AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #1 Skrevet 15. mars 2024 1. Jeg skjønner ikke hva minstefradrag er. Er det likt for alle? Eller hvordan vet jeg hva mitt beløp er? Jeg flyttet i fjor ifm jobb. Det kostet nesten 16000. Ved et søk fant jeg: «Uansett må de samlede kostnadene overstige minstefradraget på 100 800 kroner. Har du brukt mer i fjor, kan du benytte post 3.2.2 Fradrag for faktiske kostnader.» Hva betyr dette? Og hvor skal jeg eventuelt legge flyttekostnader under? 2. Eierdel (i %) av formuesverdi av bolig. Hva menes med dette? Jeg står alene som eier av leiligheten. Men jeg har nedbetalt rundt 25%, resten er lån. Skal det stå 100% ettersom jeg er eier alene? Eller går det på hvor stor andel jeg faktisk eier utenom lån? Så dukker det sikkert fler spørsmål etterhvert:-) Anonymkode: cf0df...1e8
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #2 Skrevet 15. mars 2024 Du kan ikke fradragsføre flyttekostnader, de inngår i minstefradraget. Er du 100 % eier skal det stå 100% av boligen. Det har ingenting med lånet å gjøre. Anonymkode: abfc5...9b6
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #3 Skrevet 15. mars 2024 1. det inngår i minstefradraget. 2. det skal stå 100%. Anonymkode: b6ea3...06c
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #4 Skrevet 15. mars 2024 Skal jeg endre noe på minstefradraget? Eller er det der beløpet som kommer automatisk opp? Anonymkode: cf0df...1e8
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #5 Skrevet 15. mars 2024 Minstefradraget beregnes automatisk. Du kan ikke endre på det. Anonymkode: fcd8b...075 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #6 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skal jeg endre noe på minstefradraget? Eller er det der beløpet som kommer automatisk opp? Anonymkode: cf0df...1e8 Minstefradraget er automatisk beregnet og skal ikke endres. Les heller beskrivelsen om hvordan det er beregnet. Som alternativ til minstefradrag kan du bruke faktiske fradrag. Vanlige arbeidstakere har sjelden noen fradrag. I tillegg til flyttekostnadene dine kan det være kostnader til arbeidsutstyr, arbeidstøy etc. For deg er det mest lønnsomt å bruke minstefradrag. Anonymkode: 9a6a7...818
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå