AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #1 Skrevet 15. mars 2024 Har fått et intervju som saksbehandler. Er sykepleier og første gang jeg har søkt meg til noe annet enn vanlig sykepleierstilling. Så lurer litt på om noen som jobber som saksbehandlere i kommunen har tips til intervju? Hva spør de ofte om? Noe jeg burde lese meg opp på i forkant? Anonymkode: a11db...386
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #2 Skrevet 16. mars 2024 Er alltids lurt å lese seg opp på relevant lovverk. Har du videreutdannelse innen helserett? Har du «kun» bachelor så er det imponerende å komme på intervju i en slik stilling. Anonymkode: 31c53...89d
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #3 Skrevet 16. mars 2024 Kjennskapet til lovverk Datakunnskaper Personlig motivasjon hva kan du benytte deg av fra tidligere jobb i en saksbehandler jobb Anonymkode: cb894...2b1 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #4 Skrevet 16. mars 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Er alltids lurt å lese seg opp på relevant lovverk. Har du videreutdannelse innen helserett? Har du «kun» bachelor så er det imponerende å komme på intervju i en slik stilling. Anonymkode: 31c53...89d Hvorfor er det imponerende? De fleste saksbehandlerjobber krever kun 3 års uh. Jeg har forøvrig jobbet noen år som saksbehandler i staten; den største drittjobben jeg noen sinne har hatt (og ja, jeg har lang fartstid fra helsevesenet også). Ensformig, 8 timer stillesittende bak pc, dårlig betalt, enorm arb.mengde, giftig ledelse osv. Ikke noe å trakte etter ts. Sjekk ut turnoverrate før du ev sier ja. Anonymkode: 76e08...60d 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #5 Skrevet 16. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor er det imponerende? De fleste saksbehandlerjobber krever kun 3 års uh. Jeg har forøvrig jobbet noen år som saksbehandler i staten; den største drittjobben jeg noen sinne har hatt (og ja, jeg har lang fartstid fra helsevesenet også). Ensformig, 8 timer stillesittende bak pc, dårlig betalt, enorm arb.mengde, giftig ledelse osv. Ikke noe å trakte etter ts. Sjekk ut turnoverrate før du ev sier ja. Anonymkode: 76e08...60d Stillingen innebærer hjemmebesøk så er nok ikke bare stillesittende. Men syns det høres litt deilig ut med kontorjobb etter mye slit i pleien. Ledelse vil jo variere fra plass til plass vil jeg tro. Er ikke noe dårligere betalt enn en vanlig sykepleier annet enn at man ikke får kveld og helgetillegg. Men det er jo på usle 3000-4000 per måned. Overhodet ikke verd tiden vekk fra familie. Anonymkode: a11db...386 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #6 Skrevet 16. mars 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Er alltids lurt å lese seg opp på relevant lovverk. Har du videreutdannelse innen helserett? Har du «kun» bachelor så er det imponerende å komme på intervju i en slik stilling. Anonymkode: 31c53...89d Har ikke videreutdanning nei. Men er en litt liten plass så regner med det ikke er så mange søkere Anonymkode: a11db...386
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #7 Skrevet 17. mars 2024 Fokus på sluttbruker! Anonymkode: 704f0...93b
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #8 Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 17.3.2024 den 7.05): Fokus på sluttbruker! Anonymkode: 704f0...93b Kan du utdype litt mer? Anonymkode: a11db...386
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #9 Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 16.3.2024 den 23.05): Har ikke videreutdanning nei. Men er en litt liten plass så regner med det ikke er så mange søkere Anonymkode: a11db...386 Da er du heldig, her jeg bor er det veldig populære stillinger og klin umulig uten videreutdanning i helserett. Det var det jeg mente med imponerende☺️ Alltids greit å ha oversikt over de ulike lovverkene som ofte benyttes, samt saksbehandling. Ellers bare vær deg selv og prøv å slapp av ☺️ Spennende stilling, varierende i form av at ingen sak er lik, bør like kartlegging og ikke ha beslutningsvegring. Fin jobb i mine øyne, krysser fingrene for at du får jobben☺️ Anonymkode: 31c53...89d
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #10 Skrevet 19. mars 2024 On 3/16/2024 at 2:38 AM, AnonymBruker said: Er alltids lurt å lese seg opp på relevant lovverk. Har du videreutdannelse innen helserett? Har du «kun» bachelor så er det imponerende å komme på intervju i en slik stilling. Anonymkode: 31c53...89d Huh? Jeg har fagbrev innen elektro. Og har jobbet med saksbehandling i kommune i snart 8år. Personlig egnethet er bedre enn utdannelse Anonymkode: ac9d8...7d6 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #11 Skrevet 20. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 18.3.2024 den 13.54): Da er du heldig, her jeg bor er det veldig populære stillinger og klin umulig uten videreutdanning i helserett. Det var det jeg mente med imponerende☺️ Alltids greit å ha oversikt over de ulike lovverkene som ofte benyttes, samt saksbehandling. Ellers bare vær deg selv og prøv å slapp av ☺️ Spennende stilling, varierende i form av at ingen sak er lik, bør like kartlegging og ikke ha beslutningsvegring. Fin jobb i mine øyne, krysser fingrene for at du får jobben☺️ Anonymkode: 31c53...89d Det er fordi det er vikariat tipper jeg. Men de spurte en del spørsmål om hva jeg kan bidra med og de hintet til at videreutdanning egentlig er en fordel. De har en fast stilling utlyst som har en god del flere (og kvalifiserte) søkere. Så virket nærmest litt som at jeg kanskje bare var på intervju fordi jeg var den eneste som søkte vikariatet. Kan de ansette en av de som ikke har søkt stillingen da montro? La oss si de ikke får fast stilling. Kan vikariatet da gå til en av de likevel (om de ønsker det)? Anonymkode: a11db...386
Akryl Skrevet 20. mars 2024 #12 Skrevet 20. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 15.3.2024 den 18.10): Har fått et intervju som saksbehandler. Er sykepleier og første gang jeg har søkt meg til noe annet enn vanlig sykepleierstilling. Så lurer litt på om noen som jobber som saksbehandlere i kommunen har tips til intervju? Hva spør de ofte om? Noe jeg burde lese meg opp på i forkant? Anonymkode: a11db...386 Du må være i stand til å sette deg inn i regelverket. Så du må si at du er flink på juss og flink til å bruke Lovdata o.l.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå