Gå til innhold

Hva forbinder du med ordet "ordentlig"?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hva legger folk (du) i uttrykket "hun går for å være ordentlig", eller at folk flest omtaler en som "ordentlig"?

Det kunne jo være interessant å høre om folk her legger den samme betydningen i det eller bare å se hva lesere her personlig tenker hvis de selv skulle ha omtalt en person som "ordentlig".

Er det positivt eller negativt? Hva innebærer det egentlig? :overrasket: :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er enig i de ovennevnte.

Men hadde du spurt min gamle tante, ville hun ha svart: Ei jente som ikke flyr ute med guttene, alltid gjør leksene sine, har sunne fritidsinteresser osv. Så ordet har nok litt ulik mening på tvers av aldersgrensene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bodillen

En ordentlig person er redelig og setter moral høyt. H*n er samvittighetsfull både i forhold til jobben sin og til familie og venner. Jeg forbinder en ordentlig person med noe positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Betty Boop

Ordentlig, da tenker jeg. Straight og real i sin omgang med andre mennesker. Høy moral og samvittighetsfull overfor ansvaret vedkommende påtar seg både i jobb og privat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varg-Menja

En ryddig person, som gjør som samfunnet forventer, holder orden på økonomi, personlige affærer og gjør aldri noe frika. Litt kjedelig person, i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

En ordentlig person er en som ikke gjør noe sprøtt eller uventet og en som framstår veldig ryddig, som aldri roter med sakene sine eller kommer for sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nemesis

En som tar ansvar, er nøyaktig, ryddig, har moralen iorden og en som sjelden gjør noe uventet.

Endret av Nemesis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et positivt ladet ord syns jeg. Ansvarsfull, moralsk & etisk, økonomisk ryddig, ærlig & pålitilig, kommer tidsnok, en god venn, til å stole på, m.m. Når jeg leser det jeg har skrevet her håper jeg virkelig at andre ser på meg som ordentlig :ler: !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En som er strait og som har orden på de fleste ting i livet sitt. En som ikke drikker for mye på fester , og som holder seg til en kjæreste av gangen. En som aldri dummer seg ut osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i stort sett alle svarene her. Men det får meg til å tenke på at "ordentlige" mennesker sjokkerer mer enn andre når de går ut av rollen sin...

Folk som ikke går under labelen "ordentlig" får kanskej større tabbekvote enn de "ordentlige"? Folk snakker kanskje mer når en ordentlig drikker for mye på fest i forhold til hvis en annen gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i stort sett alle svarene her. Men det får meg til å tenke på at "ordentlige" mennesker sjokkerer mer enn andre når de går ut av rollen sin...

Der syns jeg du fikk satt fingeren på "ordentlig"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...