Gå til innhold

Klær/utstyr til junibaby


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi venter vår første nå i juni, og jeg synes det er utrolig vanskelig å navigere seg frem når det kommer til type klær, størrelser og i det hele tatt andre nødvendigheter til den lille. Butikkene er jo åpne etter fødsel også og vi bor ganske sentralt i Oslo så sånn sett er det jo ikke noe problem å få tak i det vi måtte trenge etter fødsel også, men det er helt sikkert enkelte ting andre har satt pris på å ha tilgjengelig fra dag én. 
Hva satte du ekstra stor pris på å ha på plass før fødsel, og hva føltes unødvendig i ettertid? 
Hva bør vi ha klart av klær som et minimum? 🫣

Anonymkode: 3e122...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde junibarn i 2017,veldig fin sommer så mye bomulls body,sparke bukse og en tynn lue.  I vogna hadde vi lammeskinn og en liten dyne. Evt en vårpose.

Anonymkode: 5aca0...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har junibarn og vi brukte kun bomull de første tre mnd. :) Kjøpte merinoull i september… men det kan jo bli en kald og dårlig sommer også, da er det jo som du sier kjekt å bo sentralt så du får handlet etter behov :) 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.3.2024 den 9.14):

Vi venter vår første nå i juni, og jeg synes det er utrolig vanskelig å navigere seg frem når det kommer til type klær, størrelser og i det hele tatt andre nødvendigheter til den lille. Butikkene er jo åpne etter fødsel også og vi bor ganske sentralt i Oslo så sånn sett er det jo ikke noe problem å få tak i det vi måtte trenge etter fødsel også, men det er helt sikkert enkelte ting andre har satt pris på å ha tilgjengelig fra dag én. 
Hva satte du ekstra stor pris på å ha på plass før fødsel, og hva føltes unødvendig i ettertid? 
Hva bør vi ha klart av klær som et minimum? 🫣

Anonymkode: 3e122...058

Knapp-bodyer er veldig praktisk den første tida. Et par stk i str.50, så kan dere kjøpe flere etter fødsel. Noen begynner rett på str.56. 
Strømpebukser, fordi sokker ramler av. 
Hadde gått for bomull, eventuelt tynn ull. 
Smekker og gulpekluter går det erfaringsmessig også en del av de første månedene. To tynne bomullsluer. Tre-fire pyjamaser med glidelås og hel fot. 
 

Lykke til☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk gjerne klær fra Finn de første månedene. Babyen vokser så fort at vi ikke kommer til å kjøpe nytt for etter 1 år er nådd. Bodyer har vært en stor hit her i huset, men vi fikk plutselig en prematur baby så alle klærne var for store. (vi skaffet litt i str 50,56,62 og 68 så har vi en stund. Kjøpte en pakke på finn).

Anonymkode: e0022...f61

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Bruk gjerne klær fra Finn de første månedene. Babyen vokser så fort at vi ikke kommer til å kjøpe nytt for etter 1 år er nådd. Bodyer har vært en stor hit her i huset, men vi fikk plutselig en prematur baby så alle klærne var for store. (vi skaffet litt i str 50,56,62 og 68 så har vi en stund. Kjøpte en pakke på finn).

Anonymkode: e0022...f61

Jepp, brukte klær er supert til de minste. Svært få plagg i de minste størrelsene som rekker å bli slitt. Etter at babyen har begynt å krabbe, derimot😅 

Anonymkode: 20324...b29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke kjøp for mye klær, dette er en ting du burde ta etter fødselen når du finner ut hva dere foretrekker! Vi fikk en drøss med bukser med foter og bodyer som skal dras over hodet, disse ble liggende ubrukt. Strømpebukser brukte vi heller ikke. Her gikk det kun i omslagsbodyer og bukse+sokker i str. 50-62, før vi byttet ut omslagsbody med vanlig body i 68. Gensere har vi enda ikke hatt behov for i noen størrelser, og nå er frøkna 2 år og bruker størrelse 92. Går fremdeles i body + bukse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.3.2024 den 9.14):

Vi venter vår første nå i juni, og jeg synes det er utrolig vanskelig å navigere seg frem når det kommer til type klær, størrelser og i det hele tatt andre nødvendigheter til den lille. Butikkene er jo åpne etter fødsel også og vi bor ganske sentralt i Oslo så sånn sett er det jo ikke noe problem å få tak i det vi måtte trenge etter fødsel også, men det er helt sikkert enkelte ting andre har satt pris på å ha tilgjengelig fra dag én. 
Hva satte du ekstra stor pris på å ha på plass før fødsel, og hva føltes unødvendig i ettertid? 
Hva bør vi ha klart av klær som et minimum? 🫣

Anonymkode: 3e122...058

Her er det jeg hadde klart

vogn

Bilstol

Stellematte 

stellevesker

Mme

Smokker

flasker 

Klær fra str 50 til 68 (lite i 50 og 56 noe jeg angrer på da jeg fikk prematur) 

bleier 

Babynest 

Balje 

tepper

gulpekluter 

 

Klær: 

ca 10 av alle plagg. Brukte mye ull men som sagt, prematur. 

 

Angrer på at jeg ikke kjøpte mer klær i mindre størrelser

Pumpe og utstyr til pumping. 

vippestol

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...