AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #21 Skrevet 18. mars 2024 Det hadde jeg aldri blitt mrd på. Veldig kleint og for tidlig med hjemmedate. Jeg også trener mye, men ønsker ikke å dra på treningsdate. Ikke noe romantisk, og ikke har jeg lyst til å vise meg gjennomsvett de første datene. Gjør det enkelt, inviter henne ut for å gå tur, ta en kaffe eller spille padel. En times tid holder på første date Anonymkode: a80a9...eee 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #22 Skrevet 18. mars 2024 Hvis du vil gjøre noe aktivt (som ofte er enklere enn å sitte stille med en kaffe) så hva med å foreslå noe ingen av dere har gjort før? Prøve curling eller noe annet som er litt annerledes enn det man vansligvis gjør? Så evt en kaffe eller lunch etterpå, hvis kjemien er bra? Forresten fint å se at du selv ser at det første forslaget ditt er noe mange jenter ville vært skeptisk til. Tanken er fin, men vi er nødt til å være forsiktige, og det er bra at du tar det på alvor i stedet for å avfeie det fordi du hadde lyst på denne daten selv. Anonymkode: 5d373...490 2
BobTheNoob Skrevet 18. mars 2024 #23 Skrevet 18. mars 2024 Haha. Du har fått mange meldinger på dette allerede men dette høres ut som et utrolig dårlig kamuflert forsøk på å få deg et nummer på en skikkelig creepy måte. Punkt 1. Aldri planlegg så i detalj. Hvis du er så sosialt ustø at du ikke klarer å "lese rommet" men avhengig av en plan, så må du øve deg på det. Damer liker å bli sett og at du viser at du kan tenke i fart. Punkt 2. Dere vet allerede at dere har trening som felles interesse, så det er ikke noe nytt og spennende i det. Vær litt mer avslappet og allsidig og ta henne med på cafe og bli litt mer kjent. Forleng evt ved å gå en tur. Derfra kan dere planlegge neste date, med klatrevegg, trampolinepark, escape rooms, joggeturer og alt dere måtte synes er gøy. Sex kommer når dere er klare for det enten det er første date eller om en måned. 4
Gjest WhisperingWind Skrevet 18. mars 2024 #24 Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dere har helt rett, jeg innser nå at jeg kanskje fremstår som en creep som går litt for fort i svingene, men va er typ første date da? Jeg har flere ganger prøvd å tatt jenter med på kino som første date men ender opp med å ikke bli noe mer etterpå. noen tips? Anonymkode: 569fb...052 Kino? Nei, da får en jo ikke pratet. Møt på café på dagtid. Flyter det kan dere evt møtes til middag eller noe. Jeg møtte kjæresten min på café og daten varte i 14 timer🤷🏻♀️
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #25 Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dere har helt rett, jeg innser nå at jeg kanskje fremstår som en creep som går litt for fort i svingene, men va er typ første date da? Jeg har flere ganger prøvd å tatt jenter med på kino som første date men ender opp med å ikke bli noe mer etterpå. noen tips? Anonymkode: 569fb...052 Jeg tenker at om jeg blir invitert på kino på første date, så signaliserer det at han ikke er interessert i å prate med meg, altså ikke interessert i å bli kjent. En gåtur, kaffe, øl, en matbit ute ett sted, eller noe hvor dere faktisk kan prate og bli kjent. Første date bør helst ikke være lagt opp til å vare mer enn 1-2 timer. Anonymkode: 2ed8c...37d 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #26 Skrevet 18. mars 2024 Tror jeg hadde syns kino var greit om vi kunne ha snakket om filmen etterpå. Så kanskje ikke verdens lengst film eller en som går så sent på kvelden. Kan jo vekke en del emner som lar oss bli kjennt med noen. Åsså får du bli vant med noens nærvær før samtalen, så det fjerner det første kleine øyeblikket. I verstefall forlenger det så du må være klein i lang tid sittende med en fremmed 😂 Anonymkode: b664d...e63
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #28 Skrevet 19. mars 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg synes den desidert beste daten begynner med å gå en tur. Jeg føler meg fort ukomfortabel med å sitte overfor hverandre og snakke, det blir litt intervju-aktig. Jeg synes praten går nye lettere når man går tur. Og så kan man eventuelt avslutte med en kaffe. Anonymkode: 5ee85...9bf AnonymBruker skrev (23 timer siden): Tips: Dropp å planlegge til detalj og spesielt om det du planlegger i hovedsak tar utgangspunkt i egne interesser. Kino på første date er rimelig teit da det er meningen å bli kjent og ikke sitte og stirre på et lerret i en mørk kinosal i flere timer uten å kunne snakke. Kino kan være hyggelig litt senere, men ikke på første date. Husk da å spørre hva dama ønsker å se og ikke bare foreslå en film som du har lyst til å se uten tanke for at hun kan ha en helt annen smak på kinofronten 😉 Første date tenker jeg du fint kan spørre dama hva hun kan tenke seg å gjøre. Kom gjerne med forslag som f.eks. om hun ønsker å gå en tur og evt ta med noe snacks eller om hun vil gå ut og spise, ta en drink/kaffe/te eller annet? Bare dropp detaljplanleggingen. Hun må tas med i beslutninger! Anonymkode: 6e43c...dcc AnonymBruker skrev (23 timer siden): Nei det Hva med å gå en tur? Dere er glad i å vere aktive så det trenger ikke å bli en stillesittende date, bare ikke det du hadde tenkt til først 🙈 kino skjønner jeg er litt kjedelig for da snakker man ikke med personen Anonymkode: 082ec...8ff AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hva med en kreativ treningsdate utendørs? Enten i en treningspark, eller lignende? Eventuelt så er det aldri feil med en tur på kafé. Første date bør være fri for mest mulig «forpliktelser» mtp blant annet tid. Dersom kjemien ikke er der, er det dumt med så mange planlagte aktiviteter, så man ikke kan takke for seg når man føler seg ferdig. Bedre med en «kort» date, så kan man spontant la den bli lenger, ved å gjøre noe spontant, dersom kjemien er der. Anonymkode: 10d5c...08f AnonymBruker skrev (23 timer siden): Begynn med å invitere på en kaffe ute et sted du 😅 og ta det derfra. Anonymkode: 51b6e...ba2 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Det hadde jeg aldri blitt mrd på. Veldig kleint og for tidlig med hjemmedate. Jeg også trener mye, men ønsker ikke å dra på treningsdate. Ikke noe romantisk, og ikke har jeg lyst til å vise meg gjennomsvett de første datene. Gjør det enkelt, inviter henne ut for å gå tur, ta en kaffe eller spille padel. En times tid holder på første date Anonymkode: a80a9...eee BobTheNoob skrev (22 timer siden): Haha. Du har fått mange meldinger på dette allerede men dette høres ut som et utrolig dårlig kamuflert forsøk på å få deg et nummer på en skikkelig creepy måte. Punkt 1. Aldri planlegg så i detalj. Hvis du er så sosialt ustø at du ikke klarer å "lese rommet" men avhengig av en plan, så må du øve deg på det. Damer liker å bli sett og at du viser at du kan tenke i fart. Punkt 2. Dere vet allerede at dere har trening som felles interesse, så det er ikke noe nytt og spennende i det. Vær litt mer avslappet og allsidig og ta henne med på cafe og bli litt mer kjent. Forleng evt ved å gå en tur. Derfra kan dere planlegge neste date, med klatrevegg, trampolinepark, escape rooms, joggeturer og alt dere måtte synes er gøy. Sex kommer når dere er klare for det enten det er første date eller om en måned. AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hvis du vil gjøre noe aktivt (som ofte er enklere enn å sitte stille med en kaffe) så hva med å foreslå noe ingen av dere har gjort før? Prøve curling eller noe annet som er litt annerledes enn det man vansligvis gjør? Så evt en kaffe eller lunch etterpå, hvis kjemien er bra? Forresten fint å se at du selv ser at det første forslaget ditt er noe mange jenter ville vært skeptisk til. Tanken er fin, men vi er nødt til å være forsiktige, og det er bra at du tar det på alvor i stedet for å avfeie det fordi du hadde lyst på denne daten selv. Anonymkode: 5d373...490 WhisperingWind skrev (17 timer siden): Kino? Nei, da får en jo ikke pratet. Møt på café på dagtid. Flyter det kan dere evt møtes til middag eller noe. Jeg møtte kjæresten min på café og daten varte i 14 timer🤷🏻♀️ AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg tenker at om jeg blir invitert på kino på første date, så signaliserer det at han ikke er interessert i å prate med meg, altså ikke interessert i å bli kjent. En gåtur, kaffe, øl, en matbit ute ett sted, eller noe hvor dere faktisk kan prate og bli kjent. Første date bør helst ikke være lagt opp til å vare mer enn 1-2 timer. Anonymkode: 2ed8c...37d Mange gode forslag her. Nå skal det sies at grunnen for at jeg nevnte trening har mye med mine sosiale evner å gjøre, jeg merker at når man er aktiv og fysisk gjør noe så er det mye lettere å holde flyt i samtalen for da går det an å snakke om emner innen det man holder på med der og da om ting skulle bli awkward silence. Jeg er Autist og ikke særlig sosial smart så det å tenke seg til hva man skal snakke om er veldig vanskelig for meg. Det starter basic men så ender jeg opp tomt med ideer på hva man skal snakke om og dermed klein stemning. Jeg har prøvd Cafe før og det funker ikke for meg, der ender det fort opp med awkward silence med mindre jenta har ADHD og kan snakke for oss begge, da går det som regel greit. Jeg har vert på dates hvor jenta heller ikke er flink på å snakke eller "forventer" at jeg skal initiere samtalen hele tiden, der endte vi med å se på mobilen begge to og etter en halvtime så takket jeg for meg og gikk. Exen min hadde ADHD og var veldig glad i å snakke, så hun holdt flyt i alle våre samtaler helt fint uten at det var noe problem for henne, hun tok også å snakket for meg i sosiale sammenkomster når jeg fikk en såkalt snakke sperre som var meget befriende. Vi var sammen i 11 år. TS. Anonymkode: 569fb...052
exictence Skrevet 19. mars 2024 #29 Skrevet 19. mars 2024 (endret) Ville ikke dusjet verken hjemme eller hos noen på første date. Daten høres flott ut, men i første omgang ville jeg gjerne gjort trening sammen, men avsluttet etter på. Endret 19. mars 2024 av exictence
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #30 Skrevet 19. mars 2024 Hva med å reise et steg og spille biljard, shuffleboard eller lignende? Da gjør dere noe samtidig som dere kan prate og tulle litt. Har gjort det en del gangee på date og det funker supert. Anonymkode: 919ce...c42 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 19. mars 2024 #31 Skrevet 19. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mange gode forslag her. Nå skal det sies at grunnen for at jeg nevnte trening har mye med mine sosiale evner å gjøre, jeg merker at når man er aktiv og fysisk gjør noe så er det mye lettere å holde flyt i samtalen for da går det an å snakke om emner innen det man holder på med der og da om ting skulle bli awkward silence. Jeg er Autist og ikke særlig sosial smart så det å tenke seg til hva man skal snakke om er veldig vanskelig for meg. Det starter basic men så ender jeg opp tomt med ideer på hva man skal snakke om og dermed klein stemning. Jeg har prøvd Cafe før og det funker ikke for meg, der ender det fort opp med awkward silence med mindre jenta har ADHD og kan snakke for oss begge, da går det som regel greit. Jeg har vert på dates hvor jenta heller ikke er flink på å snakke eller "forventer" at jeg skal initiere samtalen hele tiden, der endte vi med å se på mobilen begge to og etter en halvtime så takket jeg for meg og gikk. Exen min hadde ADHD og var veldig glad i å snakke, så hun holdt flyt i alle våre samtaler helt fint uten at det var noe problem for henne, hun tok også å snakket for meg i sosiale sammenkomster når jeg fikk en såkalt snakke sperre som var meget befriende. Vi var sammen i 11 år. TS. Anonymkode: 569fb...052 Ah, det forklarer litt. Da vil jeg foreslå at dere går en tur. Flyter det fint da kan dere ta en matbit etterpå. Er du åpen om at du er autist? Det kan hjelpe på så hun for mer forståelse om at du kan synes det er litt vanskelig å prate om vær og vind.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå