livet heller.

Selv begynte jeg å røyke igjen etter et halvt års pause, og jeg er hjerteoperert fire ganger. Kirurgen min stresser ikke med røykeslutt, han sier jeg får ta det når jeg skulle føle for det.

Slapp heeeeelt av

Skrevet

Slik begynte jeg å røyke som 20-åring. Bare på fest. En gang. Og så en gang senere! Og så i et sosialt samvær uten fest. Og så....

La det bli med denne gangen du!

Skrevet
jeg røyker vanligvis ikke, jeg har faktisk aldri røyket i mitt 22 år gamle liv. men på en fest på fredag så var jeg så dum at jeg tok 4-5 røyk. det skal jeg såklart aldri gjør igjen. men hvor mye skade har jeg egentlig gjort?  :grine:

Ingenting. Dra på ferie til Beijng og bli der i en uke. Det belaster kroppen mer pga av foruresningen (kullrøyk).

Skrevet
Sannsynlig ikke nok til at du trenger å være redd. Men om du skulle bli fristet en annen gang så tenk på dette:

Høres ille ut, men det skjer tusenvis av mutasjoner i cellene dine hver dag pga annen påvirkning også.

Dette er i stor grad anti-røyk propaganda.

Skrevet
Slik begynte jeg å røyke som 20-åring. Bare på fest. En gang. Og så en gang senere! Og så i et sosialt samvær uten fest. Og så....

La det bli med denne gangen du!

Skulle til å skrive at det mest skadelige nok er at det er lett å gjøre det igjen. Og enda en gang. Og en gang til. . Men det virker som om trådstarter angrer såpass at vedkommende nok ikke kommer til å gjøre det igjen?

Skrevet

Sigaretter gjør skade, men jeg tviler på at du får noen nevneverdig skade av det fire/fem du tok på en fest.

Når det gjelder cellemutasjoner, er dette samme måte som kreft oppstår. Så selv om det påstås av mange at kampanjene mot røyk er anti-røyk propaganda så er landets onkologer klar over at det finnes en sammenheng mellom røyk og risikoen for kreft. Dette betyr selvfølgelig ikke at alle som har røkt en sigarett får kreft :)

Skrevet

Det sies at en dag i kairo tillsvarer ca 40 sigaretter, så slapp helt av. :-D

Skrevet

Hehehe. Jo nå må du passe deg. Du har toppen 1 uke igjen å leve før du dør av lungekreft. :ironi::ironi:

Skrevet

tusen takk for svar alle sammen!! jeg skal såklart ikke røyke igjen, det var veldig dumt av meg......

Hehehe. Jo nå må du passe deg. Du har toppen 1 uke igjen å leve før du dør av lungekreft.  :ironi:  :ironi:

jeg er ikke dum heller da... :roll:

Skrevet
jeg er ikke dum heller da... :roll:

Nja, du hadde vel et lite utslag på dumhetsskalaen forrige fredag. Men hvem har ikke hatt det? Jeg skal iallefall ikke kaste den første stein....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...