Gå til innhold

avbestille?


Gjest Gjest_live_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_live_*

er det noen som vurderer situasjonen slik nå, at det er farefullt å dra til egypt, og kommer til å avbestille,er i tvil hva vi skal gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ud går vel ut og advarer der det er nødvendig tenker jeg.

Jeg har ikke tenkt tanken på å reise til et muslimsk land i det hele tatt etter 112. september jeg da, men det er meg og jeg er litt pysete ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde ikke hatt noen problem med å reise til ett land bare fordi det var overvekt av muslimer der, men jeg ville sett veldig an hvordan kulturen ellers er i landet, styret i landet og litt flere slike ting.

også ville jeg forsøkt å finne ut om det er blitt frarådet å reise til landet fra en eller flere instanser, om det har vært antydninger til bråk der etc.

er ikke veldig pysete men synes det er viktig å sjekke opp forholdene dit man evt skal akkurat nå.

ikke fordi muslimer generellt er onde, men fordi det er forskjell og mye sinne pga noe som har blitt gjort av nettop nordmenn.

undersøk nøye, les og sjekk rundt på om. også hva danmark råder folk til. norge er ikke alltid kjappest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ventet med å avbestille for å se om situasjonen utvikler seg. UD fraråder nesten aldri oss å reise noen sted uansett. Følg magefølelsen din er mitt råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sett det an litt tror jeg.. Det spørs jo på når og hvor du skal reise, men jeg tror ikke jeg hadde vært så veldig redd i Egypt, men ting kan jo skje, iallefall siden det er en del turister fra Norge/Danmark der, men situasjonen der er vel ganske rolig uansett..

Selv har jeg bestilt meg reise til Syria, Libanon, Jordan, Israel + de Palestinske områdene og den vurderer jeg seriøst å avbestille nå :( Jeg som har gledet meg i snart et år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

utenriksdepartementet i danmark fraråder folk å reise til egypt nå, sverige er også på hold pga opptrapping av reaksjoner også i egypt.

Her er en reportasje om akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at Norge er så "kjipe" med å advare folk mot å reise da.. Husker den bombingen i Sharm el Sheik i høst, da heller frarådet ikke UD folk å reise.

jeg hadde IKKE reist! Garantert! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom dere selv ikke føler dere trygge på å reise, så hadde jeg ikke reist. Selv om UD går ut med at de ikke fraråder det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Pia_*

Jeg ville ikke reist. Husk at det skal mye til for at UD fraråder, både pga signalene det gir utad og fordi det innebærer store økonomiske konsekvenser for ersiesselskaper og sånn (mange ganger er faråding fra UD forutsetning for å få tilbake pengene..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror nok jeg ville reist, hvis det ikke er akkurat denne uken du skal avgårde. Jeg tror ting roer seg ned nokså raskt, og uansett er det du ser på TV og i pressen ekstremister som ikke er representative for vanlige folk. Jeg ville kanskje unngått Syria og Palestina akkurat nå i og med at situasjonen der er eksplosiv i alle fall, men egyptere er moderate og virker veldig sekulære.

Jeg har selv reist en del i muslimske land, og folk flest er ganske enkelt hyggelige og fornuftige mennesker. Vi var i Egypt like etter 11. september, og vi snakket med mange egyptere som hadde reflektert og nyansert syn på forholdet mellom Vesten og muslimske land.

Hvis du er usikker, kan du bare si Island eller Russland eller noe annet når folk spør hvor du er fra. Det pleide vi å gjøre i Egypt, for der visste alle selgerne stort sett at nordmenn er rike oljemillionærer som kan betale dyrt for souvenirer... Island hadde de ikke hørt om :)

Min erfaring fra Egypt etter 11. september og fra et Jordanbesøk like før Irakkrigen brøt ut, var at det er en enorm fordel å være et sted alle andre turister har stukket av fra. Vi bodde billig på luksushotell og hadde strendene for oss selv!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forhåpentligvis roer denne situasjonen seg ned snart. Hvis det er lenge til du skal reise, ville jeg sett det an.

Hvis det er ganske snart, ville jeg ha avbestilt. Det er slett ikke sikkert det skjer noe som helst i Egypt, og det kan hende du kunne ha fått en fantastisk ferie i Egypt. Men hvis det er sånn at dere bruker mye av ferien på å bekymre dere over hva som kan komme til å skje, er det ikke så veldig trivelig ferie. Da er det bedre å være et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...