eksentrisk Skrevet 19. mars 2024 #21 Skrevet 19. mars 2024 15 hours ago, AnonymBruker said: Hvis du lurer på om du skal anmelde er det egentlig ikke noe å lure på. Norges lover gjelder innenfor BDSM også, og samtykke er essensielt uansett hvem og hvordan man velger å ha sex. Overgrep er overgrep uavhengig av hvordan dere møttes. Jeg er ikke kjent med bdsm miljø og organiseringen der, men lurt at du tar opp oppførselen hans med organisatorer/styre, slik at han ikke utfører flere overgrep gjennom miljøet, og at andre slipper å bli utsatt for han. Anonymkode: 41b69...735 Vi har ingen samtykkelov i Norge. Hvis noe skal være voldtekt er hovedregelen at en enten må ha brutt vold/truet slik at personen ikke har hatt anledning til å stoppe. Hvis man lar noen gjøre noe uten å gjøre motstand har man slik jeg forstår det ikke en sak.
Fremmed fugl Skrevet 19. mars 2024 #22 Skrevet 19. mars 2024 eksentrisk skrev (27 minutter siden): Vi har ingen samtykkelov i Norge. Hvis noe skal være voldtekt er hovedregelen at en enten må ha brutt vold/truet slik at personen ikke har hatt anledning til å stoppe. Hvis man lar noen gjøre noe uten å gjøre motstand har man slik jeg forstår det ikke en sak. Beklager men det er ikke dette det handler om. Når det gjelder straffefrihet vedrørende kroppskrenkelse og kroppsskade så forutsetter det eksplisitt samtykke, og handler ikke om sex.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #23 Skrevet 19. mars 2024 Det er ikke " lek" når du ikke føler det som lek. Om du velger bdsm eller bare har helt vanlig sex med noen så skal du ikke måtte være i situasjoner du opplever som emosjonelt vonde og ubehagelige. Det er ikke sånn at noen har mer lov å misbruke deg og overkjøre deg om du praktiserer bdsm. Om det skal være godt for deg å bære i et slikt miljø, må du ha så mye omsorg for deg selv at du er sikker på når det er vold og når det er lek. Det er mange ekle psyko folk som blir trekt mot slike miljøer, folk som bare bryr seg om seg selv, som ikke er mentalt friske, og som er der for å utøve sadismen sin og få ut frustrasjonen sine og hatet sitt og det som verre er. selv om der er oppegående og gode folk også forhåpentligvis mest av den siste sorten. Men du må ikke tro det er deg det er nor galt med om du møter på den første sorten. Om du begynner å lure på om det er noe galt med deg, når du stiller spørsmål ved om du tar feil når du føler deg misbrukt, så får jeg tanker om at du har møtt noen som er i den første kategorien. Ikke en god mann. Det er lek når det er godt og gøy og gir deg gode følelser etterpå. Det er vold når det er emosjonelt vondt, når du blir forvirret, når du ikke opplever å bli hørt og tatt vare på. Men det er fint du snakker med noen i miljøet, styret. Og håper du fortsetter å snakke spørre og dele til du er trygg på deg selv og hvor grensene går ❤ Anonymkode: 4724f...37e
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #24 Skrevet 19. mars 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det er ikke " lek" når du ikke føler det som lek. Om du velger bdsm eller bare har helt vanlig sex med noen så skal du ikke måtte være i situasjoner du opplever som emosjonelt vonde og ubehagelige. Det er ikke sånn at noen har mer lov å misbruke deg og overkjøre deg om du praktiserer bdsm. Om det skal være godt for deg å bære i et slikt miljø, må du ha så mye omsorg for deg selv at du er sikker på når det er vold og når det er lek. Det er mange ekle psyko folk som blir trekt mot slike miljøer, folk som bare bryr seg om seg selv, som ikke er mentalt friske, og som er der for å utøve sadismen sin og få ut frustrasjonen sine og hatet sitt og det som verre er. selv om der er oppegående og gode folk også forhåpentligvis mest av den siste sorten. Men du må ikke tro det er deg det er nor galt med om du møter på den første sorten. Om du begynner å lure på om det er noe galt med deg, når du stiller spørsmål ved om du tar feil når du føler deg misbrukt, så får jeg tanker om at du har møtt noen som er i den første kategorien. Ikke en god mann. Det er lek når det er godt og gøy og gir deg gode følelser etterpå. Det er vold når det er emosjonelt vondt, når du blir forvirret, når du ikke opplever å bli hørt og tatt vare på. Men det er fint du snakker med noen i miljøet, styret. Og håper du fortsetter å snakke spørre og dele til du er trygg på deg selv og hvor grensene går ❤ Anonymkode: 4724f...37e Takk for godt svar! Jeg føler jeg har vært borti mye bedre bdsm forhold før. Der jeg har kommet mye bedre gjennom med kommunikasjon, både før, under og etter lek. Jeg merker det knyter seg i halsen når jeg tenker på hendelsen. Og synes det er ekkelt å ha noe som strammer rundt halsen i etterkant av leken. Det er akkurat som om kroppen reagerer fysisk. Men det har den også gjort hele tiden i etterkant av leken. Jeg føler meg mer følsom både psykisk og fysisk. Hadde det bare vært avtalt på forhånd, men dette var en gang ikke diskutert. Og i og med at kvelertak er ekstremt farlig lek i BDSM og er farlig i seg selv, så synes jeg det er uforsvarlig å gjøre det uten at det har vært noe snakket om. Det beste ville vært å ikke tatt kvelertak i denne situasjonen. Men, jeg har en følelse av at han er mer opptatt av makt enn bdsm. Dessverre. Men om det er bevisst eller ikke kan jo diskuteres, ikke at jeg forsvarer han. Men jeg har så uffatelig mye spm og tanker. ts Anonymkode: 430f4...b6a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå