Gå til innhold

Er dette en ideell date?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi matcher og vi begge liker å trene på treningsstudio, vi planlegger en date og jeg foreslår at vi starter daten med å trene sammen. Etterpå drar vi hjem til enten meg eller deg, vi dusjer og gjør oss klar til kvelden, (vi dusjer hver for oss siden det er mer behagelig på første date). Vi står begge på kjøkkenet og lager en god proteinrik mat som vi begge liker veldig godt, småsipper litt på litt vin innimellom. Spiser mens vi prater om alt mulig og deretter setter på en film eller spiller brettspill (det som er av preferanse). Etterpå drar den ene av oss hjem i håp om at det blir en ny date. (ingen sex på første date med mindre klare signaler blir gitt av begge parter under kvelden at dette er greit).

Jeg matchet nettopp med en rålekker dame og hun liker veldig godt å trene på studio, så er dette en godkjent date? 

Anonymkode: 569fb...052

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Jeg drar ikke hjem til en ukjent mann på første date. Jeg vil egentlig ikke ha treningsdate heller, og jeg er i studio nesten hver dag. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Opplegget slik du beskriver det høres helt fint ut, men tror du oppfattes mer seriøst om du foreslår en offentlig date først. Særlig damer er og bør være skeptiske til å møtes hjemme privat første gangen. Om du foreslår det på denne måten du beskriver så vil jeg tro hun avslår.

Anonymkode: 8dc72...645

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vi matcher og vi begge liker å trene på treningsstudio, vi planlegger en date og jeg foreslår at vi starter daten med å trene sammen. Etterpå drar vi hjem til enten meg eller deg, vi dusjer og gjør oss klar til kvelden, (vi dusjer hver for oss siden det er mer behagelig på første date). Vi står begge på kjøkkenet og lager en god proteinrik mat som vi begge liker veldig godt, småsipper litt på litt vin innimellom. Spiser mens vi prater om alt mulig og deretter setter på en film eller spiller brettspill (det som er av preferanse). Etterpå drar den ene av oss hjem i håp om at det blir en ny date. (ingen sex på første date med mindre klare signaler blir gitt av begge parter under kvelden at dette er greit).

Jeg matchet nettopp med en rålekker dame og hun liker veldig godt å trene på studio, så er dette en godkjent date? 

Æsj. Dere møter for første gang og så skal det være så inntrengende i privatsonen? Nei, nei, nei.

Evt. dropp felles trening. Dra på en cafe, gå en tur i etterkant hvis begge vil.

Tren sammen. Dusj på senteret. Gå på en cafe i etterkant.

Anonymkode: a6fb7...1cb

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Dette synes jeg passer bedre på senere dater. Første date virker mer seriøs å ta på et offentlig sted. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Opplegget slik du beskriver det høres helt fint ut, men tror du oppfattes mer seriøst om du foreslår en offentlig date først. Særlig damer er og bør være skeptiske til å møtes hjemme privat første gangen. Om du foreslår det på denne måten du beskriver så vil jeg tro hun avslår.

Hmm, kanskje bruke dette etter vi er blitt bedre kjent da kanskje? Jeg er håpløs på å komme på dates som holder damene interessert så jeg er redd det ikke blir mer enn første date. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

god proteinrik mat

Mulig det er noen treningsfantaster som synes dette høres fristende ut - men hadde proteininnholdet hadde vært fokus på en date hadde jeg tenkt meg om om to ganger

Anonymkode: ce3a1...e2a

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg hadde fjernet matchen ved forslag om en sånn date, litt creepy vibber med å dra hjem til den ene for å dusje osv osv… nei takk! 

Anonymkode: 10d5c...08f

• Liker 9
Skrevet

For det første ville jeg aldri hatt et så langt og omfattende opplegg for første date. For det andre - skal jeg dusje og stelle meg til kveldsdate etter en aktivitet, vil jeg gjøre det hjemme i fred og ro, ikke med en fyr jeg nettopp har møtt utenfor døra (og jeg vil hvertfall ikke gjøre det hjemme hos ham, hvor jeg har måttet dra med meg ekstra klesskift og alt jeg måtte trenge). For det tredje ville heller ikke jeg hatt hjemmedate så tidlig.

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri tatt sjansen på det. Som dame må man passe på sin egen sikkerhet. 

Treff hverandre på kafé.. 

Anonymkode: ee279...88a

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nok unmatchet kjapt om forslag til første date innebar å dra hjem til en av partene å dusje etter trening. 
Det hadde vært helt uaktuelt. 

Anonymkode: 2ed8c...37d

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

miss summers skrev (10 minutter siden):

Nei. Jeg drar ikke hjem til en ukjent mann på første date. Jeg vil egentlig ikke ha treningsdate heller, og jeg er i studio nesten hver dag. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Æsj. Dere møter for første gang og så skal det være så inntrengende i privatsonen? Nei, nei, nei.

Evt. dropp felles trening. Dra på en cafe, gå en tur i etterkant hvis begge vil.

Tren sammen. Dusj på senteret. Gå på en cafe i etterkant.

Anonymkode: a6fb7...1cb

Janina1 skrev (3 minutter siden):

Dette synes jeg passer bedre på senere dater. Første date virker mer seriøs å ta på et offentlig sted. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mulig det er noen treningsfantaster som synes dette høres fristende ut - men hadde proteininnholdet hadde vært fokus på en date hadde jeg tenkt meg om om to ganger

Anonymkode: ce3a1...e2a

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tror jeg hadde fjernet matchen ved forslag om en sånn date, litt creepy vibber med å dra hjem til den ene for å dusje osv osv… nei takk! 

Daria skrev (2 minutter siden):

For det første ville jeg aldri hatt et så langt og omfattende opplegg for første date. For det andre - skal jeg dusje og stelle meg til kveldsdate etter en aktivitet, vil jeg gjøre det hjemme i fred og ro, ikke med en fyr jeg nettopp har møtt utenfor døra (og jeg vil hvertfall ikke gjøre det hjemme hos ham, hvor jeg har måttet dra med meg ekstra klesskift og alt jeg måtte trenge). For det tredje ville heller ikke jeg hatt hjemmedate så tidlig.

Dere har helt rett, jeg innser nå at jeg kanskje fremstår som en creep som går litt for fort i svingene, men va er typ første date da? Jeg har flere ganger prøvd å tatt jenter med på kino som første date men ender opp med å ikke bli noe mer etterpå.

noen tips?

AnonymBruker
Skrevet

Flere enn meg som tenkte at innlegget måtte være skrevet av en mann allerede før første setning var ferdig lest? 

Anonymkode: 6e43c...dcc

AnonymBruker
Skrevet

Du høres litt gjerrig ut men 🙈

Anonymkode: 7d168...5db

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes den desidert beste daten begynner med å gå en tur. Jeg føler meg fort ukomfortabel med å sitte overfor hverandre og snakke, det blir litt intervju-aktig. Jeg synes praten går nye lettere når man går tur. Og så kan man eventuelt avslutte med en kaffe.

Anonymkode: 5ee85...9bf

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dere har helt rett, jeg innser nå at jeg kanskje fremstår som en creep som går litt for fort i svingene, men va er typ første date da? Jeg har flere ganger prøvd å tatt jenter med på kino som første date men ender opp med å ikke bli noe mer etterpå.

noen tips?

Tips: Dropp å planlegge til detalj og spesielt om det du planlegger i hovedsak tar utgangspunkt i egne interesser. Kino på første date er rimelig teit da det er meningen å bli kjent og ikke sitte og stirre på et lerret i en mørk kinosal i flere timer uten å kunne snakke. Kino kan være hyggelig litt senere, men ikke på første date. Husk da å spørre hva dama ønsker å se og ikke bare foreslå en film som du har lyst til å se uten tanke for at hun kan ha en helt annen smak på kinofronten 😉 

Første date tenker jeg du fint kan spørre dama hva hun kan tenke seg å gjøre. Kom gjerne med forslag som f.eks. om hun ønsker å gå en tur og evt ta med noe snacks eller om hun vil gå ut og spise, ta en drink/kaffe/te eller annet? Bare dropp detaljplanleggingen. Hun må tas med i beslutninger!

Anonymkode: 6e43c...dcc

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde elska første del, trene sammen, men ville ikke vært komfortabel med å dusje hos en som egentlig er fremmed. Kunne tatt en lett lunsj ute med mye skravling etter trening og så eventuelt tatt den middagen. Da hadde jeg ikke hatt noe problem med å komme hjem til noen, men ville altså ikke dusja der.

Anonymkode: a5b6e...1de

AnonymBruker
Skrevet

Nei det 

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

noen tips?

Hva med å gå en tur? Dere er glad i å vere aktive så det trenger ikke å bli en stillesittende date, bare ikke det du hadde tenkt til først 🙈 kino skjønner jeg er litt kjedelig for da snakker man ikke med personen

Anonymkode: 082ec...8ff

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva med en kreativ treningsdate utendørs? Enten i en treningspark, eller lignende? Eventuelt så er det aldri feil med en tur på kafé. Første date bør være fri for mest mulig «forpliktelser» mtp blant annet tid. Dersom kjemien ikke er der, er det dumt med så mange planlagte aktiviteter, så man ikke kan takke for seg når man føler seg ferdig. Bedre med en «kort» date, så kan man spontant la den bli lenger, ved å gjøre noe spontant, dersom kjemien er der.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Begynn med å invitere på en kaffe ute et sted du 😅 og ta det derfra.

Anonymkode: 51b6e...ba2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...