Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er 3. årsstudent på vernepleie og fikk F på hjemmeeksamen over 3 døgn. Skjønte ikke hvorfor i alle dager jeg hadde strøket da jeg vanligvis får A eller B. Ba om begrunnelse og fikk denne i dag. Hadde strøket fordi jeg hadde 1501 ord og det var maks 1500 ord. Nederst i oppgaven hadde jeg skrevet «validitet» som stikkord til meg selv og glemt å fjerne det. Under kildene!!!!! Er dette normalt? Skjønner at man har regler men dette er det mest rigide jeg har vært borti noensinne 😅

Anonymkode: 0c106...186

• Liker 3
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har vært sensor flere ganger, og ikke vært borte i et så rigid krav. Annet fagfelt, men jeg ville aldri strøket noen på å bomme på en sånn formalitet med så liten margin.

Uansett må du bare klage. Når du har fått F, har du ikke noe å tape på det.

Anonymkode: 83f90...3d8

• Liker 12
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har vært sensor flere ganger, og ikke vært borte i et så rigid krav. Annet fagfelt, men jeg ville aldri strøket noen på å bomme på en sånn formalitet med så liten margin.

Uansett må du bare klage. Når du har fått F, har du ikke noe å tape på det.

Takk! Har allerede klaget, spent på utfallet 😅

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk! Har allerede klaget, spent på utfallet 😅

Oppdater gjerne med hvordan det går! Interessant å høre om klagesensor vurderer det annerledes.

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skal stryke på dette må helseministeren i fengsel 😅 Men så du ikke ordtellingen vise 1501?

Anonymkode: 99741...277

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Lykke til med klagen! :)

Jeg mener jeg hadde 2004 eller 2007 ord da det skulle være maks 2000, det gikk helt fint. Hadde da beskåret hele oppgaven for alle unødvendige fyllord og annet, så jeg tok sjansen på å levere med så få ord over maksgrensen. Jeg fikk ganske mye bedre karakter enn en klassevenninne som leverte med ca 1990 ord.

Anonymkode: 4c31e...b77

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det skal ikke være mulig.. Alle opererer vel med pluss/minus 10%, så at du har ETT ord over og stryker på det virker helt galskap. Skrev de virkelig bare det i begrunnelsen for stryk? 

Du kan i hvert fall klage med god samvittighet, og være ganske så sikker på at du ender opp med ståkarakter. Flaut av sensor!

Hilsen lærer (som har operert med 10% slingringsmonn ved alle studiesteder jeg har levert oppgaver til, og aldri fått tilbakemelding om at det ikke har vært greit).

Anonymkode: 78acd...2d0

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

I lys av den senere tids hendelser tror jeg faktisk media ville vært interessert i denne saken. 

• Liker 2
  • Nyttig 7
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Er 3. årsstudent på vernepleie og fikk F på hjemmeeksamen over 3 døgn. Skjønte ikke hvorfor i alle dager jeg hadde strøket da jeg vanligvis får A eller B. Ba om begrunnelse og fikk denne i dag. Hadde strøket fordi jeg hadde 1501 ord og det var maks 1500 ord. Nederst i oppgaven hadde jeg skrevet «validitet» som stikkord til meg selv og glemt å fjerne det. Under kildene!!!!! Er dette normalt? Skjønner at man har regler men dette er det mest rigide jeg har vært borti noensinne 😅

Her har du ikke fulgt reglene for oppgaven, og en normal konsikvens er da stryk.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis du skal stryke på dette må helseministeren i fengsel 😅 Men så du ikke ordtellingen vise 1501?

Hadde totalt ca 1900 ord fordi kilder, tekst tilhørende graf og introduksjon (empirisk artikkel) ikke var tellende i kravet om 1500 ord. Jeg sjekket mange ganger at det var akkurat 1500 ord jeg hadde, men så hadde jeg oversett det ene ordet jeg hadde skrevet inn under kildene som påminnelse 😅

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Om dette er begrunnelsen, er du vel uansett innenfor 10% som iallfall alle studiene jeg har gått på har operert med når det kommer til eksamener, bachelor og master. Tipper du får en annen karakterer når klagen er ferdig behandlet😊

Anonymkode: 2cd0f...d9b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det skal ikke være mulig.. Alle opererer vel med pluss/minus 10%, så at du har ETT ord over og stryker på det virker helt galskap. Skrev de virkelig bare det i begrunnelsen for stryk? 

Du kan i hvert fall klage med god samvittighet, og være ganske så sikker på at du ender opp med ståkarakter. Flaut av sensor!

Hilsen lærer (som har operert med 10% slingringsmonn ved alle studiesteder jeg har levert oppgaver til, og aldri fått tilbakemelding om at det ikke har vært greit).

Anonymkode: 78acd...2d0

Takk for svar :) Det sies at det er 10% slingringsmonn vanligvis når det ikke står «maks» for da er det ikke et eneste ord over tydeligvis. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hadde totalt ca 1900 ord fordi kilder, tekst tilhørende graf og introduksjon (empirisk artikkel) ikke var tellende i kravet om 1500 ord. Jeg sjekket mange ganger at det var akkurat 1500 ord jeg hadde, men så hadde jeg oversett det ene ordet jeg hadde skrevet inn under kildene som påminnelse 😅

Den er lei. Som om du hadde skrevet "husk å telle ord" og fått stryk for fire ord for mye 😅 Håper det ordner seg for deg. Hvis ikke er i hvert fall Kjerkol screwed, så mye er sikkert.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den er lei. Som om du hadde skrevet "husk å telle ord" og fått stryk for fire ord for mye 😅 Håper det ordner seg for deg. Hvis ikke er i hvert fall Kjerkol screwed, så mye er sikkert.

Nettopp! Jeg skriver masse rare notater til meg selv som «SETT INN KILDE!!!!» eller «FJERN SAMMENLIGNING!!!» så jeg kunne faktisk like skrevet «HUSK Å TELLE ORD» 🤣

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Tobias001 skrev (6 minutter siden):

Her har du ikke fulgt reglene for oppgaven, og en normal konsikvens er da stryk.

Nei, en normal konsekvens for det ts har gjort er ikke stryk. Det er ekstremt strengt, og ts vil høyst sannsynlig få en annen karakter når klagen er ferdig behandlet.

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei, en normal konsekvens for det ts har gjort er ikke stryk. Det er ekstremt strengt, og ts vil høyst sannsynlig få en annen karakter når klagen er ferdig behandlet.

Regler er regler. Dagens ungdom må lære seg til at det ikke alltid sys puter under armene deres!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker reglene bør være mest mulig like det de er i arbeidslivet. Hvis man får beskjed om å skrive en rapport og plagierer andres arbeid bør det reageres. Men tror bare den mest atale sjef vil gi deg sparken hvis du skriver "husk å se over" og glemmer å slette det igjen. 

Kanskje tenke på denne til neste gang?

https://absurdgalleriet.no/karl-gikk-alltid-svarene-innlevering-2/

Skrevet

Uff, dette høyres veldig rart ut! Det var i allefall 10% pluss/minus når eg tok høgare utdanning

AnonymBruker
Skrevet
Emas skrev (14 minutter siden):

Uff, dette høyres veldig rart ut! Det var i allefall 10% pluss/minus når eg tok høgare utdanning

Hvis det er oppgitt «1500 ord», ja. Men ikke hvis det er «1200-1500 ord» eller «max 1500 ord».

Anonymkode: 01852...c6a

• Liker 1
Gjest lavmålet
Skrevet
Tobias001 skrev (36 minutter siden):

Nei, det er det ikke. Man kan få trekk i karakter, men med ett ord for mye er selv det nokså overdrevet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...