Gå til innhold

Redsel for barnedød .


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i starten av tredje trimester. Jeg har født ett barn tidligere som endte i igangsettelse på makstid over termin. Selve fødselen gikk greit men jeg gikk hele svangerskapet og var ekstremt redd for at noe skulle skje med babyen.. 

 

Den samme redselen har jeg dette svangerskapet og det har gjort at jeg klarer ikke å nyte svangerskapet som jeg kanskje burde. Jeg har ikke orket å gå til innkjøp av noe som helst til babyen denne gangen fordi jeg er så redd for å knytte følelser til den.

 

Jeg tror jeg skal spørre jordmor om det er mulig å få planlagt igangsettelse tidligere om jeg ikke går spontant i fødsel, men er så redd for å ikke bli hørt om bli skuffet og enda mer engstelig. 

 

Hva har dere gjort?

Har noen her fått innvilget igangsettelse tidligere?

Anonymkode: a1d63...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner...det å være gravid kan være skummelt. Men det går nok bra, dessverre er det bare ting vi ikke kan på virke. 

Kan jeg spørre hvorfor du vil settes igang tidligere? Barnet har det jo best til termin så lenge leger etc sier at barnet må ut. Er du redd for å om barnet er i magen din u noen uker til å kan de dø der?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (32 minutter siden):

Skjønner...det å være gravid kan være skummelt. Men det går nok bra, dessverre er det bare ting vi ikke kan på virke. 

Kan jeg spørre hvorfor du vil settes igang tidligere? Barnet har det jo best til termin så lenge leger etc sier at barnet må ut. Er du redd for å om barnet er i magen din u noen uker til å kan de dø der?

Det sies at babyer har større sjans for p dø i mors liv hvis man går over termin. Og det har jo skjedd også

 

Ts

Anonymkode: a1d63...090

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det sies at babyer har større sjans for p dø i mors liv hvis man går over termin. Og det har jo skjedd også

 

Ts

Anonymkode: a1d63...090

Det er ikke ofte. Pluss de fleste går ikke lang tid eter termin. Serlig om du har gått barn fra før.

Jeg tror kanskje du må snakke med jordmor eller en lege om følelser dine, tenker at du kan jo gå til termin og høre med legen om du kan få ekstra oppfølging om du går over. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det akkurat likt som deg med begge mine ❤️ snakk med jordmor om hva som er mulig.

Anonymkode: 47949...2b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan endte den første fødselen?

Anonymkode: d6f4a...390

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, AnonymBruker said:

Det sies at babyer har større sjans for p dø i mors liv hvis man går over termin. Og det har jo skjedd også

 

Ts

Anonymkode: a1d63...090

Har det skjedd deg? Jeg forstår det er mange følelser og jeg tror de fleste gravide føler det samme. Jeg tenker også det er store forventninger og kose seg som gravid, men sannheten er at det er en sabla stor bekymring som aldri tar slutt. 

Anonymkode: dc0b8...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Har det skjedd deg? Jeg forstår det er mange følelser og jeg tror de fleste gravide føler det samme. Jeg tenker også det er store forventninger og kose seg som gravid, men sannheten er at det er en sabla stor bekymring som aldri tar slutt. 

Anonymkode: dc0b8...122

Helt enig...min eldste er 11 år og jeg bekymrer meg forsatt. Jeg tror mødre aldri kommer til å slutte å bekymre seg. Selv om de flytter ut. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Har det skjedd deg? Jeg forstår det er mange følelser og jeg tror de fleste gravide føler det samme. Jeg tenker også det er store forventninger og kose seg som gravid, men sannheten er at det er en sabla stor bekymring som aldri tar slutt. 

Anonymkode: dc0b8...122

Det har ikke skjedd meg nei, men min tante opplevde dette.

Ts

Anonymkode: a1d63...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Det har ikke skjedd meg nei, men min tante opplevde dette.

Ts

Anonymkode: a1d63...090

Det vil alltid være noen som opplever noen, også de som mister prematurt. Jeg ville anbefalt deg å snakke med jordmor, men at du har disse følelsene er ganske vanlig og normalt. 

Anonymkode: dc0b8...122

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg er gravid i starten av tredje trimester. Jeg har født ett barn tidligere som endte i igangsettelse på makstid over termin. Selve fødselen gikk greit men jeg gikk hele svangerskapet og var ekstremt redd for at noe skulle skje med babyen.. 

 

Den samme redselen har jeg dette svangerskapet og det har gjort at jeg klarer ikke å nyte svangerskapet som jeg kanskje burde. Jeg har ikke orket å gå til innkjøp av noe som helst til babyen denne gangen fordi jeg er så redd for å knytte følelser til den.

 

Jeg tror jeg skal spørre jordmor om det er mulig å få planlagt igangsettelse tidligere om jeg ikke går spontant i fødsel, men er så redd for å ikke bli hørt om bli skuffet og enda mer engstelig. 

 

Hva har dere gjort?

Har noen her fått innvilget igangsettelse tidligere?

Anonymkode: a1d63...090

Ta en samtale med jordmor/lege om dette - alt etter hvem du har din oppfølging hos. 

Min svigerinne opplevde å miste sin første akkurat pga dette og fikk igangsettelse med de 2 neste uten problem. Nr 3 etter dette kom før tiden. 

Jeg mistet nesten på overtid. Men det gikk akkurat bra ❤️ 

Anonymkode: 40a7e...a34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma bekymret seg enormt, helt til den dagen hun ikke var her mer. Da var jeg nesten 40. 

Slik er det å være mor. Men det kan også vippe over til å være sykelig, at det dominerer for mye av din tid og psyke. 

Igangsettelse har også sine negative sider og risiko. Stol på legene. 

Anonymkode: e292e...097

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...