Gå til innhold

Kort "levetid" på lyse plagg - bare meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg prøver meg med flekkfjernere, men som oftest om jeg får en flekk på lyst tøy så synes jeg det er vanskelig å bli kvitt det. Merker at lyse klær har betydelig kortere levetid i skapet hos meg enn mørkere plagg, er det sånn hos dere og eller er det meg som mangler noen gode triks? :) 

Anonymkode: e3e14...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sitonsåpe hjelper av og til. 

Legge ting i bløt med en gang du har sølt hjelper også. 

Anonymkode: 56ab3...05a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har av den grunn ingen hvite eller veldig lyse klær. Liker best mønstrede, evnt. mørke el. melerte overdeler 😊

Anonymkode: 122fe...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke merket noe til at lyse klær må byttes ut oftere enn mørke. Jeg har hvite skjorter som sikkert nærmer deg 10 år. Hvilke flekker er det som ikke går av i vanlig vask? De eneste flekkene som kanskje må ha to runder i vaskemaskinen før de forsvinner, er saus som inneholder rød paprika.

Anonymkode: adf1e...4a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags flekker er det snakk om? 

Jeg har mange, lyse kjoler og topper. Det er ytterst sjeldent jeg søler noe med farge på meg. Kan være uheldig med kaffe - det opplever jeg går raskt av. Rødvin er det viktig å ta med en gang. Men om det ikke går så bruker jeg først Vanisk spray, så vanish pulver i maskin. 

Hjemmeklærne mine er imidlertid mørke. For matlaging, og måltider spist i sofaen, gjør at jeg stadig søler på meg selv. 

Anonymkode: 7b8a7...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, og det verste er de gule flekkene under armene etter deodorant. 

Anonymkode: 02623...770

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som småbarnsmor har jeg blitt god på flekkfjerning. Avhengig av flekken så er det mange metoder å fjerne de.

Tomatsaus: fukt plagget og legg det ut i sola. Bær: kok opp vann og øs over det kokende varme vannet etc. 

Og så finnes Vanish-spray.
 

Til meg selv har jeg sjelden opplevd at hvite plagg holder kortere, for søler ikke så mye. 

Anonymkode: 4315c...482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ekstra forsiktig når jeg spiser når jeg har på lyse plagg og drikker ihvertfall ikke rødvin da.

Anonymkode: fbd4a...f26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...