Gå til innhold

Når si at man er glad i hverandre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har datet en mann i noen mnd. Vi treffer ikke andre, men har ikke tatt noen prat om hvor vi står relasjonsmessig. Bare treffes og har det veldig fint sammen. Ingen av oss har vel «ord» som kjærlighetsspråk, så vi snakker nesten ikke om følelser selv om vi snakker om alt mulig annet.

Når sa du og daten/kjæresten at dere var glad i hverandre første gang? Var deg du eller partner som sa det? Hvilken setting?

Vanskelig synes jeg..og verste er vel å si det og så få en litt vag reaksjon tilbake🫤

Anonymkode: 6dabd...8fa

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Følt nesten det kunne vært meg som hadde skrevet innlegget, er i akkurat samme situasjon som deg ts. 🙈

Jeg tenkte jeg skulle kvinne meg opp å si det idag etter 3mnd dating, men skummelt ja. 

Har desverre ingen gode råd å komme med. 

 

Anonymkode: bf4d2...752

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

For oss kom det bare naturlig 🤷🏻‍♀️ Beste er vel å si det når du føler for det uavhengig av hva den andre føler eller klar for. Du kan bare eie dine egne tanker og følelser.

Jeg er veldig verbal og fysisk da. Glad jeg har funnet en med likt kjærlighetsspråk der🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi. En ting er å ikke ha "ord" som kjærlighetsspråk, men dette virker som dere begge har problemer generelt med kommunikasjon og det er ikke så bra. Man bør klare å si at man er glad i hverandre. Det er en helt ufarlig ting å si og såpass må man klare å bringe inn i et forhold. Man bør kunne sette ord på både gode og dårlige følelser i et forhold, ellers blir det veldig mye innestengte greier. 

Igjen blir jeg helt matt av folk som gjør kjæresteting (være sammen, sex osv)  i månedsvis, og ikke en gang klare å si hva slags forhold de har. For meg virker der ekstremt barnslig. 

Anbefaler å jobbe med kommunikasjon generelt og bli trygge på å kommunisere med hverandre. 

Anonymkode: 80068...940

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Oi. En ting er å ikke ha "ord" som kjærlighetsspråk, men dette virker som dere begge har problemer generelt med kommunikasjon og det er ikke så bra. Man bør klare å si at man er glad i hverandre. Det er en helt ufarlig ting å si og såpass må man klare å bringe inn i et forhold. Man bør kunne sette ord på både gode og dårlige følelser i et forhold, ellers blir det veldig mye innestengte greier. 

Igjen blir jeg helt matt av folk som gjør kjæresteting (være sammen, sex osv)  i månedsvis, og ikke en gang klare å si hva slags forhold de har. For meg virker der ekstremt barnslig. 

Anbefaler å jobbe med kommunikasjon generelt og bli trygge på å kommunisere med hverandre. 

Anonymkode: 80068...940

Det er vel den frykten for å bli avvist som ligger i bunn. Jeg er redd for å vise meg sårbar og føler jeg setter mye på spill ved å spør om hva han føler. Akkurat barnslig var vel å ta litt hardt i synes jeg. Men er enig i at vi kunne kommunisert mer åpent om følelser. Vi har lange forhold bak oss begge to, slutten av 30-åra.  

Anonymkode: 6dabd...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Følt nesten det kunne vært meg som hadde skrevet innlegget, er i akkurat samme situasjon som deg ts. 🙈

Jeg tenkte jeg skulle kvinne meg opp å si det idag etter 3mnd dating, men skummelt ja. 

Har desverre ingen gode råd å komme med. 

 

Anonymkode: bf4d2...752

Oppdater om du sa det da😊🤞🏼

ts

Anonymkode: 6dabd...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer også på dette da jeg allerede sitter med en «glad i deg» følelse når jeg er sammen med min nye mann. Men vi har ikke kjent hverandre særlig lenge å jeg er skadet etter et situationship som varte i 3 år. Jeg er veldig kjapp med følelser da, begge veier forsåvidt.  Tror ikke det kommer til å gå lang tid før vi er på glad i deg. 

Anonymkode: f1f21...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er vel den frykten for å bli avvist som ligger i bunn. Jeg er redd for å vise meg sårbar og føler jeg setter mye på spill ved å spør om hva han føler. Akkurat barnslig var vel å ta litt hardt i synes jeg. Men er enig i at vi kunne kommunisert mer åpent om følelser. Vi har lange forhold bak oss begge to, slutten av 30-åra.  

Anonymkode: 6dabd...8fa

Nemlig, "frykt" er nøkkelordet. Dere begge er redde for å kalle en spade for en spade og si dere er i et forhold (sorry, men det synes jeg er litt barnslig)  og dere er redde for å si hva dere føler. Jeg mener dette velment: Å ikke klare å kommunisere mer åpent og lære hverandre å føle dere trygge på hverandre, så legger dere opp til at dette havarerer. Det er allerede en tillitskløft mellom dere og den vil bare bli større. Fyll det gapet nå.

Ta en prat om kommunikasjon og inngå en pakt om at det alltid skal være lov å snakke til hverandre om hva man tenker og føler. Og det skal skal alltid møtes med anerkjennelse og et snev av takknemlighet for at man tør å si noe. Forbudt er negative tilbakemeldinger, hån, nedsettende kommentarer eller avvisning. Alt som er konstruktivt er bra så lenge det sies på en ryddig måte. Alle former for å anerkjenne hva den andre føler og samtid kunne dele hva man føler selv er bra. 

Do it now and thank me later. 

Du kan få en bedre versjon av dette hos en profesjonell psykolog, men jeg tror jeg sparte deg for noen tusenlapper og et havarert forhold her og nå. 

Anonymkode: 80068...940

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Oppdater om du sa det da😊🤞🏼

ts

Anonymkode: 6dabd...8fa

Jeg sa det idag, men fikk ikke den responsen jeg håpte på.

Håper det går bedre for deg ts 🤞😊

Anonymkode: bf4d2...752

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg sa det idag, men fikk ikke den responsen jeg håpte på.

Håper det går bedre for deg ts 🤞😊

Anonymkode: bf4d2...752

Å nei, så kjipt ! 

Anonymkode: f1f21...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg sa det idag, men fikk ikke den responsen jeg håpte på.

Håper det går bedre for deg ts 🤞😊

Anonymkode: bf4d2...752

Åhr så kjedelig😕 Hvordan responderte han da? 

ts

Anonymkode: 6dabd...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Har datet en mann i noen mnd. Vi treffer ikke andre, men har ikke tatt noen prat om hvor vi står relasjonsmessig. Bare treffes og har det veldig fint sammen. Ingen av oss har vel «ord» som kjærlighetsspråk, så vi snakker nesten ikke om følelser selv om vi snakker om alt mulig annet.

Når sa du og daten/kjæresten at dere var glad i hverandre første gang? Var deg du eller partner som sa det? Hvilken setting?

Vanskelig synes jeg..og verste er vel å si det og så få en litt vag reaksjon tilbake🫤

Anonymkode: 6dabd...8fa

Jeg sa «glad i deg» ganske tidlig, og han sa det samme tilbake. Jeg syns ikke «glad i deg» er så vanskelig å si, man sier det jo mye til familie og venner også. «Elsker deg» derimot, er jeg mye mer forsiktig med. Det har vi ikke sagt til hverandre enda, og det er jeg ikke klar til enda heller (har datet i 7 mnd og vært sammen i 4 mnd). 

Anonymkode: f0ca3...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke hvor lang tid det var gått, men kanskje 3mnd, så sa han han var glad i meg. For meg er det unormalt og si det, ikke oppvokst med det. 
Jeg tok meg selv i og slite litt med og si det tilbake, men gjorde det, fordi jeg mener det. Nå øver jeg litt på og være først🤭, tenker så ikke alltid han må si det for og høre det ifra meg.

Leit du ikke fikk ønsket respons når du sa du var glad i han.

Anonymkode: 24ae7...de7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han skrev det til meg ca 6 uker etter at vi møttes. Jeg er blitt så sykt glad i deg. Jeg elsket han allerede da, og det tror jeg han gjorde også, men vi måtte jo begynne et sted:) 

Anonymkode: 4e855...217

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sakt det ts? 😊

Anonymkode: bf4d2...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du sakt det ts? 😊

Anonymkode: bf4d2...752

Nope..har ikke truffet han de siste dagene pga jobb og barn. Så får se neste gang😊
 

ts

Anonymkode: 6dabd...8fa

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 17.3.2024 den 21.23):

Nope..har ikke truffet han de siste dagene pga jobb og barn. Så får se neste gang😊
 

ts

Anonymkode: 6dabd...8fa

Nå da?

Anonymkode: 2cf14...b30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...