Gå til innhold

Blødd i en uke. Spontanabort?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er vel ikke normalt å blø i en uke når man er tidlig gravid? Er straks i uke 6 og har blødd i nesten en uke. Minner om mensen.

Kan vi kalle en spade for en spade og si dette var en kjemisk graviditet/spontanabort?

Anonymkode: 7c8eb...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva sier testene da? Evt blodprøver? Fremmede på nett kan ikke avgjøre om det der er SA basert kun på det du skriver …

Anonymkode: 50d6b...1fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva sier testene da? Evt blodprøver? Fremmede på nett kan ikke avgjøre om det der er SA basert kun på det du skriver …

Anonymkode: 50d6b...1fe

Men kanskje fremmede har erfaring. Tester sier positiv

Anonymkode: 7c8eb...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er vel ikke normalt å blø i en uke når man er tidlig gravid? Er straks i uke 6 og har blødd i nesten en uke. Minner om mensen.

Kan vi kalle en spade for en spade og si dette var en kjemisk graviditet/spontanabort?

Anonymkode: 7c8eb...208

Helt umulig å si basert på at du har blødd en uke. 1 av 4 opplever ufarlige blødninger. 

Blødde så og si daglig helt frem til uke 11. Hadde et hematom som blødde konstant. 

Kun blodprøver, eventuelt svakere tester kan gi en indikator på hva som skjer. 

Ved spontanabort har jeg ikke vært i tvil om at det var det det var. 

Anonymkode: 6e100...fa1

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde daglig med førstemann frem til uke 14, men det var mer spotting enn mensenblødning. Gikk helt fint, men fikk ekstra oppfølging i form av ultralyd rundt uke 6, 9 og 12 (ikke vanlig med tidlig ultralyd da). I min 3.graviditet fikk jeg eskalerende mensenlignende blødninger fra uke 9 frem til jeg spontanaborterte i uke 12.

 

Ville gått til lege for å fått målt hcg-stigning, samt henvisning til gynekolog med ultralydapparat for oppfølging. Eventuelt gått privat for å se bankende hjerte, men kan være lurt å vente til uke 7 med ultralyd.

Lykke til❤️

Anonymkode: 5a5ff...aea

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...