Gå til innhold

Dyrt tøy vs. billig tøy


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor shopper dere andre damer i midten av 30 årene klær? Går det for det meste i de vanlige kjedebutikkene som H&M, Gina, Cubus, New Yorker, Lindex osv, eller på slike dyre merkeklær butikker der en bukse eller genser osv koster flere tusen kr plagget?

Hvorfor velger dere dyrt fremfor billig eller billig fremfor dyrt?

Om dere går for dyre merkeklær, shopper dere da sjeldnere? Men heller legger mer penger i hvert enkelt plagg? 
 

Dere som handler dyre merkeklær, hvilke fysiske butikker handler dere i? Hva er det meste dere legge i ett enkelt plagg som ei bukse, en overdel, genser, skjorte osv? 

Trenger litt innspill😄

Anonymkode: dd244...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor shopper dere andre damer i midten av 30 årene klær? Går det for det meste i de vanlige kjedebutikkene som H&M, Gina, Cubus, New Yorker, Lindex osv, eller på slike dyre merkeklær butikker der en bukse eller genser osv koster flere tusen kr plagget?

Hvorfor velger dere dyrt fremfor billig eller billig fremfor dyrt?

Om dere går for dyre merkeklær, shopper dere da sjeldnere? Men heller legger mer penger i hvert enkelt plagg? 
 

Dere som handler dyre merkeklær, hvilke fysiske butikker handler dere i? Hva er det meste dere legge i ett enkelt plagg som ei bukse, en overdel, genser, skjorte osv? 

Trenger litt innspill😄

Anonymkode: dd244...438

Og ikke minst, hvordan er økonomien? Dere med over gjennomsnitts inntekt, hvor shopper dere? Og dere med middels/dårlig inntekt, hvor shopper dere? 

Anonymkode: dd244...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor shopper dere andre damer i midten av 30 årene klær? Går det for det meste i de vanlige kjedebutikkene som H&M, Gina, Cubus, New Yorker, Lindex osv, eller på slike dyre merkeklær butikker der en bukse eller genser osv koster flere tusen kr plagget?

Hvorfor velger dere dyrt fremfor billig eller billig fremfor dyrt?

Om dere går for dyre merkeklær, shopper dere da sjeldnere? Men heller legger mer penger i hvert enkelt plagg? 
 

Dere som handler dyre merkeklær, hvilke fysiske butikker handler dere i? Hva er det meste dere legge i ett enkelt plagg som ei bukse, en overdel, genser, skjorte osv? 

Trenger litt innspill😄

Anonymkode: dd244...438

Jeg bruker zalando.no mye. Jeg liker også Høyer. Også handler jeg på finn.no, kan finne helt ubrukte ting til halv pris. Ellers så er jeg ikke trofast mot noen bestemte butikker. Bruker ikke HM, Cubus og Lindex osv noe særlig, men det skjer. Har handlet noen få klær på temu i det siste.

Anonymkode: 5fe5c...cd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg bruker zalando.no mye. Jeg liker også Høyer. Også handler jeg på finn.no, kan finne helt ubrukte ting til halv pris. Ellers så er jeg ikke trofast mot noen bestemte butikker. Bruker ikke HM, Cubus og Lindex osv noe særlig, men det skjer. Har handlet noen få klær på temu i det siste.

Anonymkode: 5fe5c...cd4

Glemte å si, jeg velger dyre ting fordi jeg MÅ ha dem. Kjøper billige klær fordi de er...billige.

Anonymkode: 5fe5c...cd4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjennomsnittlig inntekt, handler mest på cubus, newyorker, hm, bonprix, og fra zalando. Fra zalando blir det i samme prisklasse som de overnevnte butikkene.

Jeg har ikke behov for dyre merkeklær, og ser ikke poenget med å kjøpe det. Jeg bruker jeans og t-skjorte/hettegenser på jobb, og kosebukse hjemme. Er ute 2-3 ganger i måneden, og liker variere stil veldig, så dyre plagg hadde blitt brukt sjeldent.

Anonymkode: 3e896...5a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg bruker zalando.no mye. Jeg liker også Høyer. Også handler jeg på finn.no, kan finne helt ubrukte ting til halv pris. Ellers så er jeg ikke trofast mot noen bestemte butikker. Bruker ikke HM, Cubus og Lindex osv noe særlig, men det skjer. Har handlet noen få klær på temu i det siste.

Anonymkode: 5fe5c...cd4

Hvordan syntes du klærne fra Temu var? Fikk du rett størrelse, og var kvaliteten grei? Har bare handlet noen småtterier derfra, men syntes mye av tøyet ser ok ut. Men har ikke helt tatt sjansen med tøt hverken der eller på Wish da mange sier det er vanskelig å treffe rett på størrelsen.

Anonymkode: dd244...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hvordan syntes du klærne fra Temu var? Fikk du rett størrelse, og var kvaliteten grei? Har bare handlet noen småtterier derfra, men syntes mye av tøyet ser ok ut. Men har ikke helt tatt sjansen med tøt hverken der eller på Wish da mange sier det er vanskelig å treffe rett på størrelsen.

Anonymkode: dd244...438

Jeg har handlet noen t-skjorter som virker til å være i veldig god kvalitet. 
Sitter pent på, og medium er medium. 

Kjøpte hettegenser også, størrelsen stemmer helt, men det er sjeldent jeg kommer borti klær som kjennes så syntetisk ut. Følelsen genseren gir meg minner liksom om håret på billige barbiedukker fra 80tallet. 

Anonymkode: 3e896...5a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fylt 40 og handler aldri i den typen kjedebutikker som du nevner. Jeg handler ikke veldig ofte, men jeg har opparbeidet meg en ganske stor garderobe etter hvert, med en mengde tidløse plagg (utelukkende i naturmaterialer) som varer og varer. Mote interesserer meg ikke, og stilen min er klassisk med en liten retro-tvist, vil jeg si. Jeg har en del plagg fra dyre merker, men bruker aldri noe med synlig logo. 

Lønnen min er lav, men jeg har i perioder prioritert å skaffe meg kvalitetstøy. Dessuten er langt over halvparten av klærne mine handlet på salg, og jeg har mye jeg aldri hadde hatt samvittighet til å kjøpe meg til fullpris, f.eks. kjoler til 7000 kjøpt med 60 til 70 prosent avslag. (I begynnelsen var jeg ikke flink til å bruke kritisk sans da jeg kom over bra deals, så jeg endte opp med noen plagg som bare ble hengende, men jeg har etter hvert lært meg å handle på salg også.)

Anonymkode: bcb85...8e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger svarene deres, er så gøy å få innblikk i hvordan dere andre gjør det. Og også at dere på 40. Er i midten av 30 årene, men gruer meg til å bli 40 for da føler jeg at jeg aldri kan kle meg som jeg vil og måtte tenke på å ha voksen stil (har ikke best selvtillit). Jeg varierer. Noenganger har jeg mer ungdomsstil, andre ganger mer voksent. Syntes det er vanskelig å holde på én stil. For en dag syntes jeg den rocka stilen er kul og en annen dag mer casual. Men føler alltid andre får det mye bedre til enn meg. Har endel sko også og kunne nok være mer flink til å bruke mer av mine fineste plagg, men. Særlig om vinteren syntes jeg det er tiltak, stå opp fra ei varm dyne, leite etter klær å ha på seg = tiltak😂Blir aldri til at jeg gidder det om kvelden.  Har ett par, tre, fire dyre merkeplagg, ellers går det mye i de vanlige kjedene. Om sommeren er det enkelt, har mange kjoler/skjørt å velge i. Men jeg er sikkert den eneste som ikke bryr meg om de er flere år gamle🙈De er like pene, da jeg ofte varierer på hvilke jeg bruker.

En ting som ikke passer helt med tema, men dere som er slanke/middels slanke, bryr dere dere om at ikke alt feks oventil er 100% tettsittende? Som singletter feks, fine topper, bluser? At de ikke får frem figuren som den er. Jeg syntes det er vanskelig og det er kanskje der de dyre butikkene har mer snitt/søm og slikt som passer… 

Er det forresten noen som kan anbefale noen av klesbutikkene på Nordby senteret, de med litt stivere prislapp? (Kommer ikke på i farta hva de butikkene heter, men det er vel ett par av de).

Anonymkode: dd244...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har handlet noen t-skjorter som virker til å være i veldig god kvalitet. 
Sitter pent på, og medium er medium. 

Kjøpte hettegenser også, størrelsen stemmer helt, men det er sjeldent jeg kommer borti klær som kjennes så syntetisk ut. Følelsen genseren gir meg minner liksom om håret på billige barbiedukker fra 80tallet. 

Anonymkode: 3e896...5a2

Huff det hørtes ikke noe særlig ut😂Men gøy å prøve seg litt frem da. Bare ta en sjans å prøve. Der inne er det jo ihvertfall overkommelige priser. 

Anonymkode: dd244...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg digger svarene deres, er så gøy å få innblikk i hvordan dere andre gjør det. Og også at dere på 40. Er i midten av 30 årene, men gruer meg til å bli 40 for da føler jeg at jeg aldri kan kle meg som jeg vil og måtte tenke på å ha voksen stil (har ikke best selvtillit). Jeg varierer. Noenganger har jeg mer ungdomsstil, andre ganger mer voksent. Syntes det er vanskelig å holde på én stil. For en dag syntes jeg den rocka stilen er kul og en annen dag mer casual. Men føler alltid andre får det mye bedre til enn meg. Har endel sko også og kunne nok være mer flink til å bruke mer av mine fineste plagg, men. Særlig om vinteren syntes jeg det er tiltak, stå opp fra ei varm dyne, leite etter klær å ha på seg = tiltak😂Blir aldri til at jeg gidder det om kvelden.  Har ett par, tre, fire dyre merkeplagg, ellers går det mye i de vanlige kjedene. Om sommeren er det enkelt, har mange kjoler/skjørt å velge i. Men jeg er sikkert den eneste som ikke bryr meg om de er flere år gamle🙈De er like pene, da jeg ofte varierer på hvilke jeg bruker.

En ting som ikke passer helt med tema, men dere som er slanke/middels slanke, bryr dere dere om at ikke alt feks oventil er 100% tettsittende? Som singletter feks, fine topper, bluser? At de ikke får frem figuren som den er. Jeg syntes det er vanskelig og det er kanskje der de dyre butikkene har mer snitt/søm og slikt som passer… 

Er det forresten noen som kan anbefale noen av klesbutikkene på Nordby senteret, de med litt stivere prislapp? (Kommer ikke på i farta hva de butikkene heter, men det er vel ett par av de).

Jeg har også middels økonomi, og når man får igjen litt på skatt så får man jo lyst til å unne seg noe litt dyrere. Men står jeg forran en genser til 2000 feks så får jeg litt sperre. Og kunne ønske jeg ikke var sånn alltid, for da ender man på de samme butikkene om igjen og om igjen

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Anonymkode: dd244...438

 

Anonymkode: dd244...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet og kjøpe i billigbutikkene for lenge siden. I 30 årene kjøpte jeg bare dyrere plagg, og mye baseplagg. Veldig glad for at jeg bygget en garderobe med kvalitetsklær, for nå trenger jeg ikke noe mer. Har ikke kjøpt annet en undertøy og sko de siste 8-9 årene. 

Anonymkode: 91ca4...2e9

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 dette året.

Handler mest på Gina, HM, Vero moda, Only osv.. finner også mye på nelly og zalando. Slår av og til med noen "dyrere" plagg, men bruker sjelden over en tusenlapp på et plagg med mindre det er sko.

Har nok en gjennomsnittlig lønn, sykepleier. Har dog en jobb der privatklær brukes, så greit med basic, billige gensere osv fra HM så man ikke trenger å være redd for og som kan vaskes på 60 grader (brukerkontakt)

Anonymkode: 89d98...0bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg legger gjerne penger i ullgensere og kan godt kjøpe meg dyre jakker men kjøper og noe i billigkjedene, gjerne bukser da jeg synes det er like bra med en olabukse fra lindex eller H&M som en dyr en.

Skal jeg handle dyrt så liker jeg Illum, American Vintage har jeg en del fra. 

Gant og Polo og sånt kjøper jeg ikke, det er ikke min stil. Sønnen min har litt derfra derimot.

Jeg er 50+ og går i samme typen klær jeg alltid har gjort og ingen har sagt noe på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har fylt 40 og handler aldri i den typen kjedebutikker som du nevner. Jeg handler ikke veldig ofte, men jeg har opparbeidet meg en ganske stor garderobe etter hvert, med en mengde tidløse plagg (utelukkende i naturmaterialer) som varer og varer. Mote interesserer meg ikke, og stilen min er klassisk med en liten retro-tvist, vil jeg si. Jeg har en del plagg fra dyre merker, men bruker aldri noe med synlig logo. 

Lønnen min er lav, men jeg har i perioder prioritert å skaffe meg kvalitetstøy. Dessuten er langt over halvparten av klærne mine handlet på salg, og jeg har mye jeg aldri hadde hatt samvittighet til å kjøpe meg til fullpris, f.eks. kjoler til 7000 kjøpt med 60 til 70 prosent avslag. (I begynnelsen var jeg ikke flink til å bruke kritisk sans da jeg kom over bra deals, så jeg endte opp med noen plagg som bare ble hengende, men jeg har etter hvert lært meg å handle på salg også.)

Anonymkode: bcb85...8e5

Hvordan ser et tidløst plagg egentlig ut? Kan du vise noen eksempler?

Anonymkode: 1da46...43c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hvordan ser et tidløst plagg egentlig ut? Kan du vise noen eksempler?

Anonymkode: 1da46...43c

Tidløs er selvsagt en overdrivelse, for jeg innser godt at man sikkert vil klare å tidsplassere meg sånn noenlunde om man ser på et bilde om 20 år, men denne kjolen i ull og kasjmir (minus den fryktelige stylingen) er et av de plaggene jeg vil kalle relativt tidløse:

image.thumb.png.ec303b13514c9ba1ba094b7ae1a58d08.png

Nedenfor er noen andre bilder jeg fant i vedleggene mine, som jeg tidligere har lastet opp i tråden om nylige kjøp. 

Ullbukse:

image.thumb.png.6698915ba7f79399d3e84fa0ec2881fb.png

Linkjole:

7126005-1.thumb.jpeg.fa2db9bc5ef98db519855ea88b539e4a.jpeg

Silkebluse:

image.thumb.png.2b102ec618aaa139eb61bcef95ef5ba9.png

Kasjmirgenser:

image.png.8ee076ec5b593acb7fd79d8a0413546f.png

Ikke sikkert alle er enige, men for meg er dette relativt sett temmelig tidløse plagg.

Anonymkode: bcb85...8e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 3/18/2024 at 7:11 PM, AnonymBruker said:

Hvordan syntes du klærne fra Temu var? Fikk du rett størrelse, og var kvaliteten grei? Har bare handlet noen småtterier derfra, men syntes mye av tøyet ser ok ut. Men har ikke helt tatt sjansen med tøt hverken der eller på Wish da mange sier det er vanskelig å treffe rett på størrelsen.

Anonymkode: dd244...438

Jeg er positivt overrasket over Temu. Mitt beste tips er å lese omtalene nøye, noen legger også igjen bilder i omtalene. Jeg har ikke vært misfornøyd over passformen på de klærne jeg har kjøpt, den har vært som lovet. Kvaliteten er som beskrevet i annonsen, der står det hvilket stoff.

Anonymkode: 5fe5c...cd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...