Gå til innhold

Slite med ereksjon i 40 års alderen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

For kvinners del må det jo være et mål å kunne gi ham ereksjon og lyst lenge før man når senga. Hvordan vekke lyst i ham i hverdagen? Det er jo det som er gøy.

Anonymkode: ffb65...599

Ikke så mange kvinner tenker sånn tror jeg. De som gjør det tror jeg blir holdt «ute av markedet» på tross av år og kilo.

Anonymkode: 8ceb4...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Kan man ikke bare godta at etter ett langt samliv så blir kanskje "vanilje" sex ikke lenger nok. Man må utvide reportoaret. Det betyr ikke at man må gå all inn for alle slags ablegøyer I senga.  For kvinners del må det jo være et mål å kunne gi ham ereksjon og lyst lenge før man når senga. Hvordan vekke lyst i ham i hverdagen? Det er jo det som er gøy. Ha som mål at han skal få ereksjon minimum en gang til dagen, flere i helger og ferier. Da må man bli kreativ og det er veldig gøy. For henne vil det også vekke lysten - å tirre og føle seg fin er jo deilig. 

 

Vi må slutte å fokusere på at all lyst handler om hva og hvordan vi gjør se sexuelle handlingene i senga. Man bør være sprengkåt allerede før man kommer seg dit. Begyn å let etter hva som vekker lyst og  ha det gøy. 

Jeg hører alle tenke "å ja jeg må være babe for å tirre ham, min jobb er altså å bli et objekt for ham....". Men hva så, lange samliv bevarer ikke lyst uten innsats. Og for en kvinne å leke med dette er gøy for henne også. Hvilke lukter liker han, hvordan kysse ham for å lokke frem en ereksjon hvordan få ham til å se på puppene og rumpa mi med lengsel.... Man trenger ikke å være babe, bare smart. Så godt som alle rumper blir pene i en god tights - finn en med tykkere stoff som dekker cellulitter. Nyt at øynene hans følger deg. Alle pupper blir fine i riktig topp uten bh. 

Anonymkode: ffb65...599

En liten kommentar til det uthevede. Noen kvinner synes sikkert dette er gøy, for egen del havner det rimelig langt opp på listen over ting som ikke er gøy. Sånn rett under ski og fotball, rett over å se maling tørke. I mitt eget hjem vil jeg kunne slappe av og være meg selv, på godt og vondt, jeg vil ikke være nødt til å tilpasse meg the male gaze i alt jeg gjør. Om jeg ikke kan være meg selv hjemme, hvor kan jeg være det da? 

Ja, jeg har aldri vært hun som er sexy. Jeg har alltid vært hun som er smart og morsom, og på en god dag kanskje litt søt. Det stopper der. Og jeg forventer, uansett sivilstatus, å kunne slappe av hjemme hos meg selv, og ikke spille en rolle som ikke er naturlig for meg på noen måte. Deilig å være singel nå, kjente jeg. 

Anonymkode: caa41...5f8

  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting endrer seg gjennom livet, og heldigvis slutter de spontane ereksjonene som regel i tyveårene. Har opplevd at libidoet kan ta seg opp igjen når de nærmer seg femti. Ting går opp og ned, bokstavelig talt.

Men du skriver at han sliter uten nærkontakt. Mange, uavhengig av kjønn trenger fysisk stimuli av noe slag for å bli klare. Dette er verken negativ reaksjon på deg, eller uvanlig. Det er jo forspill det også..? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Kan man ikke bare godta at etter ett langt samliv så blir kanskje "vanilje" sex ikke lenger nok. Man må utvide reportoaret. Det betyr ikke at man må gå all inn for alle slags ablegøyer I senga.  For kvinners del må det jo være et mål å kunne gi ham ereksjon og lyst lenge før man når senga. Hvordan vekke lyst i ham i hverdagen? Det er jo det som er gøy. Ha som mål at han skal få ereksjon minimum en gang til dagen, flere i helger og ferier. Da må man bli kreativ og det er veldig gøy. For henne vil det også vekke lysten - å tirre og føle seg fin er jo deilig. 

 

Vi må slutte å fokusere på at all lyst handler om hva og hvordan vi gjør se sexuelle handlingene i senga. Man bør være sprengkåt allerede før man kommer seg dit. Begyn å let etter hva som vekker lyst og  ha det gøy. 

Jeg hører alle tenke "å ja jeg må være babe for å tirre ham, min jobb er altså å bli et objekt for ham....". Men hva så, lange samliv bevarer ikke lyst uten innsats. Og for en kvinne å leke med dette er gøy for henne også. Hvilke lukter liker han, hvordan kysse ham for å lokke frem en ereksjon hvordan få ham til å se på puppene og rumpa mi med lengsel.... Man trenger ikke å være babe, bare smart. Så godt som alle rumper blir pene i en god tights - finn en med tykkere stoff som dekker cellulitter. Nyt at øynene hans følger deg. Alle pupper blir fine i riktig topp uten bh. 

Anonymkode: ffb65...599

Alle rumper blir pene i en tights hvis cellulitter skjules, og i riktig topp uten bh? Vaniljesex? 

Huff, her var det mye generalisering på en gang. Hvis du tenker at det er slik verden er og funker, er jo det trist. Du er sikker på at de vet hva som tenner de fleste, og du er i tillegg sikker på hva det gjør i hodet til "kvinner" om de kler seg sånn og sånn og får sånne og sånne blikk.

Tate er generelt ikke en god kilde til info...

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

En liten kommentar til det uthevede. Noen kvinner synes sikkert dette er gøy, for egen del havner det rimelig langt opp på listen over ting som ikke er gøy. Sånn rett under ski og fotball, rett over å se maling tørke. I mitt eget hjem vil jeg kunne slappe av og være meg selv, på godt og vondt, jeg vil ikke være nødt til å tilpasse meg the male gaze i alt jeg gjør. Om jeg ikke kan være meg selv hjemme, hvor kan jeg være det da? 

Ja, jeg har aldri vært hun som er sexy. Jeg har alltid vært hun som er smart og morsom, og på en god dag kanskje litt søt. Det stopper der. Og jeg forventer, uansett sivilstatus, å kunne slappe av hjemme hos meg selv, og ikke spille en rolle som ikke er naturlig for meg på noen måte. Deilig å være singel nå, kjente jeg. 

Anonymkode: caa41...5f8

Tro meg, du er også hun som er sexy. Det finnes utallige menn som liker naturlige, avslappende damer, fremfor ei de ikke kan røre i frykt for å ødelegge frisyren eller måten klærne er staget på..

Anonymkode: e40d4...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er normalt i følge statistikken.

Kjæresten min er 48. Han blir stiv bare av at jeg tar på han og kysser han. Sender jeg han litt sexting så tar det ikke mange minutter før han må runke 👀🤭

Anonymkode: 414de...7b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mye som er normalt. De siste årene har jeg datet fire forskjellige menn i alderen 36-53 og ingen av de hadde samme tenningsmønster eller libido. 
 

De to yngste slet litt med ereksjonen. Han ene beskrev det som at han mistet litt følelsen av og til og da forsvant litt av ereksjonen også. Han andre brukte veldig lang tid for å få utløsning. Felles for de to var små barn og ett stressende liv. 

Han på 46 hadde ett libido uten sidestykke og kunne ha flere runder ekterhverandre. Det ble fort 2-3 timer med 4-5 utløsninger. Han var bare rå på alle måter. Dessverre også en dust, men det er kanskje ikke noen sammenheng der. 

Så er det han på 53 som er en plass midt i mellom. Han har fortsatt våte drømmer og våkner av at spruten står en gang i blant. Han får ereksjon flere ganger gjennom dagen når han tenker på meg og er alltid klar, jeg behøver bare sende ett blikk. Han får ikke til flere runder på rad, men kan ta det rolig å vare så lenge eller kort jeg føler for.

Som du ser så er variasjonen stor og ganske tilfeldig. Jeg tror derfor det handler mer om hver enkelt mann og livssituasjonen hans sammen med fysiologien. Alder spiller nok inn, men kanskje ikke så mye som man kanskje skulle tro. 

Så ja, alt av dette er normalt. 

 

Anonymkode: f4c29...0e5

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Ikke så mange kvinner tenker sånn tror jeg. De som gjør det tror jeg blir holdt «ute av markedet» på tross av år og kilo.

Anonymkode: 8ceb4...fcf

Jeg er sånn og singel… 

Det er faktisk ikke alle menn som setter pris på sånn type lekenhet. Jeg synes jo også det høres merkelig ut, men sånn er det. Er overraskende mange menn som er kjedelige i sengen.. alle tror de ønsker seg en dame med ett stort libido til de faktisk får en😆

Anonymkode: f4c29...0e5

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nærmere 40, og for min egen del har det vært mer problemer siste 2 årene enn tidligere. Er akkurat i starten av utredning hos legen da jeg har en del blodprøver som viser utslag på lavt testosteron blant annet, som jeg har hatt sterk mistanke om ganske lenge pga en rekke symptomer. 

For mange tror jeg det kan ligge mye ubalanse i hormonene også, fordi er disse feil, blir det også dårligere lyst/ereksjon. Her er det store variasjoner blant folk, men verdt en titt om det er tegn på andre symptomer. Spent på hva fasiten blir hos meg. Jeg har vært avhengig av lav-dose taldafil for å fungere normalt, men det fjerner ikke alle andre symptomer jeg har. 

Anonymkode: 5ad9c...85c

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.3.2024 den 21.28):

Må bare «lufte» dette siden eg ikke har så mange å prate med når det gjelder temaet. Saken er at min samboer blir sjeldent hard ifm forspill. Enten må jeg ta på han eller han ta på seg selv for å bli hard. Kan noen ganger være litt tidkrevende de gangene og. De gangene han blir mest og fortest hard er de gangene jeg gir blowjob. Så vi får det til, men det krever litt innsats om jeg kan si det slik. Så lurer på om dette er vanlig for menn i 40 års alderen?🤔

Anonymkode: 92fb0...952

Det er nok ikke uvanlig. For min del har det nok litt med alderen (dessverre ikke så yr lenger som jeg en gang var :) ), men også litt med opplevde erfaringer.. Sistnevnte er jo kort og godt at "spenningen" ved å gjøre visse ting er langt lavere etter 10 år ++ enn første gangen man gjorde det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.3.2024 den 18.05):

Kan man ikke bare godta at etter ett langt samliv så blir kanskje "vanilje" sex ikke lenger nok. Man må utvide reportoaret. Det betyr ikke at man må gå all inn for alle slags ablegøyer I senga.  For kvinners del må det jo være et mål å kunne gi ham ereksjon og lyst lenge før man når senga. Hvordan vekke lyst i ham i hverdagen? Det er jo det som er gøy. Ha som mål at han skal få ereksjon minimum en gang til dagen, flere i helger og ferier. Da må man bli kreativ og det er veldig gøy. For henne vil det også vekke lysten - å tirre og føle seg fin er jo deilig. 

 

Vi må slutte å fokusere på at all lyst handler om hva og hvordan vi gjør se sexuelle handlingene i senga. Man bør være sprengkåt allerede før man kommer seg dit. Begyn å let etter hva som vekker lyst og  ha det gøy. 

Jeg hører alle tenke "å ja jeg må være babe for å tirre ham, min jobb er altså å bli et objekt for ham....". Men hva så, lange samliv bevarer ikke lyst uten innsats. Og for en kvinne å leke med dette er gøy for henne også. Hvilke lukter liker han, hvordan kysse ham for å lokke frem en ereksjon hvordan få ham til å se på puppene og rumpa mi med lengsel.... Man trenger ikke å være babe, bare smart. Så godt som alle rumper blir pene i en god tights - finn en med tykkere stoff som dekker cellulitter. Nyt at øynene hans følger deg. Alle pupper blir fine i riktig topp uten bh. 

Anonymkode: ffb65...599

Nei det må man ikke, og repertoaret bør aldri utvides utover det man selv føler seg komfortabel med. 

Mange menn opprettholder lysta kun på at det er et naturlig vedvarende behov for sex, og at det er deilig og tilfredsstillende. Kanskje synker behovet litt med årene, men det er også naturlig og en del av livet, uten at kvinnen da må gå utafor egen komfortsone for å gire ham opp. 

Repertoaret vårt har bestandig vært så vidt som vi begge føler oss komfortabel med, og jeg begynner ikke å trå over egne grenser nå når mannens behov naturlig har dalt litt. Jeg er da ikke så dum at jeg ødelegger meg selv seksuelt ved å tråkke over egne grenser for å gire ham opp ekstra. Jeg aksepterer at naturen går sin gang, nyter sex når vi begge har lyst, og begynner selvfølgelig ikke å ha oppførsel jeg ikke er komfortabel med og som går utover hva som er hyggelig/naturlig/godt for meg også. Gir ikke ham ekstra boost på egen bekostning. Også hans sexliv er avhengig av at vårt sexliv er godt og greit også for meg. At jeg ikke er noe ensidig sexservice for ham, til min seksualitet blir ødelagt av det. 

Om mannen trenger "sterkere" dop for å fungere godt like hyppig som tidligere er det gjerne bedre å ikke ha sex like ofte som tidligere, men når han har lyst, enn å begynne med sprell man ikke føler seg komfortabel med. Kvinnens seksualitet og velvære skal nemlig ikke ofres for hans. 

Repertoaret til folk er gjerne allerede det de er komfortabel med når alderen setter inn. 

Anonymkode: d876e...74d

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...