Gå til innhold

Gilmore Girls!


Gjest Frigg

Anbefalte innlegg

Og har dere sett denne? Artikkel fra vg rampelys om Gilmore Girls!

"Krangel rundt tv-krangel"

Kom over en lengre artikkel, står noe av det samme. Men også litt om fremtiden til serien.

ADVARSEL, artikkel inneholder SPOILERE om fremtidig handling! (Sånt som de fleste av oss ikke har sett enda.)

Artikkel fra Yahoo News

Endret av Frigg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Rhoswen

Jeg er faktisk ikke enig i at det ikke er troverdig med en konflikt dem i mellom - det er faktisk på tide. Det lå i kortene at med de tre generasjonene, og Lorelais fortid med foreldrene, de grunnleggende forskjellene i verdisyn osv - at det måtte tilspisse seg. Rory er egentlig et slags "skilsmissebarn", bare at hun har besteforeldre på den ene siden og sin mor på den andre. Å velge vei i livet og finne retningen ligger veldig til både alderen hennes og i tilværelsen henns, og at dette kommer i studietiden, midt oppi kjærster osv, og moren som "endelig" etablerer seg på egenhånd hun også - så synes jeg dette er helt som det burde være.

Jeg digger at Lorelai klarer å tvinge Rory til å tenke selv. Selv om jeg synes Lorelai er litt slitsom og nesten litt FOR oppe i rollefiguren (det blir litt VEL mye av og til, mitraljøsediskusjonene mister futten hvis de holder på for lenge, man orker ikke følge med) så digget jeg det når hun klarte å forlate Rory i veikanten - med de store blå øynene, såret over at moren ikke hadde fortalt om forlovelsen - som om det er opp til Lorelai å løpe etter henne når Rory faktisk gjør sitt beste for å ta avstand fra alt hun er opplært til, og vil demonstrere at hun klarer seg selv.

Nei, jeg synes dette er helt topp. Og jeg er ikke i tvil om at de kommer sammen igjen :)

Men jeg er faktisk enig i det en sa om kjemien mellom Luke og Lorelai - den var "mykere" før, de siste episodene har det bare vært jabbing og mas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare poengtere at jeg tidligere fant konflikten litt uforståelig.

Fordi etter at jeg fikk se forrige sesong i reprise ble det klarer at det lå i kortene. Dessuten hadde jeg mistet noen episoder i forrige sesong som jeg først fikk se nå.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er jo heller ikke noe skikkelig resyme, bare en oppsumering av det som skjedde i episoden da. Men det står der altså, i korte trekk.

Pleier som regel ikke å være så lange resymeer når episoden er relativt fersk.

Hva med denne da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett så mange episoder nå ar jeg på et vis "hører" dem når jeg leser replikkene. Men likevel... det tar sin tid å lese det, og det ER bedre å se.

Hehe - skal vel ikke være vanskelig; *tenker seg høye, raske, stakkato og litt kjeftete gnålestemmer og ustoppelig kameraveksling svopp-svopp mellom karakterene*

Kanskje ikke helt på sin plass i denne tråden, men jeg synes det er et stort mysterium at denne whiplash-serien er så populær, selv får jeg nærmest epilepsianfall av å dumpe borti den. Og jeg har ikke epilepsi. Men jeg ser jo at smaken er forskjellig. Så på en del av en episode uten lyd her om dagen, og da virket den ikke sååå ille:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se, raskt oversatt blir det:

Lorelai føler seg litt ensom og adopterer en hund. Luke går med på å fikse opp huset til Lorelai istedet for å kjøpe Twickham huset. Men det blir det snart problemer av, da TJ gjør noe uønsket arbeid på huset til Lorelai. Rory starter med samfunnstjenesten. Hun føler seg oversett og ulykkelig og besøker Luke på kafeen der Luke forsnakker seg (?) og forteller at han og Lorelai er forlovet.

Luke og Lorelai krangler om Lorelais tøffe behandling av Rory. Luke mener de bør Rory og Lorelai må sette seg ned å snakke sammen. Episoden ender med en konfrontasjon mellom Lorelai og Rory.

Håper dette hjelper! Beklager at det tok så lang tid.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis er jeg stø nok i engelsk til å kunne lese spåass... og mere til.

Men jeg skjønner at min link til en side der dere altså kan lese alt som ble sagt og skjedde i epsiden ikke er til mye hjelp da, når et simpelt sammendrag blir for mye....

Men, da får vi huske å SE dagens epside da :)

Gleder meg allerede.

Endret av Malama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hmm, jeg skjønner ikke engelsk jeg, kan noen oversette for meg?

tusen takk! (jeg kan engelsk altså, var bare litt lat, hehehe...)

Er du sikker på at du kan engelsk? Krever ikke ekstra energi å lese et språk man mestrer, vet du...

Edit: Stavefeil.

Endret av Brunhilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff, jeg fikk ikke sett det i dag . Har ikke vært hjemme.

(Men jeg vet ikke om jeg tør å spørre om et lett sammendrag ettersom jeg kan engelsk og ikke vil virke lat. :ler2: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...