Gå til innhold

Dere med stillesittende jobber

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ikke noe, går til og fra jobb da, så får inn en 6-10 000 skritt om dagen, og er ute i hagen osv på sommern. Vekta og helsa er fin. (De få årene jeg hadde "levd ektra" ved å trene mer hadde jo da nesten bare gått til treninga, og da er det jo ikke noe vits) :fnise: Og vil heller dø av hjerteproblemer eller noe i den duren som 70 åring enn å leve til jeg er 90 med demens fordi kroppen er sterk og klarer seg men hodet er helt kake.

Anonymkode: db697...fb0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke noe, går til og fra jobb da, så får inn en 6-10 000 skritt om dagen, og er ute i hagen osv på sommern. Vekta og helsa er fin. (De få årene jeg hadde "levd ektra" ved å trene mer hadde jo da nesten bare gått til treninga, og da er det jo ikke noe vits) :fnise: Og vil heller dø av hjerteproblemer eller noe i den duren som 70 åring enn å leve til jeg er 90 med demens fordi kroppen er sterk og klarer seg men hodet er helt kake.

Interessant måte å si det på🤣 

Ts

Anonymkode: aa975...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg jogger litt hver dag, med varierende intensitet og lengde. I gjennomsnitt gjetter jeg at det er ca. en halvtime om dagen. Jeg har hund, og går dermed daglige turer. Men en del av dem er i veldig rolig tempo fordi jeg har med meg to barn. 

Jeg burde absolutt trent noe styrke, det har jeg aldri vært god på, og jeg har en litt kranglete rygg. Å gå og løpe har jeg alltid likt, og der følger jeg dagsform, tid til disposisjon og lyst og har ikke noen plan. Men sett opp mot de årene jeg gikk på turene med hund, og aldri løp, kjenner jeg at formen er betydelig bedre nå i hvert fall. Jeg jogger i blant i ganske bratte bakker, og tenker at det blir naturlige intervaller ut av det. 

Anonymkode: c498a...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crossfit og styrke. Samboer har dårlig rygg og ble anbefalt å kjøre noen øvelser for kjernen hver kveld, jeg hang meg på det i tillegg til vanlig trening. Når det blir bart igjen blir det også jogging, da jeg har lyst til å forsøke meg på et halvmaraton til høsten. 

Trener stort sett 6-7 ganger i uken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har klart å holde meg på et ganske greit nivå fysisk med å bare gjøre ting jeg liker. Det har gått i yoga og kampsport. Jeg liker ikke å jogge, så jeg gjør aldri det. Jeg har veldig tro på treningsglede. Det er så mye fokus på «max utbytte» og «progresjon». For de fleste tror jeg det bare dreper motivasjonen. Finn noe du liker å gjøre, gjør det i en intensitet som gjør at det oppleves digg og ikke traumatisk og så ofte som du føler at det ikke går utover andre ting som er viktig for deg å gjøre. Du får mye mer igjen for å finne noe som funker skikkelig bra for deg, enn for å følge alle råd om hva du «bør». Fordi: da er sjansen større for at du fortsetter. Kroppen din har mye bedre av at du klarer å holde deg aktiv de neste tjue årene enn de neste tre månedene liksom. 

Endret av shakini
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Går to minutter til og fra trikken. Tenker det må være nok.

Anonymkode: ddd4b...e6f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
16 minutter siden, shakini said:

Jeg har klart å holde meg på et ganske greit nivå fysisk med å bare gjøre ting jeg liker. Det har gått i yoga og kampsport. Jeg liker ikke å jogge, så jeg gjør aldri det. Jeg har veldig tro på treningsglede. Det er så mye fokus på «max utbytte» og «progresjon». For de fleste tror jeg det bare dreper motivasjonen. Finn noe du liker å gjøre, gjør det i en intensitet som gjør at det oppleves digg og ikke traumatisk og så ofte som du føler at det ikke går utover andre ting som er viktig for deg å gjøre. Du får mye mer igjen for å finne noe som funker skikkelig bra for deg, enn for å følge alle råd om hva du «bør». Fordi: da er sjansen større for at du fortsetter. Kroppen din har mye bedre av at du klarer å holde deg aktiv de neste tjue årene enn de neste tre månedene liksom. 

Kloke ord! 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Går to minutter til og fra trikken. Tenker det må være nok.

Anonymkode: ddd4b...e6f

Innafor😎

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trener styrke 2 ganger i uken, løper 2-3 ganger i uken, og går en tur etter jobb de dagene jeg ikke løper. Må trene ellers får jeg belastningsskader (ja, stillesitting gir belastningsskader). I hvert fall nå når jeg er over 40. Vil også unngå muskelssvinn og unngå å bli prematurt gammel og skral. 

Anonymkode: 0731a...5f4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det der er komplett selvforsvar og fornektelse av realitetene. Det er ikke først og fremst tid man kjøper seg ved å holde seg i form, men livskvalitet. 

Anonymkode: 7cd7f...ee8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det der er komplett selvforsvar og fornektelse av realitetene. Det er ikke først og fremst tid man kjøper seg ved å holde seg i form, men livskvalitet. 

Ja det er det folk ikke skjønner??

Livet handler om både her og nå, at man er sterk og utholden nå. Men også om forebygging av fysisk forfall i alderdommen som gjør at man slipper å gå med rullator som 75-åring, er selvdreven og uavhengig uten pleiere så lenge det går. 

Jeg driter i å leve til jeg er 110. Men jeg trener for å holde meg aktiv og frisk og selvstendig. 

Anonymkode: 8c3f4...792

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Går til og fra jobb 2-3 ganger i uka (er 3 km hver vei)

Trener styrke en gang og løper en gang i uka. Burde sikker gjort mer, men jeg klarer det ikke, blir så sliten av trening.

Anonymkode: 55e19...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker appen "7 minute workout" i ukedagene (har endret innstillingene så det tar 11 minutter istedenfor 7). Tar økta midt i arbeidsdagen, men passer på at garderoben er tom slik at jeg får gjort det i skjul 😂 Har holdt på siden desember og gjør det kun i ukedagene, og har utrolig nok fått mer markerte muskler i både armer og rygg. I tillegg har alle de "vanlige" kontorjobbplagene som vond skulder/nakke forsvunnet helt. 

Når det er bart på veiene (mai-september....) så sykler jeg også til og fra jobb med elsykkel. Tar ca. 10 min hver vei. 

Anonymkode: 45b6a...d37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Styrke 4-5 ganger i uka. Sykler 2-3 ganger i uka. Spiller squash/fotball/tennis ca 3 ganger i uka. Går daglig tur med hunden minst 1 gang om dagen. Så hender det jeg løper 1-2 ganger i uka, men det er veldig sesongavhengig. Når jeg løper så sykler jeg mindre.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ridning, og jogging/gå tur med hunden 

Endret av Disney Adult
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trener styrke 3 ganger i uka, løper 2-3 ganger og så er jeg på div HIIT og tabataøkter hvis jeg er litt lei og trenger forandring. Går også på langrenssturer på vinteren og fjellturer om sommeren, men det kommer ofte i tillegg til den vanlige treningen. 

Går jo turer og div men det er ikke akkurat trening, mer hverdagsaktivitet☺️

Anonymkode: bc4ca...588

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Nei? Beveger man litt på seg og spiser greit, så holder det. Jeg er slank og fin i formen, og har god livskvalitet. Vil heller bruke den ekstra timen på unga eller famile/mannen enn å løfte vekter på et treningssenter.

Bedre å gå med rullator og dø litt tidligere enn at kroppen er sprek og holder lenge når man er dement og ikke lenger seg selv. Alderdommen er ikke noe jeg har lystt il å oppleve uansett, og vil ikke være en byrde, logger av før den tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.3.2024 den 15.37):

Wow, skal si! Sprek :D 

Ja, jeg burde jo sette bilen fra meg, men er langt mellom hus og butikk på bøgda. Jada, dårlig unnskyldning. Men skal definitivt gå mer. Går som sagt mye tur ellers.

Ts

Det er bygd opp gjennom flere år, så det er ikke noe som kommer over natta. Før barn så trente jeg fort 7-10 økter i uken, CrossFit, ren styrke og diverse løpe/utholdenhetsøkter. 
Nå med to barn, på 5 og 2,5, år så prioriteres det ganske hardt for å få til disse øktene, men tredemølle, romaskin og litt diverse vekter hjemme gjør det tilgjengelig. Og så klart en mann med egne hobbyer som kan gjøres hjemmefra de dagene jeg trener på senter (etter leggetid, eller før jobb) det hjelper ganske mye på. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsøker å svømme 1 - 2 ganger i uka i tillegg til å  jogge 1 kveld, kanskje 2, og en lang tur i helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...