Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er lei av å være tilgjengelig hele tiden, lei av «sosiale» medier og lei av mobil-avhengigheten. 
Har lyst å bare leve «offline» eller i hvertfall prøve det en stund.
Men er det egentlig fortsatt mulig med tanken på f.eks. bankkonto/engangskode-app og post fra de offentlige via e-boks? 

Anonymkode: 402da...b50

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte hele januar "fri fra" mobilen. Dvs jeg slettet alle apper og brukte telefonen kun til regninger, telefon, sms og appen for skole/barnehage. Helt nydelig. Jeg fikk tid til så mye annet og fikk øynene opp for hvor mye tid den faktisk stjeler av dagen min. Nå bruker jeg telefonen litt mer igjen, men fortsatt langt ifra det jeg gjorde tidligere ettersom jeg vet hva jeg går glipp av.

Anonymkode: abe80...c67

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke late som om mobilen er en fasttelefon?

Ha de appene som er nødvendige å ha for en moderne hverdag, men ellers la den lugge?

Anonymkode: dd298...ee0

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg levde uten mobil hele 80 tallet, og nesten hele 90-tallet. Fikk min første mobil i 97. 

Anonymkode: 87137...26d

AnonymBruker
Skrevet

Det er kanskje mulig men det er kanskje ikke så lurt? Her jeg bor er det ikke mulig å få fasttelefon lenger. Og du blir ganske sårbar helt uten telefon. Hva om du må ringe nødnummer for eksempel? Og hvis du har barn så trenger kanskje skolen å kunne kontakte deg. 

Anonymkode: f4af9...d9b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

jeg levde uten mobil hele 80 tallet, og nesten hele 90-tallet. Fikk min første mobil i 97. 

Anonymkode: 87137...26d

Så fint! Har du lest Spørsmålet?!?

Anonymkode: 402da...b50

AnonymBruker
Skrevet

Nettbank, epost og lignende trenger du ikke telefon til. Det kan like gjerne gjøres på pc-en. 

Anonymkode: f4af9...d9b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...