Knøttet Skrevet 4. februar 2006 #1 Skrevet 4. februar 2006 Vanligvis har jeg hard/normal mage, men i det siste har jeg fått merkelig løs mage, det har kanskje vart en ukes tid eller litt mer. Det eneste jeg har fått i meg som jeg vanligvis ikke får i meg er grønn te, og andre, svakere jerntabletter. Det kan jo være jerntablettene sin skyld, men jeg har også vært skikkelig svimmel/kvalm her en morgen. Og i det siste har jeg blitt lettere svimmel. Jeg blir vanligvis svimmel om jeg ikke spiser hver 4 time, men det føles som jeg blir lettere svimmel nå enn før. Det er også mulig jeg ikke spiser nok fiberrik kost, kan det ha noe å gjøre med dette? Er ikke så glad i skikkelig grovbrød, foretrekker mellomgrovt. Er det veldig dumt å spise mellomgrovt og ikke skikkelig grovbrød? Har hørt noe om at det går noe "magesjau" for tida, kan jeg ha fått dette? Hva er symptomene isåfall ? Bør vel kanskje nevne at sambo har slitt med dårlig mage i så og si alle tider ... men har bodd ei stund sammen, så man skulle vel ikke tro at jeg eventuelt har blitt smittet med noe ? vil mye heller ha hard mage enn dette styret!
Gjest Gjesta Skrevet 4. februar 2006 #2 Skrevet 4. februar 2006 Det kan faktisk være at du reagerer på te`n. Jeg får den reaksjonen på enkelte te sorter,spesielt grønn te. Kutt det ut en stund og se om det bedrer seg
Gjest vimse Skrevet 4. februar 2006 #3 Skrevet 4. februar 2006 Siden du er slapp og svimler mer, er logisk, fordi kroppen rekker ikke ta opp så mye som den pleier ved langvarig diarè, du må være litt påpasselig, og hvis diarèen er vedvarende over tid, er det viktig å ta kontakt med legen, for å avklare om du evt kan ha behov for tilførsel av noe, f.eks. intravenøst.
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2006 #4 Skrevet 4. februar 2006 Jeg mistenker jerntablettene(antar du tar dem fordi du må, ikke bare for å ta jern). De kan lage kaos med magen, spesielt om du ikke spiser før du tar dem. Ellers så går det endel omgangssyke for tiden. Nå begynner vel influensaen og å invadere landet.
kvick Skrevet 5. februar 2006 #5 Skrevet 5. februar 2006 Høres sannsynlig ut at edt har med jerntablettene å gjøre, ja.. Men kom bare til å tenke på at jeg blir skikkelig kvalm og svimmel hvis jeg drikker grønn te på tom, eller nesten tom, mage. Tar jeg meg en kopp te på jobben før lunsj f.eks blir jeg skikkelig dårlig selv om jeg har spist litt til frokost. Er i alee fall noe å tenke på.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå