Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min mann begynte å snorke for noen år siden og det blir verre og verre (vanlig at det blir verre med alderen). Ikke på et sykelig nivå, men veldig høyt og særlig de første timene. Har hørt at snorkeoperasjon er ganske stort inngrep med vond rehab, så vil egentlig ikke presse på for det.

Har jeg sovnet først går det gjerne bra, at jeg sover for dypt til å våkne, men set skjer sjelden. Han blir dritsur når jeg ber ham snu seg i håp om at det skal hjelpe. Legger meg i blant inne hos 6-åringen, men sengen er smal og madrassen ikke ment for en voksen så det kan ikke bli en permanent løsning. 

Har sikkert et snev av misfoni eller hva det heter (at man blir irritert på andres lyder) men snorkingen er så ille at det går på nattesøvnen og nervene løs.

Hvordan løser dere andre dette når man ikke har et soverom til overs?

Anonymkode: a1f8b...849

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Åh, wow. Finn ut av dette, så jeg kan ta det videre til en forhåpentligvis ny partner 😔 Tenk at å sove, kan ødelegge forhold...

Anonymkode: a55fb...e92

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Finn på en løsning, om det så er sovesofa på stuen eller ekstra seng inne hos 6-åringen. Det er tortur å ligge sånn i snorkingen - både for deg og han som snorker. 

Jeg dyttet og akket og oiet i noen uker før vi bestemte oss for å semi-permanent ha hvert vårt soverom. Det har reddet familien!

Anonymkode: 8aaec...ced

• Liker 10
Gjest Lykkedykker
Skrevet

Kan være søvnapnè, kan behandles.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Finn på en løsning, om det så er sovesofa på stuen eller ekstra seng inne hos 6-åringen. Det er tortur å ligge sånn i snorkingen - både for deg og han som snorker. 

Jeg dyttet og akket og oiet i noen uker før vi bestemte oss for å semi-permanent ha hvert vårt soverom. Det har reddet familien!

Takk, dette har var i et par år.. tar initiativ til løsning hos 6-åringen i morgen.. Ikke ideelt, men bedre enn dette - og skjønner hvorfor noen velger hver sitt soverom. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De opererer ikke lenger. Pep-maske funker ganske bra. Bedre søvnkvalitet, og mindre pustestopp.

Jeg sover på et annet rom, og det er deilig.

Anonymkode: 70caf...e80

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Lykkedykker skrev (Akkurat nå):

Kan være søvnapnè, kan behandles.

Kan be om undersøkelse… men det høres ut som han puster helt greit.

Skrevet

Har ekstra soverom i kjelleren

Gjest Lykkedykker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan be om undersøkelse… men det høres ut som han puster helt greit.

Får jo også kjøpt snorkeskinner.. Og snorkeplaster.. Kan jo forsøkes. 

Skrevet

Jeg sover med «sov i ro» ørepropper. Tar ikke all lyden fra snorkingen da den tidvis er veldig høy. Men fjerner mesteparten av snorkingen hans. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Korsihalsen skrev (14 minutter siden):

Har ekstra soverom i kjelleren

Lucky you!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Lag avtale om at han MÅ snu seg og legge seg riktig med hodet. Senk temperaturen på rommet. Prøv nesespray fra apoteket. Send han til legen for å få råd hvis ikke det hjelper. Man blir helt gal av å ikke få sove:/  Jeg kan ikke bruke ørepropper pga små barn som våkner om natten og vi har heller ikke ekstra rom til overs. Heller ikke plass hos de andre barna til en ekstra seng. Så føler med deg!! 

snorkingen kan bli bedre av vektnedgang, men det kan jo ta litt tid da. 

Anonymkode: 2bf5f...3de

• Liker 2
Skrevet

har du prøvd skikkelige ørepropper? de av gummi som faktisk stenger minst 90 prosent av lyden? merker ikke at du har dem  i ørene engang. Jeg utstår ikke snorking. Nesten manisk på å ikke få sove. Et par porpper og jeg hører ikke mer enn kanksje noe i det fjerne. Så langt borte at man ikke bryr seg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

prøvde du ørepropper?

AnonymBruker
Skrevet
Amistad skrev (1 time siden):

har du prøvd skikkelige ørepropper? de av gummi som faktisk stenger minst 90 prosent av lyden? merker ikke at du har dem  i ørene engang. Jeg utstår ikke snorking. Nesten manisk på å ikke få sove. Et par porpper og jeg hører ikke mer enn kanksje noe i det fjerne. Så langt borte at man ikke bryr seg. 

Hvilken type er dette? Har du link?

Hilsen kvinnelig snorker 

Anonymkode: 6ed9a...0e5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sovne først.

Det blir 2500 + moms.

Anonymkode: f8c96...7d3

Skrevet

Det finnes nesespray. Fungerte fint på meg. Hadde søvnapné. Tok andre tak.  Men nesespray hjalp veldig. 

AnonymBruker
Skrevet

Har han gradvis gått opp i vekt? Tungen deponerer fett som kroppen forøvrig. Tungen tar da mer plass i munnhulen og hindrer åndedrettet. Hos noen er det årsaken til snorking. Utredning er første bud. Og merkelig hvis du ikke har forsøkt ørepropper.

Anonymkode: b599d...f6c

AnonymBruker
Skrevet
Amistad skrev (8 timer siden):

Det er ganske vanlig å få infeksjoner i ørene om man bruker ørepropper regelmessig, pga det blir for fuktig og innestengt over lengre tid. 

Det eneste som egentlig funker er separate soverom, ts. 

Anonymkode: 58ca0...ae7

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Amistad skrev (12 timer siden):

Men jeg er den som hører det når 6-åringen våkner, med ørepropper som klarer å stenge ute snorkingen, vil jeg i alle fall ikke høre barnet. Har tenkt at det ikke er så farlig om et år eller to, når barnet er større og sover mer stabilt eller ikke blir redd, men holder ikke ut så lenge. 

Har nå tatt opp det med seng på 6-åringens rom. Heldigvis tar mannen det greit, tidligere har han bagatellisert det med at jeg er så sensitiv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...