AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #1 Skrevet 15. mars 2024 Da tenker jeg på blomstermedisin som homeopater og biopater gir oss pasienter. Anonymkode: dcb1e...564
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #2 Skrevet 15. mars 2024 Du kan like godt drikke vann fra springen. Anonymkode: f7b7b...9c8 10
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #3 Skrevet 15. mars 2024 Teknisk sett så kan det virke. Det kalles placebo. Medisinsk så er det ingen virkning. At vann kan "huske" er bare tull. Anonymkode: ed2e2...570 10
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #4 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du kan like godt drikke vann fra springen. Anonymkode: f7b7b...9c8 Det virker, det. Anonymkode: 13de6...178 1
K.B. Skrevet 15. mars 2024 #5 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Da tenker jeg på blomstermedisin som homeopater og biopater gir oss pasienter. Anonymkode: dcb1e...564 Nei. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #6 Skrevet 15. mars 2024 Men de har da flust av pasienter som kommer tilbake for flere timer? Ts Anonymkode: dcb1e...564
Gliffy Skrevet 15. mars 2024 #7 Skrevet 15. mars 2024 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker said: Men de har da flust av pasienter som kommer tilbake for flere timer? Ts Anonymkode: dcb1e...564 En homøopat setter gjerne av en hel klokketime til å prate med kunden. Mange syns det er godt å snakke ut om problemene sine til en som lytter empatisk og som de ikke føler at de plager siden de får betalt. "Medisinen" de gir ut er bare vann så den gjør ingenting utenom placebo. Endret 15. mars 2024 av Gliffy Autocorrekt retting 6 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #8 Skrevet 15. mars 2024 Man kan jo bare betale X-antal Kr. til en viss Pastor og bli helbredet bare ved å legge hånden på TV.har jeg hørt...... Anonymkode: fc919...8a1 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #9 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Men de har da flust av pasienter som kommer tilbake for flere timer? Ts Anonymkode: dcb1e...564 Det betyr da ingenting. Det er mange som lar seg lure av svindel Anonymkode: 2acec...238 4 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #10 Skrevet 15. mars 2024 altså, man kan si at det er placebo. Men vi hadde en hest en gang, som pga. allergi/eksem fikk homeopat medisin. Og ja, det hjalp. Mulig hester også kan ha placebo virkning da Aldri testet homeopati på meg selv. Anonymkode: d6c3a...29e 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #11 Skrevet 15. mars 2024 Lenge vurdert bli en blanding av coach, homeopat og fjernhealer, virker som det er mye penger i slikt. Beste er jo null utdannelse trengs Anonymkode: 95c2d...1cf 1 3
katties Skrevet 15. mars 2024 #12 Skrevet 15. mars 2024 Ja, noen gqnger gjør det dét... uvisst om det faktisk kun er placebo eller ikke. Hadde et tilfelle med allergimedisin der jeg fikk beskjed om av en LEGE at den er homeopatisk og veldig billig, men av en eller annen grunn har den fungert for noen - de vet ikke hvorfor. Visste jeg hva homeopatisk var? Jeg sa at, ja, da er virkningen i teorien kun pga placeboeffekt. Personlig ELSKER jeg placeboeffekten: det ER jo en reell effekt som oppstår (med mindre det kun er tilfeldig at folk ble friske). Klarer man å bli bra v.h.a overbevisningsevne så er det toppers synes jeg! I alle fall: allergiene kom etter hvert ikke opp på noen av de påfølgende testene, og før dette hadde jeg hatt plager i et par år 🤷♀️ Synes også det er riktig å selge homeopatiske ting veldig billig da - man selger jo ikke et produkt som har dyre aktive ingredienser eller krever klinisk testing, så lav pris skulle bare mangle. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #13 Skrevet 15. mars 2024 Nei!. Det er svindel. Anonymkode: 09805...575 4
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #14 Skrevet 15. mars 2024 Fremdeles like aktuell: https://tv.nrk.no/se?v=KMTE61006310 (Folkeopplysningen på NRK fra 2012, episode 2 om linken ikke virker) Anonymkode: 1438f...7b8 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #15 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): altså, man kan si at det er placebo. Men vi hadde en hest en gang, som pga. allergi/eksem fikk homeopat medisin. Og ja, det hjalp. Mulig hester også kan ha placebo virkning da Aldri testet homeopati på meg selv. Anonymkode: d6c3a...29e Hahahaha! Kun tilfeldigheter, selvsagt!😆 Alle som har et snev av naturvitenskapelig innsikt forstår at homeopatiske "medisiner" absolutt ikke kan ha noe som helst slags farmakologisk virkning. Anonymkode: f4314...673 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #16 Skrevet 15. mars 2024 1 minutt siden, katties said: Ja, noen gqnger gjør det dét... uvisst om det faktisk kun er placebo eller ikke. Hadde et tilfelle med allergimedisin der jeg fikk beskjed om av en LEGE at den er homeopatisk og veldig billig, men av en eller annen grunn har den fungert for noen - de vet ikke hvorfor. Visste jeg hva homeopatisk var? Jeg sa at, ja, da er virkningen i teorien kun pga placeboeffekt. Personlig ELSKER jeg placeboeffekten: det ER jo en reell effekt som oppstår (med mindre det kun er tilfeldig at folk ble friske). Klarer man å bli bra v.h.a overbevisningsevne så er det toppers synes jeg! I alle fall: allergiene kom etter hvert ikke opp på noen av de påfølgende testene, og før dette hadde jeg hatt plager i et par år 🤷♀️ Synes også det er riktig å selge homeopatiske ting veldig billig da - man selger jo ikke et produkt som har dyre aktive ingredienser eller krever klinisk testing, så lav pris skulle bare mangle. Tror jeg hadde anmeldt legen om han hadde foreslått noe slikt. Får sikkert kickbacks fra homeopaten. Anonymkode: 95c2d...1cf 2
Malum Skrevet 15. mars 2024 #18 Skrevet 15. mars 2024 (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): altså, man kan si at det er placebo. Men vi hadde en hest en gang, som pga. allergi/eksem fikk homeopat medisin. Og ja, det hjalp. Mulig hester også kan ha placebo virkning da Aldri testet homeopati på meg selv. Anonymkode: d6c3a...29e Og du kan med 100% sikkerhet si at det var den homeopatiske "medisinen" som virket, og ikke tilfeldighetene? Jeg har også hatt utslett en gang, over noen uker, som plutselig bare svant hen. Jeg tok ikke en eneste medisin. Hadde jeg tilfeldigvis trodd på homeopati og tatt det vannet homeopaten ga meg ville jeg selvsagt vært overbevist om homeopatiens fortreffelighet! Homeopati er plukket fra hverandre som svindel for lenge siden, og at folk fortsatt får praktisere dette vrøvlet er helt utrolig. Burde vært forbudt etter kvakksalverloven. Endret 15. mars 2024 av Malum 1 2
katties Skrevet 15. mars 2024 #19 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tror jeg hadde anmeldt legen om han hadde foreslått noe slikt. Får sikkert kickbacks fra homeopaten. Anonymkode: 95c2d...1cf Hvem vet, men de må selge temmelig mye av de når det koster 50 kr for en måneds forbruk da. Og legen var veldig på at det er homeopatisk - det skal ike være noe virkestoff der, er jeg virkelig interessert? Det var andre ting legrn kunne anbefale som haddr aktive stoffer osv. Dette var altså bare mitt eget valg, og som sagt: jeg er allergifri på en eller annen måte, og om medisinene bare hjalp meg med å "holde ut" til allergiene gikk over eller det var en annen grunn til at de forsvant, så var det både billigere for meg og jeg slapp å ta ekte medisin.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #20 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): At vann kan "huske" er bare tull. Anonymkode: ed2e2...570 Tenk på hvor mange ganger en liter vann har blitt pisset ut av snabelen til gamle svette karer (og kjerringer) i løpet av 200.000 år. Vil vi virkelig at vannet skal huske det? Anonymkode: b42c1...a8b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå