Gå til innhold

Hva er eplecider-eddik godt for?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Har en flaske ren eplecider-eddikk i kjøleskapet, men det smaker jo så vondt :-? Kan noen fortelle meg hva det er godt for???

(Nei, jeg vil ikke kjøpe andre produkter som kapsler o.l, for er eplecidereddiken veldig helsebringende så drikker jeg den ren uansett. Er ingen pyse :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter hva jeg har hørt så er eplecider-eddik bra for å øke forbrenningen. mange som skal slanke seg som bruker dette.

Ellers er det så vidt jeg vet ingen store greier med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eplecidereddik, som all annen syre, bidrar til at magesekken tømmes langsommere og du vil derfor føle deg mett lengre, samt få et mer stabilt blodsukker hvis du tar eplecidereddik eller f.eks. sitron til måltidet.

En liten "dæsj" eplecidereddik i et glass vann smaker faktisk ganske friskt og godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Nei, jeg vil ikke kjøpe andre produkter som kapsler o.l, for er eplecidereddiken veldig helsebringende så drikker jeg den ren uansett. Er ingen pyse )

Du mente utblandet i vann, ikke sant..? :o :wink:

Jeg har fått ned noen glass tilsatt dette ja, men glemmer det stadig. Dermed får jeg ikke brukt det regelmessig over tid for å se om det faktisk gir en effekt.

Kan ikke helt si meg enig med Labella om at det smaker friskt og godt. Jeg prøvde å overbevise meg selv på beste Jedi-vis, men nei. Men, jeg klarte ihvertfall å godta smaken nok til at det gikk ned... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har drukket eplecidereddikk (utblandet i vann...smaker dritt) i 3-4 uker nå....fordi jeg leste her inne at det øker forbrenningen.

Jeg har lett for å legge på meg så derfor ville jeg prøve dette.

Har hatt en periode nå da jeg ikke har vært "flink"...har spist mye kaker og "snop".....men har faktisk ikke lagt på meg ...kanskje det har noe med eplecidereddkken å gjøre...????

Jeg trener også...men det har jeg gjort lenge.....så jeg tror det har noe med edikken å gjøre.... :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He he, jeg mente såklart utblandet i vann :wink: Man svir jo i munnen dersom man drikker den helt ren. (Har prøvd!! YACK)

Kanskje jeg skal ta det i et par uker... Det kan vel ikke skade. Selv om jeg ikke har problemer med hverken forbrenning eller overvekt så er jo alt helsebringende godt nytt :ler:

Fra før bruker jeg mye honning, urter og hvitløk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille  meg 2

har også hørt at det skal være vanndrivende.

Tar selv kapsler hver dag siden jeg slanker meg , men bruker også CLA kapsler - og mosjonerer og spiser mindre - så jeg vet ikke hva som har fått meg til å gå ned da *leer*.

Lille meg2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanndrivende har jeg også hört.

jeg blander en kork med eddik i en halv liter vann, og da syns jeg det er ganske godt! :briller:

men så er jeg jo ganske sær på sånt da.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg blander en kork med eddik i en halv liter vann, og da syns jeg det er ganske godt!

Nja, det var nå rimelig godt utblandet da..? :wink:

Det som anbefales er en-ti spiseskjeer i et glass (ca 2 dl) lunkent vann... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal dere slanke dere bør dere bruke kapslene, for de er høykonsentrerte, og virker bedre på forbrenninge. skal dere få samme effekten av flytende må dere drikke ,YE, og husk at det etser bort emaljen på tennene, selv utblandet i vann. :) men å drikke et glass eller to for sunnhetens skyld, det er bare fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ifølge gastro-leger så har epleeddiken ingen annen effekt på fordøyelsen enn å irritere mageslimhinnen. Og da vil appetitten bli noe nedsatt....har jeg hørt da! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madden du har det helt riktig! Jenter jeg anbefaler dere å være forsiktig med eddikk, uansett hvilke type! eddikk er en meget sterkt syre (acid) som er meget nyttig. Men er dere ikke forsiktig med bruket og hvordan dere bruker det, kan skape problemer. Jeg hører flere og flere anvender dette mot slanking og vet faktisk veldig lite om eddikken og forbruket.

Jeg må si dersom dere overdriver og tar den på tom mage, eller tar store doser om gangen, så utvikler dere magesekk trøbbel. Det kan til og med utvikle magesår, noe som jeg lover dere, dere ikke ønsker dere. Jeg har hatt problemer med magesekken veldig lenge, men nå i det siste har jeg fått mye bedre etter jeg har begynt med naturlige produkter som har gitt meg et nytt liv.

Noen her diskuterte mengden, og jeg anbefaler ett glass med vann og en teskje! Det er ikke store mengden som gjøre susen, men at man tar det regelmessig. For store mengde, ødelegger magesekkens slimhinne og forhindre jobben til andre viktige syrer. Eddikk øker på ingen måte forbrenningen.

lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger ikke med på slik helse greier, men det er vel mest fordi jeg er gutt. Selv så bruker jeg eplecider-eddikk i asiatisk mat, da mest i kinesisk og japanske retter. Setter en fin rund smak på det hele.

Det er bare å finne frem noen gode kokebøker så blir det en masse god mat av det. :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...