Gå til innhold

Er nuggets med ris fullverdig middag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har en diskusjon i familien om kyllingnuggets med ris en en ordentlig middag. Eller, det er mer snakk om nuggets i det hele tatt er middag, uavhengig av det en har ved siden av som ris , grønnsaker etc.

Hva synes dere?

Anonymkode: 4ff69...2b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Man blir sikkert mett der og da, men det har jo veldig lite næringsverdi. Hadde aldri servert det her hjemme uten grønnsaker eller salat.

Anonymkode: 457fc...03a

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at en middag uten grønnsaker ikke er fullverdig uansett hva den ellers består av, men samtidig mener jeg også at man ikke trenger ha fullverdig middag hver dag. Man blir mett av nuggets og ris og mange synes sikkert det er godt også. Noen ganger spiser man noe mest fordi det er lettvint eller bare fordi det er godt og det er faktisk bra nok. Det viktigste er totalen og ikke enkeltmåltider.

• Liker 25
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For at en middag skal være fullverdig, må den inneholde grønnsaker. 

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuggets har vel gjerne et ganske labert næringsinnhold og høyt energiinnhold, da de i prinsipp er et farseprodukt med griljering på utsiden. 

Uten grønnsaker er en nuggetsmiddag temmelig verdiløs. 

Endret av Ullvott
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her spiser vi nuggets, salat og ris/nachochips til middag fra tid til annen. Vi blir mett og er fornøyd med det. 

Hva som er fullverdig middag kommer ann på deg og husholdningen din. Ikke alle andres mening. 

Pannekaker med bacon er en fullverdig middag her som vi spiser fra tid til annen når vi har lyst - mens noen vil påstå barna får dessert til middag. 

Anonymkode: 19a78...fc4

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nuggets uten tilbehør er ikke middag. Nuggets med tilbehør kan være middag. En middag må bestå av kjøtt/fisk eller alternativer til dette, samt grønnsaker, og ofte er det fint med ris, pasta, potet eller lignende, selv om det ikke nødvendigvis er sunt. Potet kan mette godt og lenge. 

Nuggets med salat/grønnsaker på sida kan være middag, men jeg tenker mest i retning lunsj. Det kan fungere som middag i ny og ne om man har dårlig tid, f.eks når man skal sende barna på trening og man nesten løper hjem fra jobb, kaster i oss mat og ut av døra igjen. Tilsetter man potet eller annet, så føles det mer middagsaktig. Vi gjør det med fiskepinner iblant. 

Anonymkode: 15942...bca

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det går vel an å spise det som middag en sjelden gang, men jeg ville ikke kalt det en fullverdig middag, på samme måte som jeg ikke ville kalt grandiosa eller posesuppe for en fullverdig middag. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker at om ikke kyllingnuggets med ris og grønnsaker ikke er en bra nok middag, når spiser man nuggets da? 

Er ikke dette et kyllingblandingsprodukt, på samme måte som feks kyllingpanetter?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

For meg er alt som spises som "hovedmåltid" mellom 15 og 22 en fullverdig middag. Om det så er biff med salat, brødskiver eller vafler.

Anonymkode: fb097...4c2

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fullverdig middag for et kresent barn? Ja.

Fullverdig middag for en voksen? Nei.

Anonymkode: 0bc19...002

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Har en diskusjon i familien om kyllingnuggets med ris en en ordentlig middag. Eller, det er mer snakk om nuggets i det hele tatt er middag, uavhengig av det en har ved siden av som ris , grønnsaker etc.

Hva synes dere?

Med ris og grønnsaker ved siden av ja!

Anonymkode: 8e955...33a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Shit, vi spiste brødskiver med makrell i tomat idag, og jeg definerte det som middag for måltidet fant sted kl 16. Glad vi ikke bruker tid og energi på hva som er perfekt, fullverdig eller riktig. Det var det som var middag idag. 

Anonymkode: 34fa8...399

• Liker 7
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir på lik linje med pølser. Går an en gang i blant som kos, men det er ikke hverdagsmiddag.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Absolutt ikke regnet som fullverdig, og heller ikke sunt.

Ville nok funnet et bedre alternativ…. 

Anonymkode: f9b11...347

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ferdiglagde first price nuggets er jo ikke det beste man får tak i😅 men man kan jo lage hjemmelagede nuggets av kyllingfilet med ris (gjerne fullkorn selv om det smaker bæsj💩), grønnsaker eller en god salat, det vil jeg si er en fullverdig middag🙂

Anonymkode: 67da7...543

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...