Gå til innhold

Svar på testing ppt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barn blir testet/kartlagt av PPT på skolen i dag. Når kan vi forvente å få vite funn av denne kartleggingen/testingen? Skolen sendte henvisning for 14 dager siden, barnet har store skrive og leseutfordringer. Spesped koordinator på skole sa til PPT det hastet.  Vi har ikke fått noe brev eller melding om at PPT har mottatt henvisning-men det må de jo ha gjort siden de kartlegger/tester i dag? 

Anonymkode: 07d1f...84b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De skal være ferdig med sakkyndig rapport innen 90 dager, hvis jeg husker riktig. Min erfaring er at de gir lyd fra seg så nærme fristen som mulig.

Anonymkode: 56915...164

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

De skal være ferdig med sakkyndig rapport innen 90 dager, hvis jeg husker riktig. Min erfaring er at de gir lyd fra seg så nærme fristen som mulig.

Så da kan vi regne med å måtte vente til skoleslutt  til sommeren før vi forhåpentligvis får sårt tiltrengt hjelp,  og om de ikke rekker det før skoleslutt så blir det etter sommeren?  Greit å vite. Da forbereder vi oss på fortsatt tunge leksestunder, frustrasjon,  sinne og gråt,  og mye uvilje resten av skoleåret-så krysser vi fingrene for en mulig overraskelse 🤞

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Så da kan vi regne med å måtte vente til skoleslutt  til sommeren før vi forhåpentligvis får sårt tiltrengt hjelp,  og om de ikke rekker det før skoleslutt så blir det etter sommeren?  Greit å vite. Da forbereder vi oss på fortsatt tunge leksestunder, frustrasjon,  sinne og gråt,  og mye uvilje resten av skoleåret-så krysser vi fingrene for en mulig overraskelse 🤞

Jeg ville ikke hatt så store forhåpninger til tiltakene når PPT er ferdig heller, altså. PPT kommer bare med en anbefaling, og så er det opp til skolen (og eventuelt kommunen) å faktisk gjennomføre tiltakene.

Det er ikke meningen å fremstå ekkel, men jeg vil at du skal være klar over at anbefalingene og vedtakene fra PPT ofte ikke følges opp av skole og kommune.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ville ikke hatt så store forhåpninger til tiltakene når PPT er ferdig heller, altså. PPT kommer bare med en anbefaling, og så er det opp til skolen (og eventuelt kommunen) å faktisk gjennomføre tiltakene.

Det er ikke meningen å fremstå ekkel, men jeg vil at du skal være klar over at anbefalingene og vedtakene fra PPT ofte ikke følges opp av skole og kommune.

Og grunnen til det er at det ikke følger økonomiske midler med vedtaket og anbefalingene. Skolen fordeler sine ressurser på de elevene som er på skolen uansett. Dessverre er det sånn. Jeg har jobbet som lærer i barneskolen og har selv barn med spesielle behov. 

Håper det går bedre med barnet ditt og at det får god tilrettelegging på skolen.

Anonymkode: dc8fd...f58

AnonymBruker
Skrevet

Her går det ganske radig så fort saken har kommer inn. Kanskje et par uker mellom testing og tilbakemeldingsmøte og så sakkyndig en uke etter det igjen, og enkeltvedtak en uke etter det igjen, og en IOP i løpet av noen uker etter det. 

Anonymkode: f9a29...959

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Her går det ganske radig så fort saken har kommer inn. Kanskje et par uker mellom testing og tilbakemeldingsmøte og så sakkyndig en uke etter det igjen, og enkeltvedtak en uke etter det igjen, og en IOP i løpet av noen uker etter det. 

Takk for optimistisk tilbakemelding. Vi bor i en kommune som ikke har så mye penger, så har vært mye lokalsnakk om penger til bl.a vedtaksjobbing se siste årene. Håper hun får hjelp, at skolen er villig (vi kan bet selv om det er det som må til),,,,,håper vi får er svar rett over påske da. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for optimistisk tilbakemelding. Vi bor i en kommune som ikke har så mye penger, så har vært mye lokalsnakk om penger til bl.a vedtaksjobbing se siste årene. Håper hun får hjelp, at skolen er villig (vi kan bet selv om det er det som må til),,,,,håper vi får er svar rett over påske da. 

Fattig kommune her også, og ligger et stykke ned sosiokulturelt sett... Men dette har med vår  (altså skolens) PPTkontakt og rektor å gjøre! Begge to er fantastiske mennesker som får ting gjort. Det følger ikke med penger nei, men vi omorganiserer skoledriften for å følge vedtak, og en sakkyndig hjelper uansett lærerne på vei med å se elevens styrker og svakheter på en annen måte enn de kanskje  har oppfattet tidligere. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og grunnen til det er at det ikke følger økonomiske midler med vedtaket og anbefalingene. Skolen fordeler sine ressurser på de elevene som er på skolen uansett. Dessverre er det sånn. Jeg har jobbet som lærer i barneskolen og har selv barn med spesielle behov. 

Håper det går bedre med barnet ditt og at det får god tilrettelegging på skolen.

Anonymkode: dc8fd...f58

Det fikk vi og erfare. Var som natt og dag da barne gikk til privat. Der fikk barne det ppt skrev fra dag 1. Mens i offentlig ble det så og si borte alt . Til og med assistent timer ble borte så skolen fikk til slutt bot pga de ikke fulgte opp regler i forhold til svømming.

Så til ts

Svar fra ppt fikk vi løpet av 14 dager. 

Anonymkode: 04234...432

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...