Gå til innhold

Klær under scrubs


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jobber i akuttpsykiatrien, vi har ikke hatt uniformer før (ingen kommentar), men vi skal heldigvis få det nå. Hva har dere under? Jeg er kald av meg og kommer til å fryse i bare uniformen. Hva er fornuftig under buksene, tights? Ullongs? Antar at det bare blir tynne gensere og ulltrøyer  under overdelen. Har skjønt at vi får noe uniform "jakker" også, men de er like tynne som overdelene så ikke spesielt varme. 

Anonymkode: 77f2d...49f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville gått for trøye (og evt. longs) i merinoull.

Anonymkode: 91ae6...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker ikke lange ermer under trøyen, bruker heller den engsngsjakken over.

Vil ikke ha med.meg smitte og annet fra pasienter hjem. Dere brukte privatklær? 😯

Synes det er mer enn varmt nok uten noe under.

 

Anonymkode: 09865...331

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker singlett eller kortermet trøye i ull under uniformen. Ellers er det helt vanlig i psykiatrien å ikke bruke uniform. Er litt forskjell på å stelle et infisert sår med joggebukse vs miljøterapi. 

Anonymkode: 82cea...44d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Bruker singlett eller kortermet trøye i ull under uniformen. Ellers er det helt vanlig i psykiatrien å ikke bruke uniform. Er litt forskjell på å stelle et infisert sår med joggebukse vs miljøterapi. 

Anonymkode: 82cea...44d

Er vel ikke sjelden man er borti både avføring og blod og annet i akuttpsykiatrien da. 

Anonymkode: 15e42...da1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akuttpsykiatri er definitivt et sted hvor uniform er nødvendig. Både mtp gris og søl, og med tanke på eks voldsrisiko. Jeg og de aller fleste av mine kollegaer bruker tynn ulltrøye under. Og at den er såpass løs at den er lett å bare dra opp ermene under uniformen om det er grisete arbeid.

Anonymkode: d91e0...6e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jobber i akuttpsykiatrien, vi har ikke hatt uniformer før (ingen kommentar), men vi skal heldigvis få det nå. Hva har dere under? Jeg er kald av meg og kommer til å fryse i bare uniformen. Hva er fornuftig under buksene, tights? Ullongs? Antar at det bare blir tynne gensere og ulltrøyer  under overdelen. Har skjønt at vi får noe uniform "jakker" også, men de er like tynne som overdelene så ikke spesielt varme. 

Anonymkode: 77f2d...49f

Jeg jobber i samme bransje. Vi har tilgang til tynne bomullsgensre å bruke under, evt fleecejakker eller engangsjakker over. Jeg bruker enten det, eller mine egne tynne bomullsgensre under. Under buksa bruker jeg tights eller strømpebukse, evt ullongs. På sommeren trengs selvfølgelig ingenting. 

Anonymkode: 7cead...29f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...