AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #1 Del Skrevet 18. mars 2024 Hva syns dere? Anonymkode: 4dc05...439 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #2 Del Skrevet 19. mars 2024 Jeg var en uke i Timisoara nylig - og ble helt overveldet. Det var så FINT der, så ordentlig, mye god mat, masse god øl, det var en gatefestival med mye live musikk da vi var der og veldig god stemning, ting fungerte som de skulle og den utrolig vakre byen fikk meg til å ville se mer av dette landet. Anonymkode: 20f13...392 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #3 Del Skrevet 19. mars 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg var en uke i Timisoara nylig - og ble helt overveldet. Det var så FINT der, så ordentlig, mye god mat, masse god øl, det var en gatefestival med mye live musikk da vi var der og veldig god stemning, ting fungerte som de skulle og den utrolig vakre byen fikk meg til å ville se mer av dette landet. Anonymkode: 20f13...392 Jeg har også hørt det er vakkert og med hyggelige mennesker. Samtidig er det noen som sier det er veldig fattig land... ikke verd å besøke🤷♀️ Anonymkode: 4dc05...439 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #4 Del Skrevet 11. januar Lurer på Romania jeg og! Ingen flere som har besøkt landet? Anonymkode: 8c8a0...b86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #5 Del Skrevet 11. januar Har vært der 2 ganger. Første gangen reiste vi til typisk turistplass, anbefales ikke. Andre gangen reiste vi litt rundtomkring og fikk se mer av landet. Det er mye fattigdom ja, men fine plasser når en bare unngår byer👍🏼 Anonymkode: ec141...6b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #6 Del Skrevet 11. januar Jeg har besøkt flere ganger og vært i flere deler av landet. Timisoara og Cluj er moderne, spennende byer vest i landet. Her er det hipt, vakkert og vitalt. Sentralt i Romania finner du mange flotte fjell (bla Fagaras) - og mange små sjarmerende landsbyer. Bucuresti fremstår som mer «sovjetisk», men om man leter litt er det flere grønne bortgjemte lunger som er helt fantastiske å tilbringe dagen i. Kysten er kanskje ikke noe å skryte av, men jeg har hatt det gøy der også. Donau-deltaet er verdt en kikk, men ganske utilgjengelig. Romania er et fattig land, men menneskene er stort sett kule og behagelige og omgås (ikke like intense og bråkete som feks sør-europeere) og det er stort sett trygt, i alle fall i byene. Man kan rangle rundt på nattestid uten å være mer bekymret enn i Oslo for at noe skal skje. Landsbygda kan være litt mer skummelt. Det er billig. Kulturen og språket er latinsk og classy, rumenere har estetisk sans, lager sinnsykt god mat og jeg føler ofte at jeg kommer fra en underlegen kultur når jeg er der. Anbefaler! Anonymkode: a9b03...5ef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #7 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har vært der 2 ganger. Første gangen reiste vi til typisk turistplass, anbefales ikke. Andre gangen reiste vi litt rundtomkring og fikk se mer av landet. Det er mye fattigdom ja, men fine plasser når en bare unngår byer👍🏼 Anonymkode: ec141...6b4 Har du vært der nylig? Hvor var du? Anonymkode: 8c8a0...b86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #8 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har besøkt flere ganger og vært i flere deler av landet. Timisoara og Cluj er moderne, spennende byer vest i landet. Her er det hipt, vakkert og vitalt. Sentralt i Romania finner du mange flotte fjell (bla Fagaras) - og mange små sjarmerende landsbyer. Bucuresti fremstår som mer «sovjetisk», men om man leter litt er det flere grønne bortgjemte lunger som er helt fantastiske å tilbringe dagen i. Kysten er kanskje ikke noe å skryte av, men jeg har hatt det gøy der også. Donau-deltaet er verdt en kikk, men ganske utilgjengelig. Romania er et fattig land, men menneskene er stort sett kule og behagelige og omgås (ikke like intense og bråkete som feks sør-europeere) og det er stort sett trygt, i alle fall i byene. Man kan rangle rundt på nattestid uten å være mer bekymret enn i Oslo for at noe skal skje. Landsbygda kan være litt mer skummelt. Det er billig. Kulturen og språket er latinsk og classy, rumenere har estetisk sans, lager sinnsykt god mat og jeg føler ofte at jeg kommer fra en underlegen kultur når jeg er der. Anbefaler! Anonymkode: a9b03...5ef Høres bra ut! 👌 Testet du tog eller bussforbindelser? Vi må ha litt kyst og bading. Kan du anbefale et sted? Constanta? Mamaia? Anonymkode: 8c8a0...b86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #9 Del Skrevet 11. januar Har vært i Mamaia, romanias svar på Ibiza. Er rundt 20 år siden å reiste sammen med venninner. Det var mye shady der på utestedene, jeg ble ned dopet, mennenne var sleske, innpåslitne selgere, ble tilbudt det ene og det andre av dop av menn på utestedene, de var innpåslitne og ble sinte om man avviste dem. Følte oss ikke trygge. Er som sagt mange år siden nå, kan jo ha forbedret seg for alt jeg ver. Anonymkode: e6ec5...91f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #10 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har vært i Mamaia, romanias svar på Ibiza. Er rundt 20 år siden å reiste sammen med venninner. Det var mye shady der på utestedene, jeg ble ned dopet, mennenne var sleske, innpåslitne selgere, ble tilbudt det ene og det andre av dop av menn på utestedene, de var innpåslitne og ble sinte om man avviste dem. Følte oss ikke trygge. Er som sagt mange år siden nå, kan jo ha forbedret seg for alt jeg ver. Anonymkode: e6ec5...91f Oida, hørtes ikke bra eller hyggelig ut. Tror det er endret noe siden da. 🙏🏽 Anonymkode: 8c8a0...b86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #11 Del Skrevet 11. januar Jeg har vært på Mamaia. Det var ganske «syden». Full fest på stripa. Slottene Corvin og Bran var fine og er verdt å få med seg. Byene Sinaia, Brasov, Sighisoara og Bucharest er verdt et besøk. Tranfagarasan var gøy å kjøre. Anonymkode: 39947...350 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #12 Del Skrevet 11. januar Forøvrig enig mht Timisoara. Det har blitt n fin by. Alba Julia var veldig hyggelig. Nice vibe der. Anonymkode: 39947...350 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #13 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (På 18.3.2024 den 17.51): Hva syns dere? Anonymkode: 4dc05...439 Ja,men i 1999 og 2004. Enorm fattigdom. Var blant annet i hovedstaden. Fy f....rusa 8 åringer som sto å tigget penger med en voksen "dealer" som sto litt bak dem fulgte med. Er gjerne endret seg på 20 år..... Anonymkode: 66c1a...b91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 11. januar #14 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Høres bra ut! 👌 Testet du tog eller bussforbindelser? Vi må ha litt kyst og bading. Kan du anbefale et sted? Constanta? Mamaia? Anonymkode: 8c8a0...b86 https://www.youcouldtravel.com/travel-blog/guide-to-mamaia-romania/ Ikke så gammel artikkel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #15 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Høres bra ut! 👌 Testet du tog eller bussforbindelser? Vi må ha litt kyst og bading. Kan du anbefale et sted? Constanta? Mamaia? Anonymkode: 8c8a0...b86 Både buss og tog fungerer som det skal. Har også leid bil, alt funker. Anonymkode: a9b03...5ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #16 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ja,men i 1999 og 2004. Enorm fattigdom. Var blant annet i hovedstaden. Fy f....rusa 8 åringer som sto å tigget penger med en voksen "dealer" som sto litt bak dem fulgte med. Er gjerne endret seg på 20 år..... Anonymkode: 66c1a...b91 Sånn er det ikke lenger, heldigvis. Anonymkode: a9b03...5ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #17 Del Skrevet 12. januar Jeg har vært i Transylvania, veldig fin natur og arkitektur med fine slott. Anonymkode: 69d5b...406 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå