AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #21 Del Skrevet 17. mars 2024 Be henne ta med seg sekk og handle det hun trenger. Får hun ikke plass til alt så må hun prioritere matvarer. Evt at hun tar bussen inn til byen, handler og tar bussen hjem igjen. Jeg har heller ikke lappen fordi jeg er syk. Jeg må bare ta med meg tursekk og handle deretter. Man må bare tilpasse seg livssituasjonen sin og kan ikke være avhengig av andre. De fleste ønsker å klare seg selv og vil ikke føle seg som en snylter. Anonymkode: d5ede...063 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #22 Del Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 16.3.2024 den 10.20): Jeg har ei venninne som spørr meg om hjelp til å handle. Hun har ikke bil og vil handle inn stort. Jeg jobber Mandag-Fredag og er ofte sliten. Har fibromyalgi. Har barn som skal følges opp. Min venninne jobber 50% og har ikke barn. Jeg har sagt at jeg er opptatt med jobb og kjøring til og fra trening i ukedagene. Men jeg sa at jeg kunne kjøre henne på butikken forrige lørdag. Men må morgen sendte hun melding om at hun hadde vasket leiligheten dagen før og var skiten. Spurte om vi kunne utsette handling. Så begynner hun å spørre på mandag om jeg har tid. Det hadde jeg ikke. Så spurte hun på onsdag. Da hadde jeg en dårlig dag og måtte legge meg etter jobb. I går fikk jeg melding om at nå var hun utslitt pga hun måtte dra flere turer på butikken for å handle det hun trengte. Er dette virkelig mitt ansvar? Ikke min feil at hun ikke holdt den avtalen vi hadde Anonymkode: dc507...11a Absolutt ikke ditt ansvar. Enten så må hun ta bussen eller så får ho øke jobb% ta lappen og kjøpe bil. Evt kan hun ta taxi hjem de dagene hun har masse varer. Jeg må ærlig si at jeg endte med å kutte ut en sånn venninne. Jeg bor nærmt sentrum å går derfor som regel til ting. Jeg har kinoen 4 min gåavstand å sentrum 10 min unna. Hver gang vi skulle finne på noe så skulle hun alltid handle også siden hun først var i sentrum. Så hun forventet hver gang at jeg skulle kjøre til kinoen og kjøre til sentrum sånn at jeg kunne kjøre henne og handlevarene hennes hjem. Altså bussen var 2 min å gå til så hun kunne fint tatt bussen, men det ville hun ikke. Anonymkode: 4ad2b...045 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #23 Del Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Absolutt ikke ditt ansvar. Enten så må hun ta bussen eller så får ho øke jobb% ta lappen og kjøpe bil. Evt kan hun ta taxi hjem de dagene hun har masse varer. Jeg må ærlig si at jeg endte med å kutte ut en sånn venninne. Jeg bor nærmt sentrum å går derfor som regel til ting. Jeg har kinoen 4 min gåavstand å sentrum 10 min unna. Hver gang vi skulle finne på noe så skulle hun alltid handle også siden hun først var i sentrum. Så hun forventet hver gang at jeg skulle kjøre til kinoen og kjøre til sentrum sånn at jeg kunne kjøre henne og handlevarene hennes hjem. Altså bussen var 2 min å gå til så hun kunne fint tatt bussen, men det ville hun ikke. Anonymkode: 4ad2b...045 Hadde gått greit om hun spurte av og til, men hver eneste gangen vi skulle finne på noe så var det sånn. Føltes mer som hun ville finne på noe fordi hun trengte å handle. Regner med dette er en vane og at det er en av grunnene til at hun ikke har så mange Anonymkode: 4ad2b...045 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #24 Del Skrevet 17. mars 2024 Skjønner ikke at du gidder, nei... jeg omgås bare folk som klarer seg selv. Jeg har hjulpet venner i spesielle situasjoner, når de har vært skadet etc. Men jeg gidder ikke / kan ikke ha folk i livet mitt som blir en belastning for meg. Har mer enn nok å gjøre som det er, og hvis jeg skal få flere venner, så passer jeg på at de ikke er masekopper som trenger masse annet enn mitt hyggelige selskap en gang i blant. Så fort jeg merker at folk begynner å mase, så skygger jeg banen. SPESIELT sånne som hu venninna di, som ikke har NOE å bidra med selv og som ikke engang viser deg respekt nok til tilpasse seg når det passer for deg å hjelpe henne. Blodigle og energityv. Anonymkode: d1ced...8e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #25 Del Skrevet 17. mars 2024 Jeg har hatt en slik venn. Når jeg ikke orket mer kastet hun seg over en annen venn som stilte sent og tidlig. Nå har hun ingen igjen, jeg dro, den andre dro, ny samboer dro, barna dro.. Anonymkode: 712c2...6ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrmica Skrevet 18. mars 2024 #26 Del Skrevet 18. mars 2024 Bare vær HELT klar på at du ikke har anledning i ukedagene, kun en og annen helg. Selv om du skulle ha tid, ikke foreslå å hjelpe en onsdag, bare gjør det til en fast regel at du ikke har tid i ukedagene. Så får hun bare tilpasse seg. Om du gidder å fortsette med dette da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #27 Del Skrevet 18. mars 2024 Jeg forstår ikke folk som finner seg i slikt. Hvorfor har du ikke sagt fra for lenge siden, TS? Anonymkode: 79b80...163 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #28 Del Skrevet 18. mars 2024 Hvordan kan hun bli så sliten av å handle litt hver dag? Forstår virkelig ikke problemet. Damen jobber 50 % og har ingen barn.... Enkelte er så frekke og tenker kun på seg selv.. Anonymkode: 338c0...8aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen94 Skrevet 18. mars 2024 #29 Del Skrevet 18. mars 2024 Be henne enten handle samtid som deg, sånn at dere handler når det passer deg. Ellers kan hun bestille varer hjem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #30 Del Skrevet 18. mars 2024 Lat som om du trenger hjelp. Over lengre tid. Anonymkode: 5b36d...3eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå