Gå til innhold

Hoka Vs ASICS


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvem er best?

Anonymkode: 18299...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Av de to: ingen. Min absolutte favoritt er Levity

Hilsen kvinne med 3 prolapser

Anonymkode: f8b7f...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du stiller et helt håpløst spørsmål. Det er ikke slik at en sko passer alle. Hva som er «best» merke er individbetinget, hvor bl.a personlige preferanser og behov, bruk (mengde, underlag..) spiller inn. 
 

Asics og Hoka produserer dessuten et spekter av ulike modeller med ulike attributter. 

Personlig foretrekker jeg Asics for løping på hardt underlag (asfalt). Bruker for tiden Asics gel nimbus 25(?). For løping i terreng foretrekker jeg Inov8 og VJ.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saucony og New Balance.

Anonymkode: 39faf...9f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoka er i hvertfall etter min erfaring med Clifton og Bondi modellene laangt mykere en noen Asics par jeg har prøvd. Solid demping og som nevnt veldig myke,noe som i seg selv kan virke veldig behagelig. Men vet mange som får store plager med for myke sko. Noen må ha en stiv sko som strammer opp foten for en riktigere fotstilling.

Levity som noen har nevnt er ingen dårlig sko det heller,og man får langt mer sko for pengene. Levetiden er stort sett den samme! Det jeg sliter med Levity sine modeller er at de er smalere en spesielt Hoka. Noenlunde lik Asics som ikke er "wide" 

Men som også noen nevnte over. Sko er ikke lett å anbefale. Man har vidt forskjellige føtter. Hjelper ikke kaste på tusenlapper for å "fikse" det problemet. Man må finne sko som passer egne føtter ,uansett merke.

Endret av Fant80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoka er kjent for å ikke vare, så kvalitet over tid synes jeg asics er klart best

Anonymkode: 1594a...8e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoka for min del. 

Anonymkode: 6e79f...bb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker definitivt Hoka best

Anonymkode: 9ef54...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Best til hva? Å gå i? Løpe i? Jogge? Løpe langt eller løpe intervall? Til hverdags?

Selv innenfor ett merke finnes det så mange ulike modeller og varianter (med drop, uten drop, lettvekt, med mye demping, smal, bred, for pronasjon, nøytrale ...) at det er mulig å påsta at DEN skoen er "best"

Den beste indikatoren på en god sko for DEG Er komfort. En god løpesko skal være god med en gang du har den på; den skal ikke "gås inn"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.3.2024 den 20.44):

Hvem er best?

Anonymkode: 18299...498

Min rygg liker best Asics
mens min manns rygg liker best Hoka.

Anonymkode: 52141...b12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger til Levity leviate (s02), egentlig er (s01) best, men de er på vei ut. Etter å ha prøvd diverse Hooka så er levity beste. Billigere enn Hooka også.

Anonymkode: 5fbc4...94d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg sverger til Levity leviate (s02), egentlig er (s01) best, men de er på vei ut. Etter å ha prøvd diverse Hooka så er levity beste. Billigere enn Hooka også.

Anonymkode: 5fbc4...94d

Ja, sist jeg skjekka var de på tilbud :D 

Anonymkode: f8b7f...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoka har nydelig komfort men dessverre elendig kvalitet 

Anonymkode: b3ed1...4a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri klart å finne Hoka sko som føles god ut for meg, Asics har jeg hatt som løpesko en gang. På jobb har jeg prøvd Scetcers men funnet ut at Joya funker bedre.

Så du må prøve hvilken type sko som passer for din fot og for din kropp. Enkelte merker har jo også garanti som gjør at du kan prøve skoen i opptil 3mnd, og om den da ikke passer din kropp og ditt bruk så leverer du tilbake og får tilbake pengene (de satser vel på at en mister kvitteringen/glemmer avtalen) Var slik jeg endte opp med å prøve Joya, lønnsomt for de som nå har fått en ny fast kunde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill3My skrev (17 timer siden):

Best til hva? Å gå i? Løpe i? Jogge? Løpe langt eller løpe intervall? Til hverdags?

Selv innenfor ett merke finnes det så mange ulike modeller og varianter (med drop, uten drop, lettvekt, med mye demping, smal, bred, for pronasjon, nøytrale ...) at det er mulig å påsta at DEN skoen er "best"

Den beste indikatoren på en god sko for DEG Er komfort. En god løpesko skal være god med en gang du har den på; den skal ikke "gås inn"

Jobb (hjemmesykepleien) 

Og til tur med hunden.

Anonymkode: 18299...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.3.2024 den 20.44):

Hvem er best?

Anonymkode: 18299...498

Jeg liker best Hoka, mannen liker best Asics!

Har prolaps,bekken og ryggsmerter og har aldri gått med bedre sko!

Mannen har ryggproblemer og liker best asics med gel demping(de dyrere typene). Han liker ikke Hoka.

Anonymkode: 54a1f...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hater hoka, harde og jævlig sko. Tunge også. Bruker bare asics.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner nike shox ❤️❤️

De hadde jeg i 7 år.

Endret av Korsihalsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg også å prøve Okaki sko som selges på Eurosko. Veldig gode sko. Mange liker Okaki bedre enn Hoka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korsihalsen skrev (På 16.3.2024 den 23.36):

Hater hoka, harde og jævlig sko. Tunge også. Bruker bare asics.

Hoka er da ikke harde og tunge? De er superlette og veldig myk. Synes Asics virker harde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...