Gå til innhold

Hvorfor må frisører alltid småprate?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg synes det verste er at frisørene spør så mange personlige spørsmål, hva jobber du med, har du barn, hvor bor du, hvor kommer du fra, er du gift, hvor er mannen din fra - seriøst, ikke aktuelt å legge ut om alt mulig privat til folk jeg ikke kjenner på et offentlig sted. 

Det er ikke smalltalk. Smalltalk er været, presidentvalget i usa, sesongprat, ev at man deler om seg selv. Man spør ikke tusen spørsmål, det er frekt. 

Anonymkode: a9bad...f8e

Ja, det er nettopp det, det virker jo som om de ikke har filter. 

Anonymkode: f6219...b44

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det som slår meg, er hvor uhøflige dere er. Hvor mye koster det å være litt hyggelig mot frisøren? Det er vel bare vanlig folkeskikk. Det jeg gjør, er at jeg velger frisører jeg liker, som jeg har noe å snakke om med.

Anonymkode: 1c1d5...055

Det koster ca 1000 kroner for meg å være hyggelig mot frisøren 

Og akkurat derfor føler jeg at frisøren kan tilpasse seg meg, sin kunde. 

Anonymkode: e25ed...061

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja, det er nettopp det, det virker jo som om de ikke har filter. 

Anonymkode: f6219...b44

Det er jo helt vanlige spørsmål, når man jobber med mennesker må man nesten være intressert, men uten å være for nyskjærring.

Greit å spørre om hvor mange barn man har osv. ikke greit å spørre om alle er med samme mann🤪

hvor du bor, men ikke spørre om hvilken gate du bor i.

bare eksempler altså. 

noen tar ikke et hint, mens de fleste skjønner når kunden ikke vil prate. 
men det er noe med den pinlige stillheten om ingen prater med kundene sine😅 

hilsen frisør

Endret av Pia88
Skrivefeil
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Pia88 skrev (15 minutter siden):

Det er jo helt vanlige spørsmål, når man jobber med mennesker må man nesten være intressert, men uten å være for nyskjærring.

Altså nei, man starter ikke samtaler med fremmede sånn. Man starter med «å trå vannet» ved å kommentere været eller en stor begivenhet/nyhet alle må ha fått med seg, noe som ikke er kontroversielt. Så ser man om man får svar, hvis det er kort og ikke innbyr til noe mer tar man hintet, man spør ikke hundre spørsmål om hvor de bor eller hva de jobber med. 

Dette burde dere lært i utdanningen!

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Pia88 skrev (18 minutter siden):

Greit å spørre om hvor mange barn man har osv. ikke greit å spørre om alle er med samme mann🤪

hvor du bor, men ikke spørre om hvilken gate du bor i.

bare eksempler altså. 

noen tar ikke et hint, mens de fleste skjønner når kunden ikke vil prate. 
men det er noe med den pinlige stillheten om ingen prater med kundene sine😅 

hilsen frisør

Hva når du spør en ufrivillig barnløs eller en som har mistet et barn hvor mange barn de har, da? ...

Anonymkode: 0a13a...7d8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har funnet drømmefrisøren som ikke snakker! Er så glad for henne, da slipper jeg å ha angst før avtalen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Altså nei, man starter ikke samtaler med fremmede sånn. Man starter med «å trå vannet» ved å kommentere været eller en stor begivenhet/nyhet alle må ha fått med seg, noe som ikke er kontroversielt. Så ser man om man får svar, hvis det er kort og ikke innbyr til noe mer tar man hintet, man spør ikke hundre spørsmål om hvor de bor eller hva de jobber med. 

Dette burde dere lært i utdanningen!

Omg næi, men litt ut i samtalen altså😅 spørr ikke hva folk hva de jobber med, spørr hva de gjør i tilfelle de ikke jobber av en eller annen grunn😊 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes det verste er at frisørene spør så mange personlige spørsmål, hva jobber du med, har du barn, hvor bor du, hvor kommer du fra, er du gift, hvor er mannen din fra - seriøst, ikke aktuelt å legge ut om alt mulig privat til folk jeg ikke kjenner på et offentlig sted. 

Det er ikke smalltalk. Smalltalk er været, presidentvalget i usa, sesongprat, ev at man deler om seg selv. Man spør ikke tusen spørsmål, det er frekt. 

DET er problemet med folk i dag ; de er så lite personlig at det er en gru. Tenk å heller kunne være åpen og trivelig da, slik folk var før . 

Anonymkode: 358c5...410

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva når du spør en ufrivillig barnløs eller en som har mistet et barn hvor mange barn de har, da? ...

Eller så starter man det samtaleemnet om de har barn først. Har de ikke det, så neivel, da slutter det dær. spørr jo ikke hvorfor liksom🫠 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Pia88 said:

Omg næi, men litt ut i samtalen altså😅 spørr ikke hva folk hva de jobber med, spørr hva de gjør i tilfelle de ikke jobber av en eller annen grunn😊 

Hva om du hadde spurt kunden om de har lyst å snakke, eller om hen ønsker å bare slappe av? Tror mange ville svart det siste.. 

Ha på musikk/radio. Pinlig stillhet er bare en følelse du kjenner på. Akkurat som vi kunder kan kjenne på stress og kjedsomhet med å snakke om jobb og ferier

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

DET er problemet med folk i dag ; de er så lite personlig at det er en gru. Tenk å heller kunne være åpen og trivelig da, slik folk var før . 

👏🏻👏🏻👏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Liker å klippe meg hos en mann. Ikke så mye smalltalk da :)

Anonymkode: b7bce...d0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva om du hadde spurt kunden om de har lyst å snakke, eller om hen ønsker å bare slappe av? Tror mange ville svart det siste.. 

Ha på musikk/radio. Pinlig stillhet er bare en følelse du kjenner på. Akkurat som vi kunder kan kjenne på stress og kjedsomhet med å snakke om jobb og ferier

Jeg merker fort om folk er pratsome eller ikke, så tar hintet altså😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har sett det finnes frisører hvor man kan krysse av for stille klipp ved bestilling. Genialt. 

Jeg pleier å si at det blir godt å bare slappe av etter hektisk dag. Og håpe de tar hintet.. 

Dette konseptet må komme til min by😂 jeg drar til cutters utelukkende for å slippe småprat, hender seg sveisen blir litt så som så men det er faktisk verdt det😂

Anonymkode: b3efe...bfb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Folk var ikke mer åpen og trivelig før. Tror du blander med et annet land. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har vært til mange ulike frisører gjennom årene, og de fleste har umiddelbart begynt å grave i privatlivet mitt. 
Har du barn? Er du gift? Er mannen din faren til barnet ditt? 
Altså… 🤷‍♀️

Anonymkode: 609fd...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Da kan du ikke forklare hva du vil ha heller om frisøren tar av i en annen frisyre. 

Jeg vil ikke ha mobil eller blad. Jeg vil ha fred og ro. Har opplevd å bli spurt om hva jeg skal i helga, til st.hans, til jul, har jeg bakt, er jeg gift, hvor mange barn har jeg. :( Jeg inviterer ikke til prat. Vil kun fikse håret, bli fornøyd, betale og gå derfra. 

Det er mange år mellom hver gang jeg drister meg dit, for min erfaring er dårlig. Kvinnfolk kjadrer for mye og sikkert enda mer sammen når jeg har gått igjen. Liker det virkelig ikke! 

Anonymkode: 87a54...445

Tror ikke dette er vanlig i andre land...Nordmenn er klønete vesen, spør om barn/jobb etc...til et menneske de akkurat har møtt. Sosialt klønete spør du meg.

Anonymkode: 28062...970

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tror ikke dette er vanlig i andre land...Nordmenn er klønete vesen, spør om barn/jobb etc...til et menneske de akkurat har møtt. Sosialt klønete spør du meg.

Men du kan ikke skylde dette på «nordmenn», hvor ellers møter du nordmenn som oppfører seg sånn? Jeg har møtt et par på fest eller jobb, men ellers er det sjelden at folk har så dårlige sosiale anlegg. 

Jeg mener det er typisk frisører. De burde fått bedre opplæring i utdanningen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men du kan ikke skylde dette på «nordmenn», hvor ellers møter du nordmenn som oppfører seg sånn? Jeg har møtt et par på fest eller jobb, men ellers er det sjelden at folk har så dårlige sosiale anlegg. 

Jeg mener det er typisk frisører. De burde fått bedre opplæring i utdanningen. 

Nordmenn spør jo ofte om slike ting når de møter nye mennesker, "hva jobber du med?"....helt merkelig spørsmål å stille til et mennekse man aldri har møtt før. Starter med avhør....

Jeg har bodd i flere land i europa, reist mye i jobb. Aldri opplevd slike ting utenom Norge, her blir du nesten avhørt..

Nordmenn er ikke vandt med å omgås mennesker.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Folk var ikke mer åpen og trivelig før. Tror du blander med et annet land. 

Jo , DET var de! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...