AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #21 Skrevet 17. mars 2024 ... men her skal du få et siste forslag til mer smak, i det minste: https://www.foodandwine.com/recipes/soft-scrambled-eggs-ham-and-truffles Anonymkode: 1358f...e36 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #22 Skrevet 17. mars 2024 Her i huset er vi glad i salt og chili explosion (krydder). Ellers kan et lite dryss av parmensan være godt. Har vi gressløk, tar vi litt av det oppi også Anonymkode: b85a4...8c2 2
Sententia Skrevet 17. mars 2024 #23 Skrevet 17. mars 2024 Stekes i smør og tilsetter en skje creme fraiche
Rotemor Skrevet 17. mars 2024 Forfatter #25 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): For et svar i en tråd der mange har tatt seg tid for å gi deg svar på spørsmålet ditt. Hvor gammel du er sier lite om hverken kunnskap, erfaring, interesse eller evner til matlaging. Det at du i det hele tatt tar for gitt at klassikeren eggerøre skal kunne smaksettes på andre måter og faktisk trenger ekstra smak tyder imidlertid på at du feks ikke vet forskjellen på eggerøre og omelett, ikke lager særlig god eggerøre, eller muligens bruker mye ferdigmat (som er spiket med kunstige tilsetninger for å smake mer). Å latterliggjøre brukere som bare prøver å hjelpe deg er utrolig uhøflig. Dermed har vi i dag lært at alder heller ikke er noen garanti mot den slags. Anonymkode: 1358f...e36 😂
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #26 Skrevet 17. mars 2024 svartkatt skrev (På 15.3.2024 den 12.08): Tar den av varmen så snart som mulig, synes den smaker bedre når den ikke er gjennomstekt/kokt. Vi er forskjellige og bra er det. Jeg har salt, pepper og urtekrydder over først når det er stekt. Jeg slår all blandingen oppi steikepanna når det er blandet godt, setter på lokk og lar det steike seg en skorpe på passe varme (ikke brent) og halvveis når det har blitt fast produkt, så snur jeg det og får fin gylden steikeskorpe på begge sider, for det gir en god ekstra smak det også. Egg skal smake egg. Liker det best sånn. Anonymkode: fc72b...13f
svartkatt Skrevet 17. mars 2024 #27 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Vi er forskjellige og bra er det. Jeg har salt, pepper og urtekrydder over først når det er stekt. Jeg slår all blandingen oppi steikepanna når det er blandet godt, setter på lokk og lar det steike seg en skorpe på passe varme (ikke brent) og halvveis når det har blitt fast produkt, så snur jeg det og får fin gylden steikeskorpe på begge sider, for det gir en god ekstra smak det også. Egg skal smake egg. Liker det best sånn. Anonymkode: fc72b...13f Det er omelett du lager da 8
Rotemor Skrevet 17. mars 2024 Forfatter #28 Skrevet 17. mars 2024 Takk for mange gode tips!!! Jeg spiser eggerøre nesten hver dag da det er så mye jeg ikke kan spise. Så det er kjempefint å kunne variere krydder m.m 😊
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #29 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 16.3.2024 den 19.51): Salt, pepper, parmesan, gressløk. Ser ikke behov for å prøve noe mer. Anonymkode: f81ea...52b Som jeg skulle sagt det selv👌 Anonymkode: 1863b...0cf
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #30 Skrevet 17. mars 2024 Rotemor skrev (5 minutter siden): Takk for mange gode tips!!! Jeg spiser eggerøre nesten hver dag da det er så mye jeg ikke kan spise. Så det er kjempefint å kunne variere krydder m.m 😊 Selv liker jeg det best med noe av disse: parmesanost, gressløk, smør, salt/pepper. Men som du sier om det handler om at man spiser der hver dag; eggerøre med most banan og litt kanel. Smaker mye bedre enn du tror🙈🤣 Ost og skinkebiter purreløk Ost En skvis fra Tubeost du liker Urtesalt Ramsløk Anonymkode: 1863b...0cf 1 1
Rotehodet Skrevet 17. mars 2024 #31 Skrevet 17. mars 2024 Bytt ut melk eller fløte med rømme eller creme fraiche. Har selv gått over til Gorden Ramsey metoden. 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #32 Skrevet 19. mars 2024 Her var det mange gode tips til variasjoner av omelett 😊 Jeg synes fetaost er godt. Anonymkode: 7101d...8b7
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #33 Skrevet 19. mars 2024 Eggerøre skal smake som den er synes jeg. Har kun litt krydder i Anonymkode: f90ff...ca2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #34 Skrevet 19. mars 2024 Egg, salt, gressløk, skinkeost og smør Anonymkode: 680b8...c3d
Arild37 Skrevet 19. mars 2024 #35 Skrevet 19. mars 2024 Rotemor skrev (På 15.3.2024 den 12.04): Hva bruker du for å gi ekstra smak til eggerøre bortsett fra evt gressløk? 😊 Jeg bruker kun egg, salt og pepper, og godt med meierismør, det gjør stor forskjell, og evt gressløk om jeg har det tilgjengelig.
Anonymbruker*** Skrevet 19. mars 2024 #36 Skrevet 19. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 17.3.2024 den 6.20): For et svar i en tråd der mange har tatt seg tid for å gi deg svar på spørsmålet ditt. Hvor gammel du er sier lite om hverken kunnskap, erfaring, interesse eller evner til matlaging. Det at du i det hele tatt tar for gitt at klassikeren eggerøre skal kunne smaksettes på andre måter og faktisk trenger ekstra smak tyder imidlertid på at du feks ikke vet forskjellen på eggerøre og omelett, ikke lager særlig god eggerøre, eller muligens bruker mye ferdigmat (som er spiket med kunstige tilsetninger for å smake mer). Å latterliggjøre brukere som bare prøver å hjelpe deg er utrolig uhøflig. Dermed har vi i dag lært at alder heller ikke er noen garanti mot den slags. Anonymkode: 1358f...e36 Du høres jo ut Hellstrøm sjøl på sitt mest nesevise 😂 At noen liker å ha litt krydder i en eggerøre sier vell ikke noe spesielt om matkunnskaper ellers. Synes kommentaren tyder på at du ikke vet forskjell på ei brødskive og ett knekkebrød jeg.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #37 Skrevet 19. mars 2024 Om jeg lager eggerøre lager jeg den i smør med en spiseskje melk per egg, salt og gressløk. Liker den ikke veldig fast, men den skal heller ikke være rennende. Bruker slikkepott under lagingen. Lager jeg omelett skipper jeg gressløken, men har ost og skinke oppi, snur den ikke, men lar den steke seg god under før jeg folder den sammen. Anonymkode: 45e47...0a6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå