Gå til innhold

Samboer allergisk mot dun


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min samboer reagerer på dun. Jeg tar hensyn til han, f.eks syntetisk dyne selv om det er det verste jeg vet.

Jeg bruker nå syntetisk dyne og har gjemt bort dundynen fra Høie. Jeg misliker sterkt syntetisk dyne og savner min myke dundyne fra Høie. Det er en helt annerledes følelww.Den er allergimerket og skal være skånsom mot allergi mot dun/fjær og astma. Likevel sier han at han reagerer på den..

Er det noe jeg kan gjøre? Vaske den igjen? Vaske den oftere? Hva som helst. Å selge den sitter dypt inn i meg. Min første kvalitetsdyne som jeg er glad i.😭

Anonymkode: cce15...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere må eventuelt finne ut hvor ofte dynen må vaskes da.
Hvis han reagerer selv når dynen er nyvasket, så er alternativet å sove hver for dere. 
 

Anonymkode: f6e6c...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Er du sikker på at han er allergisk mot dun? Mange i min generasjon tror de er allergiske mot dun, inkludert min kjære, men det er ikke dunet man er allergisk mot, men urenheter i dunet, støvmidd, eller kjemikalier. Jeg kjøpte meg en dundyne og dunpute anbefalt av astma og allergiforbundet, uten å si noe til ham. Har brukt den i over et år, uten at han har reagert. Jeg leste meg ganske grundig opp på det med dundyner og allergi i forkant, og fant ut at jeg skulle prøve, så heller bruke den som gjestedyne hvis han reagerte. Gjør et kjapt Googlesøk på dundyne og allergi. 

Anonymkode: b4347...d1c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker når jeg ble sammen med mannen min så var han også allergisk mot dun. Så vi kjøpte fiberdyner og puter. Helt til vi skulle ha sommerdyne. Da kjøpte vi i dun, og jeg husker ikke hvorfor. Kanskje vi ikke tenkte over det eller sjekket om det var fiber eller dun.. Men de reagerer han ikke på. Jeg har nå de siste to årene hatt dunpute. Han sier ingenting om det. Jeg ville byttet til dundynen din og ikke sagt noe. Se om han reagerer. Ofte kan slike reaksjoner bli litt innbilt da jeg kan være slik på andre områder selv. Skader jo ikke teste noen dager. Med mindre han er så allergisk at han får pusteproblemer da.

Ellers er jeg nøye med å støvsuge madrass ofte, og gulvet på soverommet støvsuges eller moppes  minst annen hver dag. Det er utrolig hvor støvete det blir på soverommet. Og selvfølgelig alltid etter det er skiftet på sengen. Jeg som ikke har allergi nyser når jeg skifter på sengen pga alt støvet fra dynetrekkene. Ikke at dette har noe med dunen å gjøre, men det kan være andre ting han også reagerer på enn bare dunet som egentlig skal være allergivennlig.

Anonymkode: d49d5...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...