Gå til innhold

Favorittsted i Danmark?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er ditt favorittsted i Danmark? Utenom København? Et sted du besøker om igjen og om igjen. Hvor du slapper av, senker skuldrene, lader batteriet…?

Anonymkode: d7121...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ebeltoft 💙

Anonymkode: e98f2...0c5

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juelsminde 😊

Anonymkode: 7dda0...db4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Løkken var helt nydelig!

Århus har jeg besøkt igjen og igjen, blir ikke lei. Større by men finner absolutt roen der også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ebeltoft, eller Vejlby Klit på Vest-Jylland.

Liker meg også veldig godt i Odense.

Anonymkode: 1d5e6...851

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hamburg 🧡

Anonymkode: 3d643...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aalborg ♥️

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele Danmark får meg til å slappe av, mange fine steder. I 2019 tilbragte vi en uke på Bisnap Strand, like ved stranda Hou, havnebyen Hals og kort kjøretur til Ålborg, elsker Ålborg! 
 

I 2022 kjørte vi rundt; Hirtshals, Ålborg, Ebeltoft, Århus, Silkeborg, Billund/ Ebeltoft, Odense, Hillerød før over til Sverige fra Helsingør. Bortsett fra Silkeborg som var litt kjedelig, hadde vi en super ferie på mange fine steder som passet både foreldre og barna på 9 og 11 år. 

Anonymkode: b80b9...773

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blokhus

Anonymkode: f1696...822

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sæby

Anonymkode: 42dcf...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Odense, Skagen, Dragør, Sæby, Helsingør. Har riktignok bare vært en gang på hvert sted, men alle er steder jeg gjerne vil tilbake til. Synd at Stena Saga forsvant og ble erstattet av DFDS med dårligere avgangstider, har ikke vært nord i Danmark siden.

Anonymkode: 94868...660

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med barn: København, så klart, og Nordsjælland (for Strand). Alternativt Odense og Århus. Skal du til stranda anbefaler jeg østkysten av Jylland, Ebeltoft/djursland er veldig fint med safaripark, sommerland og kort vei til Århus. Eller hva med Sønderjylland (Als, Broager eller noe sånt), Samsø, Sørfyn rundt Svendborg, eller Møn, Ærø, Lolland eller Bornholm? Dueodde Strand på bornholm, gudhjem, hammershus og brændegårdshaven er magisk - og bornholm har flest soltimer i hele Danmark.

Uten barn ville jeg valgt vestkysten, der er det stort sett fantastisk fra Skagen til tyske grensa. Vannet kan være kaldt og det blir også fort dypt og så kan det blåse mye om man har uflaks, så ville ikke dratt dit på badeferie med små barn uten å ha lagt en plan B.

Vi skal til søndervig til sommeren med tre barn, skal sjekke ut nye lalandia der.  Da er vi helgardert i fall været ikke arter seg i sjøen. Søndervig er en av de beste strendene i Danmark og et av de mest kjente sommerområdene, så  i gleder oss masse til det 😊

Det er mye å se i hele Danmark om du vil ha med deg litt kulturelle opplevelser hjem i tillegg til bading.

 

Anonymkode: 572ba...edc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fanø.

 

Anonymkode: 8d980...7e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hamburg 🧡

Anonymkode: 3d643...90b

Når ble Hamburg en del av Danmark?

Anonymkode: 0cdcc...ce5

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skagen. 

Anonymkode: 92c71...aef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...