Gå til innhold

Edgeplay som ikke er avtalt. Vold?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner hverandre fra BDSM, men flere ting han gjorde var ikke helt bra. Som å legge press på halsen helt på starten uten å snakke eller diskutere det på forhånd. Det kom ganske brått på. Han gjorde også flere ting som egentlig ikke var så bra

Anonymkode: 430f4...b6a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hva sier han når dette tas opp?

AnonymBruker
Skrevet
Snublefot62 skrev (1 minutt siden):

Og hva sier han når dette tas opp?

Han liker ikke at jeg kommer dagene etter med lek å si i fra om noe jeg ikke likte. Noe han har sagt rett ut. TS, Han sier jeg må i i fra med en gang. Når jeg har snakket med andre i miljøet om hendelsen, så sier de at det er ansvarsfraskrivelse på det høyeste å si noe slikt. Fordi man kan få adrenalin under lek, man kan fryse. Og at man derfor burde snakke om en ting selv etter lek og ikke bare under leken. (Noe jeg selvfølgelig visste). Men jeg er bare litt satt ut egentlig. Og forsto vel egentlig ikke hva som skjedde der og da. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Om du etter lek har behov for å si noe, om det var en, fem eller ti dager etter, så skal den du leker sammen med lytte. Enkelt og greit.

Anbefaler deg en ny partner å utforske bdsm sammen med, det skal være takhøyde for å si fra både før, under og etter lek.

Anonymkode: e5435...e0c

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge det er snakk om lek som krever tydelig grense setting så må det avklares FØR. 

Man må også kunne si ifra under og etter. 

Du må ikke finne på å leke mer med denne mannen som ikke skjønner seg på grenser og blir butthurt fordi du forteller om din opplevelse. For en barnslig dust.

Anonymkode: 3f9f4...f51

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om du etter lek har behov for å si noe, om det var en, fem eller ti dager etter, så skal den du leker sammen med lytte. Enkelt og greit.

Anbefaler deg en ny partner å utforske bdsm sammen med, det skal være takhøyde for å si fra både før, under og etter lek.

Anonymkode: e5435...e0c

Det er så på grenseland at jeg vurderer å anmelde, men skal først snakke med miljøet og høre hva de tenker. Denne personen er dessverre med på en del treffer. Ts

AnonymBruker
Skrevet

Det er så på grenseland at jeg vurderer å anmelde, men skal først snakke med miljøet og høre hva de tenker. Denne personen er dessverre med på en del treffer. Ts

Miljøet i form av styret der. Har bare snakket med noen andre i miljøet som ikke er aktivt del av noe styre. De blir egentlig sjokka når jeg forteller om hendelsene. Ts

AnonymBruker
Skrevet

Ja dette er vold. 
og hadde ærlig talt blitt både redd og sint. 
At han fraskriver seg ansvar gir bare enda mer følelsen av vold. 
Ikke kall det lek når det faktisk ikke er det. 
Mulig det startet som det, men det endte ikke som det. 
Finn deg en ny partner!! 

Anonymkode: 0212d...177

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Som andre sier her; det er før dere leker at dette må snakkes om. Dere må avklare grenser for hverandre. Og selvfølgelig stoppord. Det er så forskjellige preferanser innen bdsm at det som for det ene kan være den høyeste nytelse er for den andre et mareritt. Ha det avklart før det blir noe.

Anonymkode: 2f780...987

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Han liker ikke at jeg kommer dagene etter med lek å si i fra om noe jeg ikke likte. Noe han har sagt rett ut. TS, Han sier jeg må i i fra med en gang. Når jeg har snakket med andre i miljøet om hendelsen, så sier de at det er ansvarsfraskrivelse på det høyeste å si noe slikt. Fordi man kan få adrenalin under lek, man kan fryse. Og at man derfor burde snakke om en ting selv etter lek og ikke bare under leken. (Noe jeg selvfølgelig visste). Men jeg er bare litt satt ut egentlig. Og forsto vel egentlig ikke hva som skjedde der og da. 

Rødt flagg.

Han er ikke en Dom men en misbruker

Kom deg bort, han forandrer seg ikke

Anonymkode: 40f92...365

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du lurer på om du skal anmelde er det egentlig ikke noe å lure på. Norges lover gjelder innenfor BDSM også, og samtykke er essensielt uansett hvem og hvordan man velger å ha sex. Overgrep er overgrep uavhengig av hvordan dere møttes.

Jeg er ikke kjent med bdsm miljø og organiseringen der, men lurt at du tar opp oppførselen hans med organisatorer/styre, slik at han ikke utfører flere overgrep gjennom miljøet, og at andre slipper å bli utsatt for han.

Anonymkode: 41b69...735

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har vel klaget på denne fyren før. På tide å la han gå. Han er ikke bra for deg.

Anonymkode: 0221f...123

AnonymBruker
Skrevet

Passet han på at dere hadde etablerte stoppord? Eventuelt andre handlinger hvor du kunne varsle stopp, dersom du ikke kunne prate? Etterpleie? 

Om han faktisk er "dominant" så bør han jo være åpen for slike samtaler, uansett hvor lang tid som har gått.. 

Anonymkode: 02459...f7e

AnonymBruker
Skrevet

Som andre sier her; det er før dere leker at dette må snakkes om. Dere må avklare grenser for hverandre. Og selvfølgelig stoppord. Det er så forskjellige preferanser innen bdsm at det som for det ene kan være den høyeste nytelse er for den andre et mareritt. Ha det avklart før det blir noe.

Vi snakket også på forhånd. Så han visste mine grenser. Men edgeplay har vi ikke snakket om, så derfor det var rart han bare gjorde det. Uten å kunne se mine ansiktsutrykk feks. Han sto bak meg mens han gjorde det, som kan være ende mer risiko fordi han ikke kan se reaksjon. Har også brukt safeword, noe han sa var ekstremt viktig. Men er usikker på om han egentlig vet hva de betyr. Etter jeg brukte de, men følte ikke at de ble tatt så på alvor. Men det er min opplevelse. Kan hende han har en annen opplevelse av det hele. ts

AnonymBruker
Skrevet

Vi snakket også på forhånd. Så han visste mine grenser. Men edgeplay har vi ikke snakket om, så derfor det var rart han bare gjorde det. Uten å kunne se mine ansiktsutrykk feks. Han sto bak meg mens han gjorde det, som kan være ende mer risiko fordi han ikke kan se reaksjon. Har også brukt safeword, noe han sa var ekstremt viktig. Men er usikker på om han egentlig vet hva de betyr. Etter jeg brukte de, men følte ikke at de ble tatt så på alvor. Men det er min opplevelse. Kan hende han har en annen opplevelse av det hele. ts

Et stoppord skal avslutte hele seansen. Evt kan dere ha to forskjellige, ett for å roe ned og ett for total stopp. Om han ikke vet hva et stoppord er så må han sette seg inn i det for han involverer seg med andre.

Skrevet

Selvfølgelig har han en annen opplevelse av det, all den tid det ikke var han som ble usikker og opplevde ting han ikke var komfortabel med. 
Det høres ikke ut dette er en fyr du bør treffe igjen. 
Jeg håper du snakker med noen om opplevelsen din og at du får god støtte. 

Skrevet

Ikke lek med ham igjen. 

Ja dette er vold. Du samtykket ikke 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Han "liker ikke"? Det er ikke opp til han å like. Følelser og reaksjoner på opplevelser kan komme mens en holder på, kort tid etterpå eller senere. Det kan ikke han velge eller styre, og han er faktisk bare nødt til å innfinne seg i at dette er noe du tar opp når du ser behovet for å ta det opp. Det er ansvarsfraskrivelse, det er skummelt og det er et veldig rødt flagg. Dette er ikke en person som har ditt beste i fokus.

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dersom safeword brukes så skal all aktivitet stanses midlertidig eller permanent. Det skal ikke være noen tvil om at når det brukes så skal det respekteres og en starter ikke opp igjen før alle er enige i at det er ok.

Alt dette høres for meg ut som en farlig person å leke med. Jeg hadde kuttet kontakten helt. Samtidig høres det ut som om du er påvirkelig og sårbar, og kanskje lett kan trekkes mot slike personer som han. Det er en ekstremt farlig kombinasjon og jeg vil råde deg på det sterkeste til å avslutte relasjonen til vedkommende og kutte all kontakt. Du kan ikke gi litt etter for noe dersom du ikke er i stand til å sette grensene tydelig for deg selv, og sørge for at de holdes. Til og med ei dør på gløtt kan medføre risiko.

AnonymBruker
Skrevet

Ser flere nevner det. Jeg har selvsagt kuttet kontakten. ts

AnonymBruker
Skrevet

Er du mann eller dame, ts?🤔

Anonymkode: cdebe...d92

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...