AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #1 Skrevet 18. mars 2024 Ble operert i januar, fjernet løshud på overarmer etter vektnedgang. På den ene armen er huden veldig hard rundt arret, rett og slett en klump som er ca 4 cm bred og 8 cm lang. Er ingen smerter og ikke rødt. Bare skikkelig klumpete og hardt 😕 Er det noen som vet hva dette kan være? Er det vanlig? Anonymkode: 55fd0...220
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #2 Skrevet 18. mars 2024 https://sml.snl.no/keloid ? Anonymkode: 9ae40...01d 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #3 Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): https://sml.snl.no/keloid ? Anonymkode: 9ae40...01d Takk, godt forslag egentlig, men nei. Arret er fint og smalt, det er liksom huden rundt som er klumpete 😕 Anonymkode: 55fd0...220
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #4 Skrevet 18. mars 2024 Vi tro det er arrvev under huden, men jeg er ikke lege 😃 Anonymkode: 57078...a13 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #5 Skrevet 18. mars 2024 Jeg har masse arr etter ørten operasjoner. Noen arr blir rett og slett bare styggere enn andre med tjukkere arr-vekst/hud. Nøyaktig hvorfor det skjer, aner jeg ikke, men kan vel hende det har vært mer strekk/belastning på området under helingsprosessen. Det er iallfall min teori. Anonymkode: 35536...fff
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #6 Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg har masse arr etter ørten operasjoner. Noen arr blir rett og slett bare styggere enn andre med tjukkere arr-vekst/hud. Nøyaktig hvorfor det skjer, aner jeg ikke, men kan vel hende det har vært mer strekk/belastning på området under helingsprosessen. Det er iallfall min teori. Anonymkode: 35536...fff Takk for svar. Jeg har en del andre arr også som er stygge, men ingen som står flere cm ut av huden og er så store. Jeg kan jo fortsatt ikke gå med singlet, det var finere med løshud enn en stor, ruglete pølse på overarmen 😕 Anonymkode: 55fd0...220
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #7 Skrevet 18. mars 2024 Kan være Keloid er overvekst av arrvev som fremstår som knuter eller større flater som hever seg over hudoverflaten og utover det opprinnelige såret. Et arr som hever seg over hudoverflaten, men som holder seg innenfor det opprinnelige sårets grenser, kalles et hypertrofisk arr. Anonymkode: 2d84e...b71
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #8 Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kan være Keloid er overvekst av arrvev som fremstår som knuter eller større flater som hever seg over hudoverflaten og utover det opprinnelige såret. Et arr som hever seg over hudoverflaten, men som holder seg innenfor det opprinnelige sårets grenser, kalles et hypertrofisk arr. Anonymkode: 2d84e...b71 Men det er ikke arret, det er huden? Hadde inntrykk av at keloid var selve arret, jeg har en liten keloid ved brystet etter brystløft, det kjennes helt annerledes ut. Kan legge ved noen bilder, huden stikker ut og er steinhard. Der jeg holder huden er det hardt, det går ikke an å "skvise" den mer sammen. Anonymkode: 55fd0...220
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #9 Skrevet 18. mars 2024 Klemte litt rundt på alle mine arr, er klumpete rundt de og. Anonymkode: 83164...06e
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #10 Skrevet 19. mars 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Klemte litt rundt på alle mine arr, er klumpete rundt de og. Anonymkode: 83164...06e Så tykt som jeg viser på bildet? Store pølser som stikker ut av huden? Jeg har mange arr jeg og, og huden er jo stort sett litt hardere akkurat der, men ingen som er sånn. Anonymkode: 55fd0...220
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå