Gå til innhold

Serum/ krem for ansikt og hals


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen rundt 50 som har erfaring med produkter som ikke er så dyre, men gjør at huden ser mindre slapp og rynkete ut?

Produktanbefalinger?

Anonymkode: 4218d...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 50+ og kommet gjerne med noen produktforslag. Hva er "smertegrensen" din for pris pr. produkt? Det er gjerne sånn at man får de beste resultatene en kombinasjon av produkter som utfører ulike "oppgaver" -  men du kan oppnå gode resultater med 3-4 produkter hvis du velger rett😊 

Solbeskyttelse er noe av det viktigste du gjør for huden din. Den vil ikke stramme opp huden eller minske rynker, men den forebygger til en viss grad rynker ved å beskytte huden mot UV-stråling, som er den viktigste faktoren for utvikling av rynker i ansiktet. Så bruk solkrem fra nå og til oktober! 

Det neste er fukt. En godt fuktet hud vil alltid framstå som noe glattere og mindre rynket. Du sier ikke noe om hudtypen din, men mange opplever jo en noe tørrere hud etterhvert som vi blir eldre. Om du har tørr hud, er dette en nydelig, rik krem med gode ingredienser som du kan bruke både morgen og kveld. 

Q&A Collagen Face Cream - denne kremen er full av gode ingredienser som sheasmør, melkesyre, linfrøolje og lakrisrotekstrakt, og inneholder også et peptid.

En fuktighetskrem som har fått mye positiv omtale, er e.l.f. cosmetics Holy Hydration Face Cream. Den inneholder niacinamide (et antioksdant) og peptider (en type proteiner som styrker huden), i tillegg til gode fuktingredienser som glycerin squalane og panthenol. Den har SPF 30, så da trenger du en annen krem til å bruke om natten (f.eks. den fra Q&A nevnt over). 

Min personlige favoritt er Ole Henriksen Strenght Trainer Peptide Boost Moisturizer, som ligger litt høyere i pris uten å være kjempedyr. 

Til slutt bør du vurdere et retinoid, f.eks. retinol. Dette er det eneste virkestoffet som har dokumentert effekt på fine linjer og rynker, og kan reparere solskader ,bl.a. ved å stimulere hudens egen produksjon av kollagen og elastin, som avtar etterhvert som vi blir eldre.

Et av de rimeligste produktene på markedet som inneholder "ekte" retinol, er The Ordinary Retinol 0,2% in Squalane. 0,2% er en passende konsentrasjon å starte med, og så kan du bygge opp hudens toleranse til 0,5% og til slutt 1,0%. Det høres kanskje ikke mye ut, men 1,0% er den høyeste konsentrasjonen som er tillatt å selge over disk. Retinol er et svært potent virkestoff som kan irritere og til og med skade huden ved feil bruk. 

Her finner du en god "startguide" for retinol. Du bør også gjøre en patch test før du starter med produktet: Påfør en liten mengde produkt på et sted der huden er tynn, f.eks. innsiden av håndleddet eller på halsen bak øret. Vent i minst 24 timer, gjerne lenger. Dersom det ikke oppstår noen reaksjon eller irritasjon, kan du bruke produktet i ansiktet.

Håper dette kan være til hjelp, bare si fra om du har spørsmål eller ønsker flere produkttips :) 

Endret av Roci
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar🤩

Var mye bra informasjon her.

Greit å vite hva erfaringen deres er, istedenfor å se rekkame av dyre produkter som lover fantastiske resultater,- hvis det finnes billigere produkter som funker like bra.

Kan godt betale en 1000-lapp for et serum, hvis det er drøyt i bruk, og gir resultater. 

Har normal/tørr hud. Litt rosacea på kinnene iblant, og store porer. Litt svarte prikker på nesen og panna.

Begynner å se at halsen ikke er like elastisk som før, så fint om noe gjør at den ser litt bedre ut. Har oppdaget at fuktighet hjelper, ja.

Anonymkode: 4218d...36d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg har erfart med hudpleie er at dyrt betyr ikke alltid bra. Mye av dyre ting er proppfull av parfyme, silikoner og mye annet som bare gjør huden verre. Jeg tenker at det enkle er ofte det beste, men har du spesifikke problemer du ønsker å få bukt med kan det være lurt å tilføre serum o.l.

 

Ansiktsrens

Jeg vil absolutt oppfordre deg til å dobbelrense, som betyr at på kvelden så bruker du først en oljerens og så en vannbasert rens. Dette gjør at all solkrem, sminke, lort og lignende blir vasket godt av. Ser du nevner at du har litt svarte prikker på nesen og panna. Disse kan en oljerens hjelpe med (gitt at du renser godt). Her ville jeg anbefalt The Inkey List Oast Cleansing Balm eller Skin1004 Madagascar Centella Light Cleansing Oil som oljerens. Som vannbasert rens, kan du prøve ISNTREE Hyaluronic Acid Low-PH Cleansing Foam (gir fuktighet, hjelper mot rosacea, drøy i bruk), COSRX Calming Foam Cleanser (eksfolierer skånsomt, fjerner urenheter, gir jevnere hudtone), eller Dermalogica Special Cleansing Gel (hjelper mot rødhet og porer samt smuss).

 

Eksfoliant

Her anbefaler jeg COSRX AHA/BHA Clarifying Treatment Toner, da den både har AHA -og BHA-syrer i seg. Begge syrene er milde og skånsomme. Forskjellen mellom dem er at AHA tar for seg overflaten på huden, mens BHA går dypere og fjerner smuss, døde hudceller og mer i porene. Merk at du ikke bør bruke eksfolierende syrer i oppstarten av bruk av retinol. Les mer om det her.

 

Serum

Det jeg tenker du trenger av serum er noe som gir fuktighet, virker anti-aging, hjelper mot store porer, og som kan gi tilbake det elastiske i huden. Først og fremst ville jeg absolutt anbefalt deg å starte med retinol som er det beste mot rynker og andre aldringstegn. Det booster forresten kollagenproduksjonen i huden som kan hjelpe mot mindre elastisk hud. OBS: Du skriver at du har rosacea av og til på kinnene. Jeg vil heller tro du sliter med rødhet i stedet for rosacea da det er mer konstant. Men uansett må du være litt varsom når du prøver retinol. Det kan lønne seg å ta en patchtest først. 

Et fint retinolserum å begynne med er The Ordinary Retinol 0,2% in Squalane. Dette er et oljebasert serum med lav styrke. Etterhvert som du blir vant med det kan du gå opp et hakk i styrke. Squalan er noe vi naturlig produserer selv, men etterhvert som årene går produserer vi mindre og mindre av det. Retinol fungerer forresten og litt som en eksfoliant, som kan hjelpe mot store porer. 

Du bør også vurdere om du skal tilføre et vitamin C serum i rutinen din, da vitamin c og retinol jobber godt sammen. Da bruker du vitamin c serum på morgenen og retinol på kvelden (enkelte dager. Ikke bruk retinol hver dag). Et bra vitaminserum er Q+A Vitamin C Brightening Serum.

Så bør du ha et fuktighetsgivende serum i rutinen din også som spesielt bør brukes på kvelden før retinol. Her kan du egentlig velge og vrake mellom så mange gode produkter, men her kommer noen tips fra meg:

 

Ansiktskrem

Her ville jeg helt enkelt gått for en enkel fuktighetskrem som beskytter huden, og ikke har et så kompleks ingrediensliste. Personlig er jeg veldig fornøyd med Bioderma Atoderm Crème. Denne jobber med å beskytte huden mot forurensing o.l. som vi møter på i hverdagen. Den demper irritasjon, gjenoppretter den naturlige hudbarrieren. Opprettholder også hudens vannreserver, og gir kort fortalt mye fuktighet. Du får også mye for pengene.

Eller så kan du prøve ISNTREE Hyaluronic Acid Moist Cream som virker beskyttende og lindrer rødhet.

 

Solkrem

Jeg har en alltime favorite når det gjelder solkrem som jeg har brukt i mange år, og som forbrukerrådet dømte til en av de beste i fjor, og det er La Roche-Posay Anthelios Lotion SPF 50+. Denne kan brukes både i ansikt og på kropp, lukter nesten ingenting, legger seg ikke som et lag på huden, er billig mtp på hvor mye du får i flasken (250ml), og gir deg en fin glød. 

 

Endret av Magalu
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magalu skrev (2 timer siden):

En ting jeg har erfart med hudpleie er at dyrt betyr ikke alltid bra. Mye av dyre ting er proppfull av parfyme, silikoner og mye annet som bare gjør huden verre. Jeg tenker at det enkle er ofte det beste, men har du spesifikke problemer du ønsker å få bukt med kan det være lurt å tilføre serum o.l.

 

Ansiktsrens

Jeg vil absolutt oppfordre deg til å dobbelrense, som betyr at på kvelden så bruker du først en oljerens og så en vannbasert rens. Dette gjør at all solkrem, sminke, lort og lignende blir vasket godt av. Ser du nevner at du har litt svarte prikker på nesen og panna. Disse kan en oljerens hjelpe med (gitt at du renser godt). Her ville jeg anbefalt The Inkey List Oast Cleansing Balm eller Skin1004 Madagascar Centella Light Cleansing Oil som oljerens. Som vannbasert rens, kan du prøve ISNTREE Hyaluronic Acid Low-PH Cleansing Foam (gir fuktighet, hjelper mot rosacea, drøy i bruk), COSRX Calming Foam Cleanser (eksfolierer skånsomt, fjerner urenheter, gir jevnere hudtone), eller Dermalogica Special Cleansing Gel (hjelper mot rødhet og porer samt smuss).

 

Eksfoliant

Her anbefaler jeg COSRX AHA/BHA Clarifying Treatment Toner, da den både har AHA -og BHA-syrer i seg. Begge syrene er milde og skånsomme. Forskjellen mellom dem er at AHA tar for seg overflaten på huden, mens BHA går dypere og fjerner smuss, døde hudceller og mer i porene. Merk at du ikke bør bruke eksfolierende syrer i oppstarten av bruk av retinol. Les mer om det her.

 

Serum

Det jeg tenker du trenger av serum er noe som gir fuktighet, virker anti-aging, hjelper mot store porer, og som kan gi tilbake det elastiske i huden. Først og fremst ville jeg absolutt anbefalt deg å starte med retinol som er det beste mot rynker og andre aldringstegn. Det booster forresten kollagenproduksjonen i huden som kan hjelpe mot mindre elastisk hud. OBS: Du skriver at du har rosacea av og til på kinnene. Jeg vil heller tro du sliter med rødhet i stedet for rosacea da det er mer konstant. Men uansett må du være litt varsom når du prøver retinol. Det kan lønne seg å ta en patchtest først. 

Et fint retinolserum å begynne med er The Ordinary Retinol 0,2% in Squalane. Dette er et oljebasert serum med lav styrke. Etterhvert som du blir vant med det kan du gå opp et hakk i styrke. Squalan er noe vi naturlig produserer selv, men etterhvert som årene går produserer vi mindre og mindre av det. Retinol fungerer forresten og litt som en eksfoliant, som kan hjelpe mot store porer. 

Du bør også vurdere om du skal tilføre et vitamin C serum i rutinen din, da vitamin c og retinol jobber godt sammen. Da bruker du vitamin c serum på morgenen og retinol på kvelden (enkelte dager. Ikke bruk retinol hver dag). Et bra vitaminserum er Q+A Vitamin C Brightening Serum.

Så bør du ha et fuktighetsgivende serum i rutinen din også som spesielt bør brukes på kvelden før retinol. Her kan du egentlig velge og vrake mellom så mange gode produkter, men her kommer noen tips fra meg:

 

Ansiktskrem

Her ville jeg helt enkelt gått for en enkel fuktighetskrem som beskytter huden, og ikke har et så kompleks ingrediensliste. Personlig er jeg veldig fornøyd med Bioderma Atoderm Crème. Denne jobber med å beskytte huden mot forurensing o.l. som vi møter på i hverdagen. Den demper irritasjon, gjenoppretter den naturlige hudbarrieren. Opprettholder også hudens vannreserver, og gir kort fortalt mye fuktighet. Du får også mye for pengene.

Eller så kan du prøve ISNTREE Hyaluronic Acid Moist Cream som virker beskyttende og lindrer rødhet.

 

Solkrem

Jeg har en alltime favorite når det gjelder solkrem som jeg har brukt i mange år, og som forbrukerrådet dømte til en av de beste i fjor, og det er La Roche-Posay Anthelios Lotion SPF 50+. Denne kan brukes både i ansikt og på kropp, lukter nesten ingenting, legger seg ikke som et lag på huden, er billig mtp på hvor mye du får i flasken (250ml), og gir deg en fin glød. 

 

Jeg glemte fullstendig av rens😄 Det er jo like viktig som fukt og solbeskyttelse! Mange gode produktforslag du kommer med, og jeg er fullstendig enig med deg at dyrt ikke er ensbetydende med bra👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magalu skrev (4 timer siden):

En ting jeg har erfart med hudpleie er at dyrt betyr ikke alltid bra. Mye av dyre ting er proppfull av parfyme, silikoner og mye annet som bare gjør huden verre. Jeg tenker at det enkle er ofte det beste, men har du spesifikke problemer du ønsker å få bukt med kan det være lurt å tilføre serum o.l.

 

Ansiktsrens

Jeg vil absolutt oppfordre deg til å dobbelrense, som betyr at på kvelden så bruker du først en oljerens og så en vannbasert rens. Dette gjør at all solkrem, sminke, lort og lignende blir vasket godt av. Ser du nevner at du har litt svarte prikker på nesen og panna. Disse kan en oljerens hjelpe med (gitt at du renser godt). Her ville jeg anbefalt The Inkey List Oast Cleansing Balm eller Skin1004 Madagascar Centella Light Cleansing Oil som oljerens. Som vannbasert rens, kan du prøve ISNTREE Hyaluronic Acid Low-PH Cleansing Foam (gir fuktighet, hjelper mot rosacea, drøy i bruk), COSRX Calming Foam Cleanser (eksfolierer skånsomt, fjerner urenheter, gir jevnere hudtone), eller Dermalogica Special Cleansing Gel (hjelper mot rødhet og porer samt smuss).

 

Eksfoliant

Her anbefaler jeg COSRX AHA/BHA Clarifying Treatment Toner, da den både har AHA -og BHA-syrer i seg. Begge syrene er milde og skånsomme. Forskjellen mellom dem er at AHA tar for seg overflaten på huden, mens BHA går dypere og fjerner smuss, døde hudceller og mer i porene. Merk at du ikke bør bruke eksfolierende syrer i oppstarten av bruk av retinol. Les mer om det her.

 

Serum

Det jeg tenker du trenger av serum er noe som gir fuktighet, virker anti-aging, hjelper mot store porer, og som kan gi tilbake det elastiske i huden. Først og fremst ville jeg absolutt anbefalt deg å starte med retinol som er det beste mot rynker og andre aldringstegn. Det booster forresten kollagenproduksjonen i huden som kan hjelpe mot mindre elastisk hud. OBS: Du skriver at du har rosacea av og til på kinnene. Jeg vil heller tro du sliter med rødhet i stedet for rosacea da det er mer konstant. Men uansett må du være litt varsom når du prøver retinol. Det kan lønne seg å ta en patchtest først. 

Et fint retinolserum å begynne med er The Ordinary Retinol 0,2% in Squalane. Dette er et oljebasert serum med lav styrke. Etterhvert som du blir vant med det kan du gå opp et hakk i styrke. Squalan er noe vi naturlig produserer selv, men etterhvert som årene går produserer vi mindre og mindre av det. Retinol fungerer forresten og litt som en eksfoliant, som kan hjelpe mot store porer. 

Du bør også vurdere om du skal tilføre et vitamin C serum i rutinen din, da vitamin c og retinol jobber godt sammen. Da bruker du vitamin c serum på morgenen og retinol på kvelden (enkelte dager. Ikke bruk retinol hver dag). Et bra vitaminserum er Q+A Vitamin C Brightening Serum.

Så bør du ha et fuktighetsgivende serum i rutinen din også som spesielt bør brukes på kvelden før retinol. Her kan du egentlig velge og vrake mellom så mange gode produkter, men her kommer noen tips fra meg:

 

Ansiktskrem

Her ville jeg helt enkelt gått for en enkel fuktighetskrem som beskytter huden, og ikke har et så kompleks ingrediensliste. Personlig er jeg veldig fornøyd med Bioderma Atoderm Crème. Denne jobber med å beskytte huden mot forurensing o.l. som vi møter på i hverdagen. Den demper irritasjon, gjenoppretter den naturlige hudbarrieren. Opprettholder også hudens vannreserver, og gir kort fortalt mye fuktighet. Du får også mye for pengene.

Eller så kan du prøve ISNTREE Hyaluronic Acid Moist Cream som virker beskyttende og lindrer rødhet.

 

Solkrem

Jeg har en alltime favorite når det gjelder solkrem som jeg har brukt i mange år, og som forbrukerrådet dømte til en av de beste i fjor, og det er La Roche-Posay Anthelios Lotion SPF 50+. Denne kan brukes både i ansikt og på kropp, lukter nesten ingenting, legger seg ikke som et lag på huden, er billig mtp på hvor mye du får i flasken (250ml), og gir deg en fin glød. 

 

 

Kan disse kremene brukes på sensitiv dehydrert/ tørr hud?

Anonymkode: cb998...a6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

 

Kan disse kremene brukes på sensitiv dehydrert/ tørr hud?

Anonymkode: cb998...a6e

De fleste av produktene som @Magalu, er egnet for sensitiv og tørr/dehydrert hud, mye bra der :)  Jeg ville kanskje forsøkt melkesyre (lactic acid) eller mandelsyre (mandelic acid) til eksfoliering i stedet for et produkt med BHA, med mindre du har uren hud. Noen gode og rimelige produkter er The Ordinary Lactic Acid (finnes i 5% og 10% konsentrasjon) eller ByWishtrend Mandelic Acid 5% Skin Prep Water. Du kan også vurdere Paula's Choice Skin Perfecting 6% Mandelic Acid + 2% Lactic Acid Liquid Exfoliantsom inneholder en kombinasjon av mandelsyre og melkesyre.

Det er ikke alle med sensitiv hud som tåler C-vitamin, spesielt ikke den formen som heter Ascorbic Acid (askorbinsyre). Det er imidlertid en fordel for huden å inkludere antioksidanter, og det finnes mer skånsomme former av C-vitamin som du kan forsøke, f.eks. ascorbyl glucoside, som har godt dokumentert effekt. Produkter med ascorbyl glucoside er bl.a.

Lumene Nordic C-Valo Glow Boost Essence (dette gir også ekstra fukt).

Dr Greve Pharma Vitamin C Serum (NB: Inneholder litt parfyme, men produsenten oppgir at produktet skal være egnet til sensitiv hud).

The Ordinary Ascorbyl Glucoside Solution 12%

Jorgobè Vitamin C Brightening Serum

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (11 timer siden):

De fleste av produktene som @Magalu, er egnet for sensitiv og tørr/dehydrert hud, mye bra der :)  Jeg ville kanskje forsøkt melkesyre (lactic acid) eller mandelsyre (mandelic acid) til eksfoliering i stedet for et produkt med BHA, med mindre du har uren hud. Noen gode og rimelige produkter er The Ordinary Lactic Acid (finnes i 5% og 10% konsentrasjon) eller ByWishtrend Mandelic Acid 5% Skin Prep Water. Du kan også vurdere Paula's Choice Skin Perfecting 6% Mandelic Acid + 2% Lactic Acid Liquid Exfoliantsom inneholder en kombinasjon av mandelsyre og melkesyre.

Det er ikke alle med sensitiv hud som tåler C-vitamin, spesielt ikke den formen som heter Ascorbic Acid (askorbinsyre). Det er imidlertid en fordel for huden å inkludere antioksidanter, og det finnes mer skånsomme former av C-vitamin som du kan forsøke, f.eks. ascorbyl glucoside, som har godt dokumentert effekt. Produkter med ascorbyl glucoside er bl.a.

Lumene Nordic C-Valo Glow Boost Essence (dette gir også ekstra fukt).

Dr Greve Pharma Vitamin C Serum (NB: Inneholder litt parfyme, men produsenten oppgir at produktet skal være egnet til sensitiv hud).

The Ordinary Ascorbyl Glucoside Solution 12%

Jorgobè Vitamin C Brightening Serum

Takk🥰

Anonymkode: cb998...a6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Roci said:

De fleste av produktene som @Magalu, er egnet for sensitiv og tørr/dehydrert hud, mye bra der :)  Jeg ville kanskje forsøkt melkesyre (lactic acid) eller mandelsyre (mandelic acid) til eksfoliering i stedet for et produkt med BHA, med mindre du har uren hud. Noen gode og rimelige produkter er The Ordinary Lactic Acid (finnes i 5% og 10% konsentrasjon) eller ByWishtrend Mandelic Acid 5% Skin Prep Water. Du kan også vurdere Paula's Choice Skin Perfecting 6% Mandelic Acid + 2% Lactic Acid Liquid Exfoliantsom inneholder en kombinasjon av mandelsyre og melkesyre.

Det er ikke alle med sensitiv hud som tåler C-vitamin, spesielt ikke den formen som heter Ascorbic Acid (askorbinsyre). Det er imidlertid en fordel for huden å inkludere antioksidanter, og det finnes mer skånsomme former av C-vitamin som du kan forsøke, f.eks. ascorbyl glucoside, som har godt dokumentert effekt. Produkter med ascorbyl glucoside er bl.a.

Lumene Nordic C-Valo Glow Boost Essence (dette gir også ekstra fukt).

Dr Greve Pharma Vitamin C Serum (NB: Inneholder litt parfyme, men produsenten oppgir at produktet skal være egnet til sensitiv hud).

The Ordinary Ascorbyl Glucoside Solution 12%

Jorgobè Vitamin C Brightening Serum

Og hvis du er så sensitiv som meg når det gjelder syre så har jeg løst dette ved å ta på syre før jeg hopper i dusjen. Vaska henda, ta på syre, børster håret, pusser tenna, danser litt rundt kanskje for å la det virke... så skylles den av. Jeg tåler ikke BHA, vet ikke om det er min hud spesifikt eller om jeg er allergisk mot noe i de jeg har prøvd, så jeg er enig med Roci om ByWishtrend sin Mandelic Acid. Den er kjempegod, mild og jeg ikke meg problemer når jeg bruker den som jeg nevner, MEN jeg får fortsatt mye av effekten (å ta bort døde hudceller).

Jeg legger forøvrig alltid pengene mine på serum, også bruker jeg bare La Roche Posay sin Toleriane Riche cream som fuktighetskrem. Ikke butikk-billig men billigere enn mye, enkel og grei og funker. De har også en lettere variant men min hud er tørr og dehydrert som fanken.

Medik8 sin Peptide serum funket bra for meg. Dyrt, men bra og gir meg det meste jeg trenger.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scherbatsky skrev (10 timer siden):

Og hvis du er så sensitiv som meg når det gjelder syre så har jeg løst dette ved å ta på syre før jeg hopper i dusjen. Vaska henda, ta på syre, børster håret, pusser tenna, danser litt rundt kanskje for å la det virke... så skylles den av. Jeg tåler ikke BHA, vet ikke om det er min hud spesifikt eller om jeg er allergisk mot noe i de jeg har prøvd, så jeg er enig med Roci om ByWishtrend sin Mandelic Acid. Den er kjempegod, mild og jeg ikke meg problemer når jeg bruker den som jeg nevner, MEN jeg får fortsatt mye av effekten (å ta bort døde hudceller).

Jeg legger forøvrig alltid pengene mine på serum, også bruker jeg bare La Roche Posay sin Toleriane Riche cream som fuktighetskrem. Ikke butikk-billig men billigere enn mye, enkel og grei og funker. De har også en lettere variant men min hud er tørr og dehydrert som fanken.

Medik8 sin Peptide serum funket bra for meg. Dyrt, men bra og gir meg det meste jeg trenger.

Supert "hack", @Scherbatsky 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.3.2024 den 23.18):

 

Kan disse kremene brukes på sensitiv dehydrert/ tørr hud?

Anonymkode: cb998...a6e

Ja. Mener ingen av dem skal inneholde noe parfyme, dårlige silikoner, eller noe annet jeg kjenner til som er dårlig for sensitiv/tørr hud. Har selv litt sensitiv hud, og kan ha litt mer tørr hud på vinteren. 

NB: Jeg vil bare nevne at når du ser etter hudprodukter, unngå produkter med en ingrediensliste som inneholder både Sodium Benzoate og Citric Acid (sitronsyre). Hver for seg er disse produktene harmløse, men sammen kan de danne et stoff kalt Benzen som er ekstremt kreftfremkallende. Dette stoffet er deriblant funnet i enkelte produkter fra CeraVe og Clinique, så vær forsiktig. Vær også forsiktig med benzoyl peroxide da det er blitt knyttet til Benzen.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar.

 

Lurer også på om noen har erfaringer med ampuller eller noe som kan hjelpe med det samme, for en kveld,  slik at man ser mer fresh, får mer glød og huden ser mindre sliten ut😊

Anonymkode: 4218d...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.3.2024 den 17.29):

Tusen takk for svar.

 

Lurer også på om noen har erfaringer med ampuller eller noe som kan hjelpe med det samme, for en kveld,  slik at man ser mer fresh, får mer glød og huden ser mindre sliten ut😊

Anonymkode: 4218d...36d

Har lite erfaring med ampuller, men liker "sheet masks": 

https://www.skincity.com/no/hudpleie/ansikt/ansiktsmaske/sheet-mask

https://www.vita.no/hudpleie/ansiktsmasker/sheet-mask

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 20.3.2024 den 17.29):

Tusen takk for svar.

 

Lurer også på om noen har erfaringer med ampuller eller noe som kan hjelpe med det samme, for en kveld,  slik at man ser mer fresh, får mer glød og huden ser mindre sliten ut😊

Anonymkode: 4218d...36d

Veldig glad i babour sine ampuller, se skincity. De har ofte tilbud på flere, bla en pk med 7 forskjellige som en kur

Anonymkode: 608a5...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/17/2024 at 3:44 PM, Roci said:

Et av de rimeligste produktene på markedet som inneholder "ekte" retinol, er The Ordinary Retinol 0,2% in Squalane.

Er det squalane fra hailever eller fra oliven? 

Anonymkode: c4488...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bruker Korres, og er fornøyd

Anonymkode: e9451...42a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...