hecuba Skrevet 4. februar 2006 #1 Skrevet 4. februar 2006 Hva slags vin liker du best? Er det en spesiell du er spesielt glad i?
Gjest Virvel Skrevet 4. februar 2006 #2 Skrevet 4. februar 2006 Jeg er en pysete vindrikker, så jeg liker bare veldig søte hvitviner. Disse er blant favorittene: Sol del Mediterráneo Señorita - har skrukork og er derfor perfekt når man skal på vorspiel hos noen med dårlig plass i kjøleskapet (den kan ligge), eller som ikke har korketrekker :icon_smile: Andante ...og ingen av dem koster mer enn 100 kroner heller. Jeg er jo student.
Salt Skrevet 4. februar 2006 #3 Skrevet 4. februar 2006 Jeg foretrekker rødvin. Har ingen spesiell favoritt, men er veldig glad i spansk vin.
Scheherazade Skrevet 4. februar 2006 #4 Skrevet 4. februar 2006 Jeg liker godt en portugisisk vin som heter Segada. Koster like under 100-lappen,
Brunhilde Skrevet 4. februar 2006 #5 Skrevet 4. februar 2006 Jeg er glad i rødvin og til hverdags er Kumala fra Sør Afrika en sikker vinner. Ellers kan jeg godt drikker en Mateus Rosé eller en Gatao om sommeren.
LilleMy Skrevet 4. februar 2006 #6 Skrevet 4. februar 2006 Jeg liker Italiensk Toscanere, særlig '95 og '97 årgangene, og jeg er veldig glad i Franske Bordeauxviner type grand cru 90-95 årganger. mmmmmmmm
Rosenrød Skrevet 4. februar 2006 #7 Skrevet 4. februar 2006 Jeg liker best søte, musserende hvitviner som for eksempel Martini Asti.
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2006 #8 Skrevet 4. februar 2006 Señorita - har skrukork og er derfor perfekt når man skal på vorspiel hos noen med dårlig plass i kjøleskapet (den kan ligge), eller som ikke har korketrekker :icon_smile: ← Finnes det altså noen som faktisk LIKER Senorita? Og jeg som trodde det var noe man bare drakk som fjortiser fordi det var det billigste på pol-lista. Hm... Kanskje den har blitt bedre siden sist jeg drakk den. Det er jo noen år siden nå.
Gjest GreenSky Skrevet 4. februar 2006 #9 Skrevet 4. februar 2006 Jeg har egentlig ingen favoritter, liker både rød og hvit, men liker ikke søte viner, og ikke rose.
summer25 Skrevet 4. februar 2006 #10 Skrevet 4. februar 2006 Rødvin: Marqués de Cáseres Periquita Concha y Toro Hvitvin: Dopff & Irion Riesling Laroche Chablis
Gjest Gjesta Skrevet 4. februar 2006 #11 Skrevet 4. februar 2006 Liker bare en hvitvin, men mange røde. Masi er en høydare, for det var den vi begynteå drikke når vi skulle lære oss å drikke vin
Gjest gjest1 Skrevet 5. februar 2006 #12 Skrevet 5. februar 2006 Drikker mest rødvin og en absolutt favoritt er Senorio de los llanor, Gran Reserva, Valdepenas fra Spania. Det er en knallgod vin men det skal sies at det er utrolig mye bra rødvin altså. Hvitvin drikker jeg svært sjelden men er mest glad i tørr hvitvin, og en kjølig rosèvin på varme sommerdager er heller ikke å forakte.
Gjest Carmensita Skrevet 5. februar 2006 #13 Skrevet 5. februar 2006 Har en tendens til å velge spansk rødvin, gjerne Rioja. Hvitvin liker jeg best om sommeren og da blir det ofte en eller annen tysk vin. Musserende hvitvin er også veldig godt, velger gjerne spansk eller tysk. Når jeg ønsker å prøve noe nytt spør jeg alltid på vinmonopolet.
Lillesøster Skrevet 5. februar 2006 #14 Skrevet 5. februar 2006 Det finnes utrolige mange gode viner. Men vinen blir best til mat, synes jeg, selv om jeg også drikken vin uten mat. Og når man skal ha en god vin til maten, må vinen stemme overens til maten. Derfor må man lete for å finne akkurat DEN vinen som smaker best der og da. Finnes uthorvelig mange av dem.
Gjest Aloha Skrevet 5. februar 2006 #15 Skrevet 5. februar 2006 Er spesielt glad i cabernet sauvignon - blant annet er det mange gode chilenske. Luna, La Vida, Undurraga, og mange andre jeg ikke kommer på navnene til. Rødvin er nam!
Leo Skrevet 5. februar 2006 #16 Skrevet 5. februar 2006 Blant rødvinene, er det de italienske Amaronevinene som er min favoritt og en iskald Chablis om sommeren er alltid en sikker vinner. Jeg er også fryktelig glad i champagne.
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2006 #17 Skrevet 5. februar 2006 chapelle du bois-fransk rødvin,nydelig. koster bare 86 kr
monja Skrevet 5. februar 2006 #18 Skrevet 5. februar 2006 Jeg drikker ikke rødvin i så stor grad, men hvitvin av og til er ikke å forakte. Min favoritt er Green Lable.
Gjest lillelou Skrevet 5. februar 2006 #19 Skrevet 5. februar 2006 Jeg er ganske håpløs når det gjelder å huske navn på vin, det er flaska jeg husker. Av rødvinene er min favoritt for tida en italiensk en som har en liten bit av en druegren surra fast rundt halsen.Av hvite viner er Dr.Loosens viner stadig vekk en favoritt.
Gjest 2324 Skrevet 5. februar 2006 #20 Skrevet 5. februar 2006 Jeg liker ikke rødvin, men er veldig glad i hvitvin. Favorittene må være Torres vinene, og hvis den skal drikkes uten mat, synes jeg San Valentin er det beste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå