AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #1 Skrevet 18. mars 2024 Hentet jenta mi i barnehagen i dag. Merket hun hadde bæsjet når jeg hentet henne, så sa at jeg ville skifte bleie før vi gikk hjem. Så sa den ansatte at hun skulle gjøre det, men jeg sa bare jeg kunne ta den. Da svarte hun rimelig frekt og ba meg om å gjøre klar tingene før vi skulle hjem.(noe jeg hadde gjort på forhånd før jeg gikk inn på avdelingen, så jeg stod å ventet) når hun hadde skiftet fikk jeg bare et stygt blikk og bare «ja, har du ikke hentet tingene» og et skikkelig blikk mot meg? Rakk ikke si noe. Det skal sies at hun generelt er veldig bitchy på meg uten grunn ellers også. Kanskje jeg overreagerer. Bør jeg gi beskjed eller la det gå? Anonymkode: 70295...0f4 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #2 Skrevet 18. mars 2024 Ta det opp, ikke greit Anonymkode: 45366...23f 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #3 Skrevet 18. mars 2024 Gi beskjed? Du kan jo spørre litt hvorfor hun er sånn direkte til henne? Men absolutt ikke noe å gå til ledelsen for hvis det er det du lurer på. Anonymkode: cd8e5...6b5 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #5 Skrevet 18. mars 2024 Ufyselig var hun, og det var ikke greit, men hvorfor ikke la henne gjøre jobben sin? Du har da ikke noe med å valse inn på barnas område, annet enn i garderoben. Jeg ville latt det passere for denne gang, men fortsetter den dårlige holdninga, så må du jo gi beskjed. Anonymkode: e343f...734 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #6 Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ufyselig var hun, og det var ikke greit, men hvorfor ikke la henne gjøre jobben sin? Du har da ikke noe med å valse inn på barnas område, annet enn i garderoben. Jeg ville latt det passere for denne gang, men fortsetter den dårlige holdninga, så må du jo gi beskjed. Anonymkode: e343f...734 Det var ikke sånn ment, bare for å være grei siden jeg var der. Har alltid skiftet hvis det samme har skjedd med andre ansatte uten noen problem. Men skjønner jo det er jobben dems, men det er snakk om en bleie på slutten av dagen. Trodde ikke det skulle være noe problem. Jeg så også at de hadde hendene fulle, så det var egentlig kun for å være grei og at jeg var der. 😊 Anonymkode: 70295...0f4
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #7 Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det var ikke sånn ment, bare for å være grei siden jeg var der. Har alltid skiftet hvis det samme har skjedd med andre ansatte uten noen problem. Men skjønner jo det er jobben dems, men det er snakk om en bleie på slutten av dagen. Trodde ikke det skulle være noe problem. Jeg så også at de hadde hendene fulle, så det var egentlig kun for å være grei og at jeg var der. 😊 Anonymkode: 70295...0f4 Jeg skjønner jo at du mente å være grei, og jeg ville heller latt deg skifte bleie fremfor å ta bleia selv (jeg er ikke så glad i bleiene, og jobber normalt sett på eldre avdeling), om det var jeg som sto i hennes sko. Mulig kommentaren min ble oppfattet krasst, det var ikke ment slik. Man kan jo se det fra en litt annen vinkel da. Den ansatte er menneske, og selv om hun skal være profesjonell, så kan alle feile her og der. Det er ganske menneskelig å være gørrsliten, sikkert sulten og kanskje stressa (om de hadde henda fulle), og ja, hvem vet hvordan dagen har vært, hvem vet hvordan hennes livssituasjon er ellers, men kanskje var hun et skikkelig dårlig sted der og da, og resultatet ble dårlig service. Det er litt derfor jeg tenker at jeg ville latt det passere for denne gang, men hvis det er en gjentakende greie, så må det gis beskjed om. For det er faktisk ikke greit. Anonymkode: e343f...734 1
Anononyma Skrevet 18. mars 2024 #8 Skrevet 18. mars 2024 Ikke noe å henge seg opp i. Jeg fikk bakoversveis en dag selv da verdens søteste ansatte i bhg var passe avmålt ved henting. Avskrev det til at hun så gørrsliten ut, kanskje hadde en dårlig dag, kanskje tilogmed med et dryss pms på toppen. Vi må være litt romslige med disse fine folka som passer på lurvelevenene våre på småbarn hver dag 😂❤️ 1 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #9 Skrevet 18. mars 2024 Anononyma skrev (Akkurat nå): Ikke noe å henge seg opp i. Jeg fikk bakoversveis en dag selv da verdens søteste ansatte i bhg var passe avmålt ved henting. Avskrev det til at hun så gørrsliten ut, kanskje hadde en dårlig dag, kanskje tilogmed med et dryss pms på toppen. Vi må være litt romslige med disse fine folka som passer på lurvelevenene våre på småbarn hver dag 😂❤️ Der er jeg faktisk uenig. Man bør oppføre seg profesjonelt uansett hvor sliten man er. Spesielt siden dette til og med ikke er et engangstilfelle. Jeg er sykepleier, og selvom jeg er sliten, eller har en dårlig dag, har jeg faktisk ikke rett til å behandle verken pasienter eller pårørende deretter heller. 😊 da får man heller ta «problemene hjemme». Anonymkode: 70295...0f4 5
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #10 Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg skjønner jo at du mente å være grei, og jeg ville heller latt deg skifte bleie fremfor å ta bleia selv (jeg er ikke så glad i bleiene, og jobber normalt sett på eldre avdeling), om det var jeg som sto i hennes sko. Mulig kommentaren min ble oppfattet krasst, det var ikke ment slik. Man kan jo se det fra en litt annen vinkel da. Den ansatte er menneske, og selv om hun skal være profesjonell, så kan alle feile her og der. Det er ganske menneskelig å være gørrsliten, sikkert sulten og kanskje stressa (om de hadde henda fulle), og ja, hvem vet hvordan dagen har vært, hvem vet hvordan hennes livssituasjon er ellers, men kanskje var hun et skikkelig dårlig sted der og da, og resultatet ble dårlig service. Det er litt derfor jeg tenker at jeg ville latt det passere for denne gang, men hvis det er en gjentakende greie, så må det gis beskjed om. For det er faktisk ikke greit. Anonymkode: e343f...734 Ts skriver at denne ansatte generelt er bitchy mot henne. Jeg husker det var en ansatt i barnehagen til datteren min som ofte var frekk og sur mot meg (jeg tippet i starten at hun anså meg som en ung mor hun måtte belære). Viste seg i etterkant at hun hadde et dødssyk barn, som døde i løpet av de årene barnet mitt gikk i barnehagen. Så tipper at hun var frekk og kjeftete når hun hadde ekstra dårlige dager. Jeg tenkte at det var en grei unnskylding for hennes oppførsel da, og syntes synd på henne. Men som profesjonell som jobber med mennesker selv nå, så er det faktisk ikke det. Som den profesjonelle må man beherske seg, og være profesjonell i møte med menneskene man jobber med. Man kan ikke dra med seg ting hjemmefra og ta det utover menneskene man møter igjennom jobben sin, og klarer man ikke lengre å være profesjonell så må man faktisk ta ser en timeout fra jobben, om ikke arbeidsgiver kan tilpasse slik at man ikke jobber direkte opp i mot mennesker i vanskelige perioder. Og ja, jeg har også opplevd å ha et barn som var så sykt at det var bekymring for dødsfall i en periode. Heldigvis er det ikke så alvorlig nå, selv om hun fremdeles er alvorlig syk. Og alle kan være slitne og sultne, men det er ingen unnskylding for å ikke oppføre seg profesjonelt. Anonymkode: cd63d...5ff 1
Anononyma Skrevet 18. mars 2024 #11 Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Der er jeg faktisk uenig. Man bør oppføre seg profesjonelt uansett hvor sliten man er. Spesielt siden dette til og med ikke er et engangstilfelle. Jeg er sykepleier, og selvom jeg er sliten, eller har en dårlig dag, har jeg faktisk ikke rett til å behandle verken pasienter eller pårørende deretter heller. 😊 da får man heller ta «problemene hjemme». Anonymkode: 70295...0f4 Den ansatte var da ikke spesielt ufin mot ts? Tydelig avmålt ja, men ikke ufin eller uproff i min oppfatning. Har selv jobbet på institusjon og skal være den første til å innrømme at jeg ikke var i stand til å møte brukerne med et strålende smil til enhver tid, spesielt ikke på slutten av dagen. I slike jobber tar man på seg smilet i det lengste, men av og til rakner det faktisk - fordi vi alle er mennesker. 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #12 Skrevet 18. mars 2024 Synes da ikke hun var så ufin og vanskelig å vite hvordan du svarte hun Anonymkode: 5d577...732 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #13 Skrevet 18. mars 2024 Anononyma skrev (1 minutt siden): Den ansatte var da ikke spesielt ufin mot ts? Tydelig avmålt ja, men ikke ufin eller uproff i min oppfatning. Har selv jobbet på institusjon og skal være den første til å innrømme at jeg ikke var i stand til å møte brukerne med et strålende smil til enhver tid, spesielt ikke på slutten av dagen. I slike jobber tar man på seg smilet i det lengste, men av og til rakner det faktisk - fordi vi alle er mennesker. Man trenger ikke alltid å ha et smil på lur, og det er lov å være sliten. Man kan fremdeles behandle mennesker med respekt🙏 Anonymkode: 70295...0f4 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #14 Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Synes da ikke hun var så ufin og vanskelig å vite hvordan du svarte hun Anonymkode: 5d577...732 Ts her. Jeg sa ingenting, lot det ligge og sa «takk for i dag» som vi alltid gjør når jeg og jenta mi går. Det skal sies at ingen andre ansatte er sånn, og vedkommende slutter i jobben om en måned. Kanskje det kan være en grunn for det. Anonymkode: 70295...0f4
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #15 Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Der er jeg faktisk uenig. Man bør oppføre seg profesjonelt uansett hvor sliten man er. Spesielt siden dette til og med ikke er et engangstilfelle. Jeg er sykepleier, og selvom jeg er sliten, eller har en dårlig dag, har jeg faktisk ikke rett til å behandle verken pasienter eller pårørende deretter heller. 😊 da får man heller ta «problemene hjemme». Anonymkode: 70295...0f4 Det skinner nok gjennom av og til at du er sliten eller har en dårlig dag også, det gjør det hos oss alle, og det er ikke gitt at man legger merke til det selv først. Tanken til den ansatte kan jo rett og slett å være litt effektiv og tidsbesparende (og få dere raskest mulig ut døra, hvis det var travelt og hun var sliten...) - bedre at hun skiftet bleie mens du gjorde klar tingene, og så kom det feil ut. Anonymkode: e52ee...348 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #16 Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det skinner nok gjennom av og til at du er sliten eller har en dårlig dag også, det gjør det hos oss alle, og det er ikke gitt at man legger merke til det selv først. Tanken til den ansatte kan jo rett og slett å være litt effektiv og tidsbesparende (og få dere raskest mulig ut døra, hvis det var travelt og hun var sliten...) - bedre at hun skiftet bleie mens du gjorde klar tingene, og så kom det feil ut. Anonymkode: e52ee...348 Skinner nok gjennom det noen ganger ja, men snakker pent til folk fordiom. Anonymkode: 70295...0f4
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #17 Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skinner nok gjennom det noen ganger ja, men snakker pent til folk fordiom. Anonymkode: 70295...0f4 Spesielt i jobbsammenheng 😊 men man er visst forskjellig der. Tror bare jeg er veldig bevisst på det på jobb, så får resten komme etter ☺️ Anonymkode: 70295...0f4
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #18 Skrevet 19. mars 2024 Hvilket klokkeslett hentet du da ts, og når stenger barnehagen? Jeg blir oppgitt over foreldre som kommer inn døra 8 min før vi stenger med verdens beste tid. Da begynner de å skifte bleie, klær, se gjennom skifte kurven, samle sammen tingene, prate med oss, la barna rote ut det vi akkurat har ryddet bort og det ene med det andre. Pga slike foreldre så har vi når været tillater det begynt å kle på barna, pakke sammen alle tingene deres i sekkene, stenge avdelingen å gå ut til klokka 16. Så sjekker vi bleiene ofte slik at vi kan gå inn å skifte å ha ungene helt klare til foreldrene kommer. Dette måtte vi begynne med fordi det er så mange foreldre som ikke respekterer at vi også har en arbeidstid som er ferdig klokken 17, da har vi også familie vi vil hjem til og ting vi skal gjøre. Så hvis du er en sånn type forelder så skjønner jeg behandlingen du fikk. Ikke greit men, jeg forstår at det kan koke over. Hvis du ikke kjenner deg igjen i det hele tatt så ta det opp med de andre som jobber der. Anonymkode: 63fc0...387 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #19 Skrevet 19. mars 2024 Syns du overreagerer. Anonymkode: 35ab7...4e5
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #20 Skrevet 19. mars 2024 7 hours ago, AnonymBruker said: Ufyselig var hun, og det var ikke greit, men hvorfor ikke la henne gjøre jobben sin? Du har da ikke noe med å valse inn på barnas område, annet enn i garderoben. Jeg ville latt det passere for denne gang, men fortsetter den dårlige holdninga, så må du jo gi beskjed. Anonymkode: e343f...734 Hæ? Her hentes det på avdelingen, det hadde blitt dårlig stemning om jeg bare hadde stoppet i gangen og bedt de levere ungene ut 😅 Anonymkode: 06e07...5c8 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå