Gå til innhold

Kontantstøtten


Gjest anonym

Er du for eller i mot kontantstøtten?  

  1. 1. Er du for eller i mot kontantstøtten?

    • I mot
      14
    • Vet ikke
      1
    • For
      12


Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Tja... Egentlig synes jeg det er helt feil å betale folk for å ikke benytte offentlige tjenester som barnehage.

Nå er det ikke nok barnehageplasser til alle da, så det er faktisk mange som ikke har mulighet til barnehage.

Derfor er det mange som reduserer arbeidstiden får så å være hjemme endel og evt bruke dagmamma på resterende dager.

Må jo ærlig innrømme at hvis mine to barn skulle i barnehage hadde det kostet ca 5000, og det er dyrt.

Nå er den gamleste i barnehage og minstejenta på 9 mnd hjemme hos meg, og jeg gleder meg til kontantstøtten kommer om noen måneder, slik at jeg kan fortsette å tilbringe tid med henne+ at jeg kan jobbe noen dager.

Vi har ordnet det slik at far jobber seinvakt de dager jeg jobber, så vi behøver ikke dagmamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

Jeg er veldig glad for kontantstøtta da jeg kan få mulighet til å være hjemme med datteren min på ett år.

Synes at så små barn ikke har godt av å bil stuet bort i barnehage kanskje 9 timer om dagen. Hvem er det da som skal stå til ansvar når oppdragelsen feiler?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke innlogget Sissi

Helt enig i Labellla og Sexysadie. Kontatnstøtten er noe stort tull! Av en eller annen grunn har man innført et prinsipp om at man skal få betalt for IKKE å benytte seg av en rettighet man IKKE har! Hadde man hatt RETT til barnehageplass i Norge, så hadde kontantstøtten hatt noe for seg. Men så lenge det ikke er tilfelle så er det tullete.

Jeg vil forresten ha "kontantstøtte" fordi jeg ikke bruker offentlig kommunikasjonsmidler i Oslo, og de får jo statstøtte.

En annen ting: tjener virkelig kvinner så dårlig i Norge at det "lønner" seg med kontantstøtte? Hvis man jobber og dermed må betale barnepass - tjener da flertallet av kvinner så dårlig at barnepassen spiser opp all lønna? Jeg er ikke spesielt høytlønna, men tjener da såpass at det ville være en svært dårlig deal å bli hjemme m. kontantstøtte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, sissi

Det er ikke alle som har jobber som betaler så mye.

Ikke det at jeg mener at du sitter på en høy hest eller noe nå, men ta meg f eks.

Den jobben jeg kommer til å få, vil bli en butikkjobb, Jeg droppet ut av skolen rett etter at jeg hadde begynt VK2 og året etter ble jeg gravid......Og resten sier seg selv. Jeg har dermed ingen ferdig utdannelse-

Det jeg kommer til å tjene på en butikkjobb vil være 8-9000,- utbetalt.

Hvis jeg ikke får barnehageplass til begge ungene, må jeg bruke dagmamma som vil faktisk koste meg hele lønnen min, fordi de tar 4000,-pr barn.

Absolutt alt sambo tjener går rett ut igjen i utgifter. Også har vi det jeg får å leve av fram til neste lønning.

Og de pengene består nå av kontantstøtte, småbarnstillegg og barnetrygd.

Når jeg går i jobb så vil jeg bare få dobbelbarnetrygd og vi kan ikke leve på 1900,- i 3 uker ( hvis jeg må bruke dagmamma som barnepass ).

Får jeg barnehageplass, vil jeg betale 5600,- og sitter igjen med 1400,- etter lønningen ( utbetalt 8000,- ).

Da har vi 3300,- som skal vare i 3 uker.

Nå sitter jeg her i håp om at vi får barnehageplass fra høsten av hvis vi er heldige, så slipper jeg å bruke disse dyre dagmammaene.

Men når det er sagt, så vet jeg ikke hvor mye jeg vil tjene på en butikkjobb, for jeg tar utgangspunkt i det jeg tjente før.

Men vi kan aldri betale en dagmamma 8000,-, for det er det jeg som må betale med min lønn og da sitter ikke vi igjen med mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...