Gå til innhold

USA Miami tur


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann folkens jeg har nettop vært i Miami i tre uker. Mye rart og se mye tyverier og slikt. Hjemløse og mye dritt og lort. Men selvom mye fint vært på sitsing til everglads og key west. Rett og slett sett veldig mye spendene. Var nede her med en kompis. Vi spiste mye god mat og slappa mye av. Eneste strek i regninga var en voldsom vektoppgang. 2021-2022. Gikk jeg fra 125kg helt ned til 98, men slutta med trene å ta av meg sommer 2023. Så etter jula og i januar veide jeg 115. Og nå  veier jeg 134. Dette er jo med februar regna, men fytti sørren å fett mat de har. Og så store porsjoner. Så finnes det ikke noe mat tilsyn her heller. En ting er sikkert jeg skal aldri flytte til usa. Enveis billet til 600 plunder life. Andre med samme opplevelse?

Anonymkode: 4df4c...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slags innlegg er dette?????


 

Anonymkode: 1f455...c09

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende 😊

Anonymkode: bb7a7...0de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i Karibien, og ikke opplevd hverken store posjoner eller ekstremt feit mat, potensielt noe med stedene du velger spise kanskje? 

Anonymkode: 6f1a6...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lagt på deg 20 kg på halvannen måned?! Det tilsvarer jo et helt enormt kcal-overskudd... 

Anonymkode: 20f26...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ER enkelt å spise seg feit i USA. Selv salater er dynket fulle av oljer eller ulike dressinger og fylt med fettrike krutonger. Og når porsjonen er dobbelt så stor som du trenger, og suppleres med en liter brus eller «sunnere» juice, så står du der….

Anonymkode: f27bc...13f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bodd i USA i flere år uten å gå nevneverdig opp i vekt. De selger også «vanlig» mat som ikke er full av fett der, og du må selv justere mengder.

Anonymkode: 5ecaa...9a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide jeg meg rett etter jeg kom hjem fra Miami en gang og hadde gått enormt opp i vekt!

Veide meg litt for "moro" skyld, for jeg SÅ jo det var mye vannvekt, pga maten, alkoholen og også været gjør at man holder på vann. Ene venninne mi fikk ikke på seg skoene engang, og andre så jo helt oppblåst ut i ansiktet, vi lo en del av det der. 

Så det meste av vekta raste av ganske raskt da jeg kom tilbake til Norge!

Anonymkode: aabed...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ofte opp i vekt når jeg er i Miami sjæl. De har jo verdens beste mat der, og mye er dsv usunt. Men man velger jo det litt selv da.. Du MÅ ikke kjøpe den mest greasy pizzaen på Papa John's, eller bælme i deg bøtter med Margarita. Og jeg syns porsjonene har endret seg litt så det ikke er sånne megastore porsjoner nok til 3 pers lengre. 

Holdt på å ete meg ihjæl på Habana Vieja, utrolig god mat ❤️ Dyrt men det er jo alt i Miami. 

Anonymkode: cd8b6...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.3.2024 den 9.09):

Har du lagt på deg 20 kg på halvannen måned?! Det tilsvarer jo et helt enormt kcal-overskudd... 

Anonymkode: 20f26...aff

Har lagt på meg 10 kg

Anonymkode: 4df4c...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Går ofte opp i vekt når jeg er i Miami sjæl. De har jo verdens beste mat der, og mye er dsv usunt. Men man velger jo det litt selv da.. Du MÅ ikke kjøpe den mest greasy pizzaen på Papa John's, eller bælme i deg bøtter med Margarita. Og jeg syns porsjonene har endret seg litt så det ikke er sånne megastore porsjoner nok til 3 pers lengre. 

Holdt på å ete meg ihjæl på Habana Vieja, utrolig god mat ❤️ Dyrt men det er jo alt i Miami. 

Anonymkode: cd8b6...857

Ja jeg jeg har gått på noen blemmer ihop og Dennis det er jo så dunket i fett så du får det alt sammen da men sykt digg

Anonymkode: 4df4c...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la av meg 4 kg på 15 dager der. Hadde hørt for mange tilfeller av folk som la på seg mye, så jeg passet veldig på å velge sunt, ikke overspise av det som var usunt og bevege meg mest mulig.

Anonymkode: eeb26...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.3.2024 den 8.57):

Heisann folkens jeg har nettop vært i Miami i tre uker. Mye rart og se mye tyverier og slikt. Hjemløse og mye dritt og lort. Men selvom mye fint vært på sitsing til everglads og key west. Rett og slett sett veldig mye spendene. Var nede her med en kompis. Vi spiste mye god mat og slappa mye av. Eneste strek i regninga var en voldsom vektoppgang. 2021-2022. Gikk jeg fra 125kg helt ned til 98, men slutta med trene å ta av meg sommer 2023. Så etter jula og i januar veide jeg 115. Og nå  veier jeg 134. Dette er jo med februar regna, men fytti sørren å fett mat de har. Og så store porsjoner. Så finnes det ikke noe mat tilsyn her heller. En ting er sikkert jeg skal aldri flytte til usa. Enveis billet til 600 plunder life. Andre med samme opplevelse?

Anonymkode: 4df4c...bc6

1. Det er dumt å slutte og trene
2. Ja, posjonene er store og ja, tilgangen på usunn mat er god, men du kan helt fint slutte og spise når du er mett. INGEN vil se rart på deg om du tar med resten av maten hjem fra restaurant. Det er svært vanlig å gjøre i USA og Canada.

AnonymBruker skrev (På 19.3.2024 den 9.04):

Jeg har vært i Karibien, og ikke opplevd hverken store posjoner eller ekstremt feit mat, potensielt noe med stedene du velger spise kanskje? 

Anonymkode: 6f1a6...2ec

Hva i all verden har det med saken å gjøre? Karibien har da ingenting med Florida å gjøre, eller USA for den saks skyld.

Anonymkode: 729f6...a44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er Miami helt annerledes enn resten av FL? Var i Orlando og Tampa i fjor, synes ikke porsjonene var veldig annerledes enn i Norge?

Anonymkode: de970...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er Miami helt annerledes enn resten av FL? Var i Orlando og Tampa i fjor, synes ikke porsjonene var veldig annerledes enn i Norge?

Anonymkode: de970...f5a

Jeg har aldri vært i FL, men har vært i Georgia og Tennessee, og porsjonene der var enorme. Vi ble ofte anbefalt å bestille fra lunsj-menyen for å få mindre porsjoner, men tror aldri jeg har lagt på meg 10+ kg de gangene jeg har vært der.. 

Anonymkode: 20f26...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.3.2024 den 21.38):

Er Miami helt annerledes enn resten av FL? Var i Orlando og Tampa i fjor, synes ikke porsjonene var veldig annerledes enn i Norge?

Anonymkode: de970...f5a

Jeg har reist mye i USA og har aldri opplevd i nærheten av porsjonene jeg fikk i Miami. Jeg reiste alene og hadde ikke kjøleskap på hotellrommet, så jeg kunne ikke be om doggy bag heller. 

Etter et par dager gikk jeg over til å kun bestille forrett. Selv de var enorme, kanskje dobbelt av en vanlig middagsporsjon i Norge. 

Anonymkode: 63aa2...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har reist mye i USA og har aldri opplevd i nærheten av porsjonene jeg fikk i Miami. Jeg reiste alene og hadde ikke kjøleskap på hotellrommet, så jeg kunne ikke be om doggy bag heller. 

Etter et par dager gikk jeg over til å kun bestille forrett. Selv de var enorme, kanskje dobbelt av en vanlig middagsporsjon i Norge. 

Anonymkode: 63aa2...bd3

Da høres det ut som at det er noe spesielt med Miami, ja - hjelpes. Hat lyst til å dra til Miami en dag, men skjønner jeg må være forsiktig med maten. 🤣

Anonymkode: de970...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Har selv vært i Miami og gikk ikke opp i vekt  <_< )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...