Gå til innhold

Jobbe med salg provisjons basert


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, har noen erfaring med hvordan det er å jobbe med salg som er kun provisjons basert? Det er snakk om varm salg, og selge for nåværende kunder. Fikk vite på intervju at lønna ligger mellom 25000-30000, og at den som får minst utbetalt tjener 20000. Noen som har erfaring med en slik type jobb og kan dele litt? 

Anonymkode: e6ca2...a34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vanligste er vel å ha en fastlønn i bunnen? Kun provisjonsbasert høres ustabilt ut, og tallene er helt sikkert sminket for å fremstå som attraktivt.

Når det er sagt kan det være utrolig tilfredsstillende å jobbe på provisjon, for man får på en måte betalt etter innsats. Men det krever ryddige arbeidsforhold. For eksempel at ikke andre stjeler salgene dine. Og at firmaet leverer, slik at relasjonen til kunden ikke blir ødelagt. Mannen min har jobbet med provisjonsbasert salg i mange år, og lå på rundt 1,1-1,4 millioner årlig.

Anonymkode: 96bb9...124

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det vanligste er vel å ha en fastlønn i bunnen? Kun provisjonsbasert høres ustabilt ut, og tallene er helt sikkert sminket for å fremstå som attraktivt.

Når det er sagt kan det være utrolig tilfredsstillende å jobbe på provisjon, for man får på en måte betalt etter innsats. Men det krever ryddige arbeidsforhold. For eksempel at ikke andre stjeler salgene dine. Og at firmaet leverer, slik at relasjonen til kunden ikke blir ødelagt. Mannen min har jobbet med provisjonsbasert salg i mange år, og lå på rundt 1,1-1,4 millioner årlig.

Anonymkode: 96bb9...124

Nei det er kun provisjon(i følge kontrakten). 

Anonymkode: e6ca2...a34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet en gang i tiden med salg, kun provisjon, 30 %, ett salg per dag var egentlig nok til å få en ok lønn for en ung kar 😄

Få som holdt lenge. Noen tjente null og forsvant fort ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei, har noen erfaring med hvordan det er å jobbe med salg som er kun provisjons basert? Det er snakk om varm salg, og selge for nåværende kunder. Fikk vite på intervju at lønna ligger mellom 25000-30000, og at den som får minst utbetalt tjener 20000. Noen som har erfaring med en slik type jobb og kan dele litt? 

Anonymkode: e6ca2...a34

Det er alt for lite. Jeg har jobbet med provisjon  i mange år, og fikk da 50-60 lapper på en dårlig mnd.   Det er mange som har mye mer utbetalt på trygd enn det du har blitt tilbudt. 

Anonymkode: fbb06...a80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er alt for lite. Jeg har jobbet med provisjon  i mange år, og fikk da 50-60 lapper på en dårlig mnd.   Det er mange som har mye mer utbetalt på trygd enn det du har blitt tilbudt. 

Anonymkode: fbb06...a80

Beløpet jeg oppga var for nybegynnere. De med erfaring hadde 65000. Hva solgte dere?

Anonymkode: e6ca2...a34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...