Gå til innhold

Gyldig fravær


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Må ha 75% oppmøte i 2 av emnene jeg har dette semesteret. Har møtt opp 50% nå 2 av 4 oppmøtedager - men er det noen som veit om det blir godkjent som 75-100% oppmøte om man har godkjent sykemelding på en eller to av de neste oppmøtene? 
 

Spørr fordi jeg har lang reisevei, er høygravid med ekstreme bekkensmerter og klarer derfor såvidt å sitte oppreist på de harde stolene på skolen😂

 

på forhånd takk

Anonymkode: 8933f...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hei.

Må ha 75% oppmøte i 2 av emnene jeg har dette semesteret. Har møtt opp 50% nå 2 av 4 oppmøtedager - men er det noen som veit om det blir godkjent som 75-100% oppmøte om man har godkjent sykemelding på en eller to av de neste oppmøtene? 
 

Spørr fordi jeg har lang reisevei, er høygravid med ekstreme bekkensmerter og klarer derfor såvidt å sitte oppreist på de harde stolene på skolen😂

 

på forhånd takk

Anonymkode: 8933f...6e0

Hvis du er gravid har du kanskje rett til noe tilrettelegging, de neste som kan gi deg riktig svar på dette er studiestedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss gjelder at når det er 100% oppmøte, finnes ingen gyldig fravær. Ved 70% obligatorisk oppmøte, må vi legge til rette for at studenter som er med i ulik verv, toppidrett osv kan få eget opplegg for å få godkjent. Dette gjelder ikke for sykdom. Du vil nok uansett ikke få godkjent fravær hvis det er som hos oss, for der er det faglig begrunnet hvorfor studenter må være nok tilstede før de kan gå opp til eksamen. Men det kan fungere annerledes hos dere.

Anonymkode: 15c8b...87e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mezzosoprena skrev (9 minutter siden):

Hvis du er gravid har du kanskje rett til noe tilrettelegging, de neste som kan gi deg riktig svar på dette er studiestedet.

Takk. Skal ringe å høre imorgen

Anonymkode: 8933f...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hos oss gjelder at når det er 100% oppmøte, finnes ingen gyldig fravær. Ved 70% obligatorisk oppmøte, må vi legge til rette for at studenter som er med i ulik verv, toppidrett osv kan få eget opplegg for å få godkjent. Dette gjelder ikke for sykdom. Du vil nok uansett ikke få godkjent fravær hvis det er som hos oss, for der er det faglig begrunnet hvorfor studenter må være nok tilstede før de kan gå opp til eksamen. Men det kan fungere annerledes hos dere.

Anonymkode: 15c8b...87e

Vi har 75% oppmøte som krav. Dvs jeg må møte opp en gang til i begge emnene, altså 3 av 4 oppmøter. Er samlingsbasert, så er veldig lite oppmøte generelt. Ja, men da får jeg ringe skolen imorgen å høre, kanskje jeg kan få tilrettelagt noe. Er jo lite vits i at jeg skal kjøre langt for å høre på noe jeg ikke får med meg uansett pga smerter, for så å dra hjem😂 

Anonymkode: 8933f...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte før tida, og gikk derfor glipp av én forelesning. 

Da måtte jeg tilbake året etter for å være tilstede i den ene forelesningen for å få faget godkjent 🤪

Faget hadde mappeevaluering, så alt var levert og klart. Men jeg fikk ikke godkjent før jeg var der den ene timen. 

Anonymkode: f9f3e...e93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...