Gå til innhold

Jeg er redd for 3. verdenskrig


blå

Anbefalte innlegg

dere er redd for en ny krig,men dere er ikke redde for å sette dere inn i drapsmaskinen(les:bilen)når dere drar på jobb om morgenen :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest King James VI

Vel at Nostradamus har tat feil det er det ingentvil om. Dommedagen skulle jo skje i 1998. Og mange andre ting. Men sammtidig er det også viktig og huske at veldig mang av spådommene hans har gått i oppfyllelse.

men jeg vil nevne en ting. Nostradamus spådde aldri om Amerika.

Alle hans spådommer gjelder Europa.Nord Afrika og Midtøsten.

men jeg finner Nostradamus spådommer innteresan. Men jeg tror kanskje ikke så veldig mye på den. Men jeg nekter og avise noe at han skal ta feil. Jeg er åpen for at han kan ha rett igjen som med de to første verdenskrigene og Napoleons krigen og den franske revelujonen og den Russiske.

Jeg er uenig i din mening men skal til min død forsvare din rett til og si det
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge Nostradamus skal 3 verdenskrig starte iår. Fra midt Østen. Eller at et land fra nord (Russland??) går til angrep på Iran?? Husker ikke helt. Synes iallefall ikke det er særlig usannsynlig med en 3 verdenskrig hvor det blir brukt atombombe. Men skandinavia slipper unna, i første omgang iallefall. Går hardt utover de sørlige europeiske landene.

Og så skulle det bli fred i 1000 år.... (tviler litt på det da, men...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James VI

Jeg er egentlig enig i det..Men på en måte er vi vel allerede i 3 verdenskrig.

Krigen mot terror kan vel kalles en slaks verdenskrig. Uansett er det veldig lite sansynlig at Russland vil gå til krig mot Iran. Men at det blir fred i 1000 år har jeg ingen tro på...Men det finnes så mye...Uansett så gikk mer eller mindre alle spådommer som Nostradamus gjorde ut på Hva som skjer i Europa og det var det.

han spådde f.eks ikke 9\11 som mange sier eller katarina orkanen eller tsunamien. Som mange tror..Uansett så vil det en eller aen gang bli en ny stor krig. det er nesten ikke mulig at det ikke skjer.

men det finnes så mange tolkninger av nostradamus.

Jeg er uenig i din påstand men skal til min død forsvare din rett til og si det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter her med Nostradamus Profetier:

Når de fra den nordlige halvkule blir forent

Vil det være stor frykt og redsel i Østen...

En dag vil de to store ledere bli venner,

Det Nye Land vil være på toppen av sin makt

Nummeret blir gjentatt for blodets mann.

Samtidig som den store konge over mongolene

År 1999, den syvende måned

Vil Hans Majestet Døden nedstige fra Himmelen

I den gode saks tjeneste.

Årstallet er også noe omstridt fordi Nostradamus i sine tallangivelser tok utgangspunkt i at vår verden slik vil kjenner den ble skapt 4000 år før Kristi fødsel, og skulle eksistere i 7000 år, og at de siste tusen år (fra år 2000!) skulle være det såkalte tusenårsrike. Ærkebiskop Usher er imidlertid etter omhyggelige studier av Bibelens forskjellige tidsangivelser, kommet frem til at det korrekte tall er 4004 år før Kristus. Følgelig skulle ovennevnte begivenhet inntreffe i år 1995...

Jeg antar at det er mange slike bøker med Nostradamus Profetier, og like mange tolkninger. ;)

Om man er usikker på årstallet, så er man i alle fall sikker på at den tredje verdenskrig også omfatter Østen, og at Blodets mann blir identifisert som verdens tredje Anti-Krist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chrizzy
Litt skeptisk pessimisme er bedre enn den komplette naivitet.

Optimisten tar like mye feil som pesssimisten, men han har det mye morsomere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rødtoppen

Hmmm... Redd for krig er vi vel alle... MEN, jeg tror nå det jeg da, at hvis det BLIR en ny krig nå så kommer en eller annen til å raske fram noen atomvåpen fra lomma og så blir vi alle til pulver før vi rekker å tenke. Ser ikke akkurat for meg at det blir en krig med stridsvogner osv, heller en krig med terror, trusler og, som sagt, et STORT smell som utsletter oss alle... :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres slitsomt ut.

:ler:

Tror vi begynner å bli for komfortable for 3dje verdenskrig. Håper jeg iallefall.

Endret av pace
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...fra en som har tatt en lang nyhetspause...

Blir ikke alle kriger i dag utkjempet i fredsitd? Etter 2. verdenskrig har det vært flere kriger, og det er ikke alle som har blitt nevnt nevneverdig i nyhetsbildet. Vi lever jo i fred...

Så jeg lurer på hvorfor vi er redde for en 3. verdenskrig nå, det har vært flere anledninger til dette tidligere...

...og siden jeg ikke har fulgt så godt med de siste ukene, er jeg ikke redd for en ny krig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg redd for at 3. verdenskrig kommer snart. En krig mot den vestlige verden.

Jeg er redd jeg  :tristbla:

Jeg skjønner egentlig ikke hvem du er redd for. En selvmordsbomber her og der gjør ingen forskjell etter en stund dersom det skulle blir en vane (og media blir lei av det). Utfallet av en åpen krig er gitt på forhånd.

Det man kanskje burde tenke litt over på lengre sikt er hva det vill medføre av radikalisering av velgerene i ulike land og hvilke mennesker som kommer til makten som følge av det. Europa og mange andre land andre steder for den saks skyld har en ganske slem historie når det gjelder å bli kvitt de minoriteter man bygger seg opp et fiendebilde mot. Tilløp til det skjedde senest for bare drøye ti år siden i Europa.

Det er derfor jeg tror at moderate av minoritetsgrupper har mye å tape i det lange løp om de lar de radiakale bestemme agendaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er grunn for å frykte en verdenskrig, ihvertfall ikke ennu.

Dersom det, mot formodning, skulle bryte ut en verdenskrig, så hadde uansett Vesten vunnet. ;)

De fleste vestlige land har adskillig bedre økonomi enn de fleste land i Midtøsten, og i tillegg har vi USA på vår side.

Endret av Christiane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så klart det er skummelt når man hører om både det ene og det andre, tilløp til krig og så videre, men skal man holde seg hjemme og låse døra i frykt for å bli sprengt i hjel på busstoppet? Da slutter man på en måte å leve likevel... Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...