AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #1 Skrevet 18. mars 2024 HJELP! Det har blitt bygd tilskudd på huset, og det har vist seg at det er bygd på helt feil måte. Det mangler en overgang mellom det gamle taket og det nye, så det renner store mengder vann i den nye gangen som ble bygd. Jeg kjente ikke til problemet da snekkeren var ferdig med jobben sin. Jeg har sendt han flere meldinger, han kom 2-3 ganger men han prøvde ikke å rette opp feilen på ordentlig. Han prøvde å løse problemet kjapt og midlertidig ved å putte silikon der vannet rant inn. Dette funket i maks 3-4 timer så begynte det å renne i huset igjen. Dette har ført til store skader inni huset, og vi har fått opplyst av en annen snekker at hele taket må trolig skiftes. Snekkeren som har bygd tilbygget vil ikke ha noe med saken å gjøre lenger. Hva skal jeg gjøre? Forsikringsselskapet mitt har vært på befaring, og de sier at de dekker bare skader inni huset. Jeg har sendt saken til forbrukerrådet, vet ikke hva annet jeg kan gjøre ... føler meg helt håpløs ... Anonymkode: 38055...9aa
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #2 Skrevet 18. mars 2024 Fy faen, du har min medfølelse! Han kan vel ikke bare ødelegge på den måten med en dårlig jobb og så bare bestemme seg for at han ikke vil ha noe med det å gjøre?? Anonymkode: 385fd...755
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #3 Skrevet 18. mars 2024 Husforsikring dekker selve bygningsmassen, innbo dekker kun innbo. du skal også ha garanti fra utbygger, så denne saken må du ta mot han. Anonymkode: efed7...376
anonymb1995 Skrevet 18. mars 2024 #4 Skrevet 18. mars 2024 Forsikringen sier at det er snekkeren sin feil, og at det er han som må fikse feilen.
spinner Skrevet 19. mars 2024 #5 Skrevet 19. mars 2024 Du fremmer krav mot snekkeren og tar saken til forliksrådet 1
_popcorn_ Skrevet 19. mars 2024 #6 Skrevet 19. mars 2024 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. _popcorn_, adm Tråden er ryddet for avsporinger.
Fremhevede innlegg