Gå til innhold

power med powerpuffen


powerpuffen

Anbefalte innlegg

Heisann! :blomst2:

Æsj, det sitter langt inne å lage en slik dagbok. Jeg har prøvd å henge meg på diverse tråder, men jeg ender jo opp med å glemme at jeg skal oppdatere de ukentlig, så jeg har funnet ut at en egen dagbok kanskje er veien å gå for å holde motivasjonen oppe. 

Da jeg var 20 år, var jeg på "mitt tynneste". 65 kilo med mine 163 på sokkelesten. Jeg følte det var en perfekt vekt til meg, og jeg følte meg fin. Jeg kunne til og med bruke størrelse small i bukser!  Dessverre hadde jeg vært syk over lengre tid, og det var nok det som gjorde at jeg var blitt så tynn, ikke at jeg hadde flyttet for meg selv og ikke spiste mat, som mine foreldre var redde for. Jeg kunne spise bokstavelig talt hva som helst, og jeg gikk fremdeles ned i vekt. Åpenbart var jeg jo syk. 

Et år senere, etter behandling av sykdommen, hadde jeg lagt på meg 18 kilo, uten å nevneverdig endre kostholdet eller treningsvaner. Jeg hadde fått strekkmerker overalt, og gråt av å se meg selv i speilet. Jeg hadde forandret meg så intenst på kort tid. Det gjør så vondt når jeg tenker tilbake på 21 år gamle meg. 

De siste fem årene har vekten vært ganske stabil. Et par corona-kilo og kjærstekilo har krøpet på, så nå er jeg på 88. Målet er å klare å se 70-tallet igjen. Kommer jeg meg ned til 75, så er jeg mer enn kjempefornøyd. 

Jeg har noen usunne vaner jeg vil bli kvitt. Først og fremst er jeg veldig glad i sjokolade, og selv om jeg er flink på å ikke spise det SÅ ofte, så blir det litt kos i helgene.. Noen ganger litt for mye. Ellers er jeg helt avhengig av Pepsi-max og snus.. Jeg kommer ikke til å slutte med noen av delene, men jobber med å moderere mengden. Målet er at jeg på sikt kan slutte med snusen iallfall. Jeg håper også at jeg kan bli flinkere på å gå tur og trene, men det skal være lysbetont og jeg skal ikke påtvinge meg 4 styrkeøkter i uken bare for å bli lei. Abs are made in the kitchen, I guess.

Nå er jeg i slutten av 20-årene og nærmer meg farlig 30-årene, og selv om jeg har en samboer som er glad i meg uansett, så har jeg lyst til å bli glad i meg selv igjen også. ❤️ 

STARTVEKT (18.03.2024): 88,3 kg
NÅVÆRENDE VEKT (01.04.2024): 88,0 kg
MÅL (31.12.2024): 75 kg

Endret av powerpuffen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen hit🥰 Gleder meg til å høre hvordan det går med deg på veien til self-love😄

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velkommen.gif.fcc088e7eb8d2a2f94765673ea34e9c1.gif

Velkommen så mye hit! Det er veldig fint å ha en dagbok der man kan være helt fri til å bare skrive av seg alt mulig som man ønsker. Ofte er det tilknyttet mye følelser forbundet med kropp, vekt og livsstil. Det er også mange som erfarer at det er fint å ha en heiagjeng som følger med, i både opp- og nedturer.

Ønsker deg masse lykke til! :klemmer:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (7 timer siden):

velkommen.gif.fcc088e7eb8d2a2f94765673ea34e9c1.gif

Velkommen så mye hit! Det er veldig fint å ha en dagbok der man kan være helt fri til å bare skrive av seg alt mulig som man ønsker. Ofte er det tilknyttet mye følelser forbundet med kropp, vekt og livsstil. Det er også mange som erfarer at det er fint å ha en heiagjeng som følger med, i både opp- og nedturer.

Ønsker deg masse lykke til! :klemmer:

takk! :klem:

merker at jeg får et ekstra div og litt ekstra motivasjon når jeg leser trådene her om folk som virkelig jobber på, så det er flere tråder her jeg skal slenge meg på som duskedame på! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til.

Det er fullt mulig å klare dette på et år. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Oi, og plutselig ble det 1 april, og jeg har glemt av denne tråden helt. 

Er omtrent på samme vekt, men så har det vært påske da! :) 

Fortsetter på veien mot et nytt og bedre liv i morgen, hehe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...