Gå til innhold

Samvær med fare for omsorgssvikt

Anbefalte innlegg

Skrevet

I perioder utsettes barna for omsorgssvikt av faren på samvær. Han klarer ikke følge opp med leggetider, mat og hygiene. Og ikke minst, de har vært utsatt for vold og er fortsatt redd for det skal skje. Det er flere bekymringsmeldinger, men barnevernet tilbyr bare forskjellige kurs som ikke hjelper. Dette har foregått over flere år. Nå har det vært bra en lang periode så jeg vet jo den snart tar slutt og hva som venter. Jeg har kjempet mot barnevern og udugelige rettsvesen og nå orker jeg snart ikke mer. Ser ingen løsninger mer. Hvorfor fungerer han greit nok i bare perioder? Hva skal jeg  gjøre?

• Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Anonymaaaa skrev (11 minutter siden):

I perioder utsettes barna for omsorgssvikt av faren på samvær. Han klarer ikke følge opp med leggetider, mat og hygiene. Og ikke minst, de har vært utsatt for vold og er fortsatt redd for det skal skje. Det er flere bekymringsmeldinger, men barnevernet tilbyr bare forskjellige kurs som ikke hjelper. Dette har foregått over flere år. Nå har det vært bra en lang periode så jeg vet jo den snart tar slutt og hva som venter. Jeg har kjempet mot barnevern og udugelige rettsvesen og nå orker jeg snart ikke mer. Ser ingen løsninger mer. Hvorfor fungerer han greit nok i bare perioder? Hva skal jeg  gjøre?

Verden er syk!

Om du snakker høyt til barnet en gang, om barnet har hull på buksen(falt på vei til skolen, buksen var ny og hel..) om en liten filleting så meldes man til bv. Men om far er ute på det ene og det andre, er uforsvarlig og sende barna der,omsorgsvikt,vold osv ja da slipper de unna. Hadde det vært mor, Nei!

Forstå det den som kan!

Jeg hadde aldri klart å sende barna der, mammahjertet hadde ikke tålt det, men mange har ikke noe valg, for sender du ikke blir de vel fratatt deg! Trist!

Men de må no kunne pålegge han noe , barna skal ikke ha det sånn!

Anonymkode: 9291c...ddb

• Liker 6
Skrevet

Han henter de uansett på skolen så hjelper ikke holde hjemme.

AnonymBruker
Skrevet

Kan du gi beskjed til skolen at far ikke skal hente?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kunne dere prøvd fvk og fått hjelp der? Kanskje de kan hjelpe han med videre ting han trenger, henvise han noen plass?

Bedre sammarbeid og innsats for barna. Ikke godt å vokse opp i omsorgsvikt. Forstår det ikke, men bv skal gripe inn der det er omsorgsvikt, så hva søren driver de med?? Har du snakket med helsestasjon,lege osv?

Er det vold i bildet så du kan anmelde?

Noe du kan ta han på så han ikke får se barna om det er alvorlig?

Sinnemestringskurs?

Skrevet

Nei det kan man ikke.

Skrevet
Anonymaaaa skrev (Akkurat nå):

Nei det kan man ikke.

Kan ikke be skolen nekte han og hente

AnonymBruker
Skrevet
Anonymaaaa skrev (2 minutter siden):

Kan ikke be skolen nekte han og hente

Hva er det han gjør?

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er barna? Er de stor har de litt å si de og.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kunne dere prøvd fvk og fått hjelp der? Kanskje de kan hjelpe han med videre ting han trenger, henvise han noen plass?

Bedre sammarbeid og innsats for barna. Ikke godt å vokse opp i omsorgsvikt. Forstår det ikke, men bv skal gripe inn der det er omsorgsvikt, så hva søren driver de med?? Har du snakket med helsestasjon,lege osv?

Er det vold i bildet så du kan anmelde?

Noe du kan ta han på så han ikke får se barna om det er alvorlig?

Sinnemestringskurs?

Har prøvd fvk. Han har flere sinnemestringskurs og voldsanmeldelser på seg, 

Bv griper inn og trekker seg ut. Helsesykepleier har meldt bekymring.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor gamle er barna? Er de stor har de litt å si de og.

De endrer mening etter hans omsorgsevner.

AnonymBruker
Skrevet

Kan dere flytte langt bort? Så langt at det gjør regelmessig samvær umulig?

Anonymkode: f7ff4...de6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Om ingenting annet fungerer så er det bare 1 ting som gjenstår: Advokat og barnefordelingssak i retten 

Anonymkode: 9e4db...c33

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror det eneste man kan gjøre i sånne situasjoner er å gå rettens vei. Man kan jo også risikere å tape en rettsak, men hvis du har helsesykepleier på din side så er det hvertfall håp.

Anonymkode: 21fb9...5c7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Få deg advokat og kom dere langt vekk før barna sine liv blir ødelagt for godt! Har vokst opp i sånt og unner ingen andre det. Skulle ønske noen hjalp meg! Redd barna dine FØR det er forsent! 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Verden er syk!

Om du snakker høyt til barnet en gang, om barnet har hull på buksen(falt på vei til skolen, buksen var ny og hel..) om en liten filleting så meldes man til bv. Men om far er ute på det ene og det andre, er uforsvarlig og sende barna der,omsorgsvikt,vold osv ja da slipper de unna. Hadde det vært mor, Nei!

Forstå det den som kan!

Jeg hadde aldri klart å sende barna der, mammahjertet hadde ikke tålt det, men mange har ikke noe valg, for sender du ikke blir de vel fratatt deg! Trist!

Men de må no kunne pålegge han noe , barna skal ikke ha det sånn!

Nå er jeg enig med deg i det meste her, men hull i buksa og om du snakker høyt til barnet en gang vil heller ikke bli en sak i barnevernet.
Det ille her er at barnevernet eller rettsvesenet ikke gjør nok for slike barn som opplever det TS sine barn opplever. Det å leve i en slik frykt som barna må oppleve her er så skadelig. Hvor gamle er barna dine TS? 

Anonymkode: 3b21f...b78

AnonymBruker
Skrevet
Anonymaaaa skrev (10 timer siden):

Har prøvd fvk. Han har flere sinnemestringskurs og voldsanmeldelser på seg, 

Bv griper inn og trekker seg ut. Helsesykepleier har meldt bekymring.

Anbefaler å be flere melde bekymring. Helsesykepleier må gjøre det igjen (og følge opp!) og det samme må skolen. Du trenger å ha noen i ryggen som støtter deg. Om det har vært vitner til vold bør de også melde bekymring. 

Steg to er å kontakte advokat. Har du forresten snakket med krisesenter? De har mye erfaring med slikt. 

Anonymkode: e02f6...cfb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Om ingenting annet fungerer så er det bare 1 ting som gjenstår: Advokat og barnefordelingssak i retten 

Anonymkode: 9e4db...c33

Og der kan det gå fars vei dessverre, har opplevd noen horrible tilfeller, det er så du nesten ikke tror det du leser hva dommeren kan skrive/mene. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Og der kan det gå fars vei dessverre, har opplevd noen horrible tilfeller, det er så du nesten ikke tror det du leser hva dommeren kan skrive/mene. 

Nettopp det som skjedde oss.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Anbefaler å be flere melde bekymring. Helsesykepleier må gjøre det igjen (og følge opp!) og det samme må skolen. Du trenger å ha noen i ryggen som støtter deg. Om det har vært vitner til vold bør de også melde bekymring. 

Steg to er å kontakte advokat. Har du forresten snakket med krisesenter? De har mye erfaring med slikt. 

Anonymkode: e02f6...cfb

Alle disse du nevner har vært med.

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...